{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.668 visninger | Oprettet:

fejlkoder på opel zafira 2.0 dti fra 2000 {{forumTopicSubject}}

jeg har haft bilen i et stykke tid nu, og den går i nødprogram så snart den når over 3000 omdrejninger i 5´gear, har haft egr ude og renset den, kontroleret alle stik, men den gør det stadig, koderne er

P1125 - Critical system malfunction 2 (refer to checking procedure: trouble code description)
(05) - Present

P1660 - Fuel Cutoff Solenoid Circuit High Input
(0B) - Not present


nogen der kan oversætte til normalt dansk så det er til at forstå


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  fejlkoder på opel zafira 2.0 dti fra 2000
  • #1   31. okt 2014 kunne godt tænke mig at se bilen i levende live.. må jeg spørge hvad den har kørt? det er nemlig en meget kendt svaghed med diesel pumpen i de dti'er

  • #2   31. okt 2014 et sted mellem 200-300?

  • #3   31. okt 2014 du er mere end velkommen til at komme til en tår kaffe, bor ved næstved smiley den har gået mere end 300 ved jeg, selv om forig ejer siger der er skiftet motor

  • #4   31. okt 2014 du skal nok regne med pumpen hvis den har gået deromkring
    mener de plejer at holde 150-200k km det er også en bekostelig sag så værd at overveje om det er det værd


  • #5   31. okt 2014 hmm du godt klar over jeg ikke kan lide det du skriver smiley jeg prøver at under søge nærmere med det fejlkoder, vil godt udelukke alt det som det ikke er for at være helt sikker


  • #6   31. okt 2014 Mathias A--> Du kan ikke generalisere på den måde. Jeg har haft 2.0 di/dti'ere som har kørt over 300.000km uden problemer, en havde endda kørt tæt på 400.000km og havde aldrig været åbnet eller fået skiftet pumpe. Ja de kan have problemer, men det er ikke pumpen, det er føleren som sidder i pumpen det går til og når dette sker, så laver den fejl på knastakselføler.

    Brabrand--> Du skal starte med at gå alle dine vaccum slanger igennem for utætheder. Hvis de er tætte kan det være vaccum pumpen som har fået rivninger, dette kan ske hvis oliestanden har været nede på minimum. Det kan også være en af de to ventiler som sidder i motorrummet nede i højre hjørne, når du kigger ned i motorrummet.


  • #7   31. okt 2014 vaccumslanger,føler i diesel pumpe, ventiler i højre side godt, så starter jeg med dem


  • #8   31. okt 2014 Føler i dieselpumpe skal du ikke kigge på, som jeg siger vil den give fejlmelding på knastføler hvis den er defekt og det gør din ikke.

  • #9   16. mar 2015 en sidste opdatering på denne tråd, det var luftmængdemåler den var gal med, da den bliv skiftet, forsvandt alle fejl, og den køre som den skal, så endnu en ting der for en opel til at te sig som en fornærmet teenager smiley

  • #10   16. mar 2015 Super at man følger op og få videregivet resultatet smiley

  • #11   16. mar 2015 det er da det mindste man kan gøre, det kunne være det kunne hjælpe andre, og når de rare mennesker her på denne tråd har forsøgt at hjælpe mig, så syntes jeg også at jeg skylder at give besked, bilen blev lavet her i weekenden, og det var svigerfar der fandt fejlen

Kommentér på:
fejlkoder på opel zafira 2.0 dti fra 2000

Annonce