Vandtemperatur går amok på Peugeot 206 1.6 benzin {{forumTopicSubject}}
Hej BG.
Jeg er ejer af en Peugeot 206 xs 1.6 benzin 90hk fra årgang 2000.
Jeg skiftede termostat i den og nu er det endnu være end før. Nu ligger den konstant mellem 100 og 110 grader i vandtemperatur undtagen når den står i tomgang. Så ligger den fint på 90 grader. Jeg har prøvet at skifte termokontakt og kølerdæksel. Hjalp ikke en skid, blæseren starter med interval som den skal, og køler også, men slet ikke tilstrækkeligt.
En af mine venner mente det kunne være en toppakning, men det er jeg nu næsten sikker på det ikke er, da der ellers ville komme luftbobler i kølevæske beholderen og det er der heller ikke. Jeg har desværre ikke den gamle termostat mere.
Hva faen kan det være ???
Mange tak
Mvh. Kristian
sep 2007
Følger: 25 Følgere: 27 Biler: 4 Emner: 1 Svar: 2.951
dec 2012
Følger: 36 Følgere: 36 Emner: 5 Svar: 12
jan 2009
Følger: 49 Følgere: 53 Biler: 2 Emner: 31 Svar: 1.383
sep 2007
Følger: 25 Følgere: 27 Biler: 4 Emner: 1 Svar: 2.951
mar 2006
Følger: 67 Følgere: 80 Biler: 6 Emner: 298 Svar: 6.597
dec 2012
Følger: 36 Følgere: 36 Emner: 5 Svar: 12
Vandpumpen er tjekket, den fejler ikke noget. Det fik jeg konstateret af en mekaniker.
Jeg kan godt se den umbracho skrue, men jeg fik også en mekaniker til at udlufte den anden gang, så jeg går udfra han har styr på det der.
mar 2006
Følger: 67 Følgere: 80 Biler: 6 Emner: 298 Svar: 6.597
dec 2012
Følger: 36 Følgere: 36 Emner: 5 Svar: 12
apr 2007
Følger: 17 Følgere: 17 Biler: 2 Emner: 1 Svar: 393
apr 2007
Følger: 17 Følgere: 17 Biler: 2 Emner: 1 Svar: 393
Kold motor.
Sæt luften i bilen på fuld varme og op på forruden men med blæser og ac fra.
Fyld vand på så meget der kan være i beholderen, altså langt over maks.
Åben skruen på slangen og luk igen når det er helt klart kølervæske.
Åben skruen på termostat huset og luk igen når kølervæsken er klar.
Fyld op med vand igen. Start bilen og åben skruerne igen på samme måde som før. Lad bilen kører i tomgang til blæseren starter.
Låget skal være af ekspansionsbeholderen hele tiden.
Når blæseren har kørt sæt låg på og kør en tur hvor den får godt med gas i 3-4 gear. Lad bilen blive kold og fyld efter med vand hvis den mangler noget.
Virket altid for mig og jeg har lavet franske vogne i 13 år.
Mvh Morten.
dec 2004
Følger: 21 Følgere: 19 Biler: 4 Emner: 58 Svar: 1.339
dec 2012
Følger: 36 Følgere: 36 Emner: 5 Svar: 12
apr 2007
Følger: 17 Følgere: 17 Biler: 2 Emner: 1 Svar: 393
dec 2012
Følger: 36 Følgere: 36 Emner: 5 Svar: 12
apr 2007
Følger: 17 Følgere: 17 Biler: 2 Emner: 1 Svar: 393
dec 2012
Følger: 36 Følgere: 36 Emner: 5 Svar: 12
apr 2007
Følger: 17 Følgere: 17 Biler: 2 Emner: 1 Svar: 393
apr 2007
Følger: 17 Følgere: 17 Biler: 2 Emner: 1 Svar: 393
dec 2012
Følger: 36 Følgere: 36 Emner: 5 Svar: 12
Mange tak for hjælpen alle sammen!
MVH kristian
apr 2007
Følger: 17 Følgere: 17 Biler: 2 Emner: 1 Svar: 393
dec 2012
Følger: 36 Følgere: 36 Emner: 5 Svar: 12
Vandtemperatur går amok på Peugeot 206 1.6 benzin