{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.665 visninger | Oprettet:

Mickey W
Mickey W
Tilmeldt:
26. nov 2012
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 17

Skift af automatgearkasse olie passat 3b {{forumTopicSubject}}

Er der nogen der kan svare mig på hvorfor gearkassen skal være mellem 35 og 45 grader varm når man kontrollere olie stand, har det noget at gøre med at olie bliver tyndere eller er det bare noget pjat, og kan man eventuelt gøre det uden vag tester ? Mvh mickeyl


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skift af automatgearkasse olie passat 3b
  • #1   9. nov 2014 Det gælder kun Dsg,da det skal pumpes op i.

  • Mickey W
    Mickey W Tilmeldt:
    nov 2012

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 17
    #2   9. nov 2014 Så jeg kan uden bekymringer skifte olie uden vag tester og påfylde indtil der kommer olie ud af niveau røret, og så skulle det være det, den skal vel ikke grundindstilles eller nulstilles vel?

  • #3   9. nov 2014 Pia C : Det er ikke kun DSG nej.
    Det er fordi olien skal have et korrekt niveau og det er sat til 35-45 grader når man påfylder/kontrollere. Ved dog ikke hvor meget det har at sige om den kun er 20 eller 45 grader.

    Vil helt sikkert få tester på når du skifter olien for en sikkerhedsskyld. Der er ingen grundjustering efter.

    Husk at skifte oliefilter hvis den har det.


  • #4   9. nov 2014 bedst med tester. og efterfyld så der er ca 0,2-3liter for meget på

  • Mickey W
    Mickey W Tilmeldt:
    nov 2012

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 17
    #5   9. nov 2014 Tak for svarende det vil jeg prøve, men det bliver nok uden tester ??

  • Finn J
    Finn J Tilmeldt:
    jul 2014

    Følgere: 14 Svar: 2.877
    #6   9. nov 2014 du må ikke efter fylde... temp. er fordi væske fylder mere når det er varmt og en dsg/aut gear kasse kan absolut ikke lide hverken for meget eller for lidt....

  • Mickey W
    Mickey W Tilmeldt:
    nov 2012

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 17
    #7   9. nov 2014 Nej jeg har også hørt at de er meget følsomme, og den her fedter og skifter hårdt når den skal i 4, og så skifter det alt for hurtig op i 5 efter min mening. Hvis jeg nu tapper det gamle olie af skifter pakninger og filter og starter bilen når jeg påfylder olien og så venter til det drypper ud at niveau slangen/røret burde det så ikke være det?? Det lyder meget underligt i mine øjne at det skal være den eksakte temperatur. Den har noget bøvl med turbo trykket til lige med den går i nødprogram ved 120 og så er trækket væk, armen på turboen kører fint og alke vaccine slanger er skiftet. Hvis jeg piller stel af sletter den fejlen og kører fint indtil den går i nødprogram igen, kan det være Egr ventilen der står åben og kan det have indflydelse på gearskiftet?

  • Finn J
    Finn J Tilmeldt:
    jul 2014

    Følgere: 14 Svar: 2.877
    #8   9. nov 2014 det dur ikke i mine øjne, vcds på og når temperatur er korrekt + - 5 grader så fyld på smiley

  • Mickey W
    Mickey W Tilmeldt:
    nov 2012

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 17
    #9   9. nov 2014 Så må jeg jo til en vw forhandler alligevel, mangler en oliepind der viser olie stand ved drifttemperatur, det var lidt simpelere

  • Finn J
    Finn J Tilmeldt:
    jul 2014

    Følgere: 14 Svar: 2.877
    #10   9. nov 2014 har du olie pind på gearkassen ???

  • Mickey W
    Mickey W Tilmeldt:
    nov 2012

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 17
    #11   9. nov 2014 Nej det er det jeg mangler smiley

  • Finn J
    Finn J Tilmeldt:
    jul 2014

    Følgere: 14 Svar: 2.877
    #12   9. nov 2014 der skal heller ike være nogen smiley men der er temp. føler smiley men kan kun ses med vcds smiley



  • Mickey W
    Mickey W Tilmeldt:
    nov 2012

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 17
    #13   9. nov 2014 Ja jeg ved godt der ikke er nogen men det ville være lidt nemmere hvis der var og den kunne aflæses ved driftstemperatur, ca 80 grader eller sådan noget. Det kunne spare mange private der gerne ville gøre det selv en del penge smiley og den temp måler burde kunne aflæses i bord computeren, det er kun fordi at vw vil lave alle service de laver sådan noget smiley

  • Mickey W
    Mickey W Tilmeldt:
    nov 2012

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 17
    #14   9. nov 2014 Er det kun en vag tester der kan aflæse den sensor, vi har en texa eller hvad den nu hedder den kan vel ikke ?

  • Finn J
    Finn J Tilmeldt:
    jul 2014

    Følgere: 14 Svar: 2.877
    #15   9. nov 2014 nu skal du ikke skifte gear olie hver dag, vw har slet ingen interval og skifter ikke gearolie ved service !!! men at skifte filter og olie ved hver 60,000 km har sparet mange for dyre reparationer. så mon ikke du overlever smiley

  • Finn J
    Finn J Tilmeldt:
    jul 2014

    Følgere: 14 Svar: 2.877
    #16   9. nov 2014 her er et kort over "private" vcds find en i nærheden og tag en snak smiley https://maps.google.dk/maps/ms?msid=218099538052021173493.0004c1041e9535b30e13a&msa=0&iwloc=0004c1047f1d8e3222e3b&dg=feature















  • #17   9. nov 2014 Ikke bare DSG der skal være en vis temp ...

    Suzuki grand vitara skal være drift varm når det tjekkes

    Efter påfyld skal den alle gear igennem for tjek af stand igen


Kommentér på:
Skift af automatgearkasse olie passat 3b

Annonce