{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
26.979 visninger | Oprettet:

"nedsat motorydelse" Volvo v50 1,6d {{forumTopicSubject}}

Jeg står med en Volvo V50, 1,6 d, 2008 kørt 185.000km som skriver nedsat motorydelse i displayet.

Fejlen er når bilen startes skriver den "Nedsat Motorydelse" og kan maksimalt tage cirka 3000 omd. - motorlampen lyser ikke. - køres der ind til siden og bilen slukkes og tændes igen køre bilen nu normalt igen.

Historen er som følger:

Bilen skrev nedsat motor ydelse og kørte meget meget dårligt uden power og motorlampen lyste.

Den kom på værksted, og fik tester på, den skrev mange mærkelige fejl men flest partikelfilter fejl - de sagde derfor nyt partikel filter.

Nyt partikelfilter:Så fik den nyt partikelfilter og diff. tryk sensor.

Bilen opførte sig fuldstændigt som før, og fejlene kunne ikke slettes således den kunne komme ud af nødprogram.

Ny turbo: Så blev der forslået en ny turbo da bilen havde en tvivlsom service historik, røg en del og da den blev skilt af viste det sig at den havde været inde og ramme en anelse i turbine huset, der løb lidt olie ud af den, og der var også en anelse slup i den, banjo bolten var godt tilstoppet. - Turboen blev skiftet, og alt hvad der høre til sådan et skift med bundkar mv, det hele blev lavet efter alle kunstens regler.

Efter denne operation kunne alle fejl slettes med testeren, motorlampen slukket og ingen "nedsat motorydselse" i displayet, bilen kørte som en drøm efter dette indgreb.

Dagen efter da den startes skriver den igen nedsat motorydsels og er i nødprogram.. motorlampen lyser dog ikke mere - bilen slukkes derfor og startes igen derefter er fejlen væk og den køre og trækker som en drøm igen..

bottom line
Bilen kommer nu periode vis med denne her fejl "nedsat motorydelse" og går i nødprogram. køre man derefter ind til siden tænder og slukker den så er fejlen væk. - fejlen kommer sædvanligvis ved koldstart, men kan også forekomme selv om motoren er varm.

Jeg er ved at opgive bilen lidt og håber i har den magiske opskrift på at få den fikset - nogen der har prøvet det samme?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  "nedsat motorydelse" Volvo v50 1,6d
  • #2   27. okt 2014 Det kan være en egr ventil der fucker op. Den kan hvertfald få en PSA med samme motor til at gå i stå osv.

• #3   27. okt 2014 Jep.. Egr ventil + tilsodet indsugningsmanifold.

• Bertel C
    Bertel C Tilmeldt:
    jun 2015

Følger: 1 Svar: 1
    #5   12. jun 2015 Fandt du ud af hvad problemet var? Jeg har en Volvo v70 fra 2010 med samme type dieselmotor (180.000km), som opfører sig på samme måde.

Mvh Bertel

• Gert A
    Gert A Tilmeldt:
    apr 2016

Følger: 8 Svar: 2
    #6   26. apr 2016 Hvad var problemet ???

MVH

Gert A

• jess j
    jess j Tilmeldt:
    okt 2008

Følger: 2 Svar: 1
    #7   30. sep 2016 er der fundet ud af hvad fejlen var

• Gert A
    Gert A Tilmeldt:
    apr 2016

Følger: 8 Svar: 2
    #8   30. sep 2016 Problemet løst, ny partikelfilter , der opstår overtryk i krumtaphuset fordi gassen ikke kan komme væk, det får bilen til at gå på nødprogram for at beskytte sig selv
    pris ca 10.000 bilen kører som ny, Husk forøvrigt at påfylde additiv pr. 60.000 KM
    partikelfiltret skal skiftes pr 120.000

• #9   24. mar 2018 Have samme problem for 10.000km
    Fik skiftet egr og partikelfilter.

Nu er problemet tilbage. Panik!!
    Og bilen skal nu sælges. Tænker det måske kan være brændstoffilter

• Christian F
    Christian F Tilmeldt:
    nov 2018

Følger: 1 Svar: 1
    #10   10. nov 2018 Hej alle. Jeg har også en Volvo V50 1,6d som også kommer med fejlen Reduceret motorydelse. Det startede med at motorlampe lyste og den gik "limp home mode". Jeg fik en til at udlæse fejlen og han sagde det var partikelfilteret der skulle skiftes. Så Jeg skiftede partikelfilteret og fik nulstillet fejlen i computeren og jeg troede alt var okay.
    Men når jeg accelererer hårdt og langt ud i gearene kommer den med meddelelsen Reduceret motorydelse igen og omdrejningerne begrænses til 3000.
    En kammerat sagde at det muligvis var fordi den mangler partikelfiltervæske, så det er blevet påfyldt. Men der var masser i tanken, så det var heller ikke der fejlen er.
    Fejlen forsvinder efter genstart og den kører fint, men ved hård kørsel kommer fejlen igen.
    Kan det være turboen? Og er der andre ting man selv kan gøre for at udbedre fejlen. Jeg har købt et VIDA DICE sæt, så jeg kan selv udlæse og nulstille fejl.
    Hvad koster det ca. at få skiftet EGR ventilen hvis det er den?
    Den har ikke fået skiftet bundkaret.
    Den har kørt 311000km.

På forhånd tak. Christian Fink

• #11   10. nov 2018 tit på de der 1.6 motorer så er det pga tilstoppet brændstoffilter, Hvis den melder fejl når den bliver trykket godt op i omdrejninger.

• Ingi R
    Ingi R Tilmeldt:
    mar 2020

Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 1
    #12   3. mar 2020 Har samme fejl i mun Volvo V50

• Niels S
    Niels S Tilmeldt:
    mar 2021

Svar: 1
    #13   20. mar 2021 Jeg havde også problemer med, at min Volvo v50 1,6D gik i nedsat motorydelse.
    Det viste sig at være gløderørene, der var årsagen.
    Min mekaniker skiftede dem alle 4, og derefter kørte den atter perfekt.

Kommentér på:
"nedsat motorydelse" Volvo v50 1,6d

Annonce