Søger hjælp til strøm - Peugeot 106 GTI {{forumTopicSubject}}
Hej Bg.
Jeg har behov for lidt hjælp her. Jeg har en 106 GTI , hvor strømmen driller mig meget.
Kort fortalt, strømmen er lettere ustabil, og det er alt strøm. Feks kan jeg se i mørke, at lyset skifter styrke, troede i starten det kun var lyset. Men hvis jeg skruer helt op for varme blæser, kan jeg også høre den svagt stige og falde i omdrejninger. Dertil kan mærke på motoren , når strømmen er god, tager den også lige en smule flere omdrigninger.
Men det kommer og går hele tiden, der ingen rytme i det overhovedet. Altså bump og ujævnheder har ingen betydning.
Jeg kan dog se at motorens stel ser temmelig dårlig ud, og virker som om kablet er knækket, altså gummiet ser fint ud. Jeg har derfor prøvet at montere en ekstra, men tænkte på , motorens stel sidder umiddelbart på gear kassen?? Men den er så vidt jeg ved i aluminium? Jeg ved ikke om den kan trække stel der? Hvad kan der ellers være af muligheder? Den har ikke problemer med strømmen som ellers, den lader og starter altid fint.
Det skal lige siges, det nye stel til motor jeg lavede, sidder ikke samme sted. Den originale ser ud til at side på en bolt ind i blokken, øh på gearkassen eller er det kobling? Ja fisk, jeg ved ikke 100%. Men det nye satte jeg små 5 cm ved siden af, der er et "øje" hvor jeg kunne sætte den fast med en bolt og møtrik. Men aner ikke om den trækker stel der.
feb 2007
Følger: 3 Følgere: 3 Emner: 35 Svar: 56
okt 2010
Følger: 29 Følgere: 36 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.858
kig stel forbinelser ved lygterne og smid et extra kabel fra generator til batteri..
feb 2007
Følger: 3 Følgere: 3 Emner: 35 Svar: 56
Det med generator, kan jeg bare sætte et kabel derfra, direkte til batteri?
Må se om jeg kan finde nogen der har et voltmeter, så jeg kan få målt direkte på generator. Sidst fik jeg den målt på batteri.
Det skal lige siges, den plade batteri står på, der kommer noget hvid snavs, ved ikke hvad man skal kalde det. Men havde batteriet oppe, og gjorde pladen ren, et par dage efter var det , det samme igen. Batteriet er ikke utæt, ikke hvad jeg kan se.
okt 2010
Følger: 29 Følgere: 36 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.858
Og så fra motor til både karrosseri og batteri og fra batteri til karrosseri
apr 2007
Følger: 17 Følgere: 17 Biler: 2 Emner: 1 Svar: 393
Du kan tjekke om det er dårlig stel ved at tage et startkabel og sætte på batteri minus og over på motoren på noget metal. Hvis fejlen er væk er det dårlig stel. Ellers bil jeg også sige generator.
Søger hjælp til strøm - Peugeot 106 GTI