{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.047 visninger | Oprettet:

VR6 Motor {{forumTopicSubject}}

Har skiftet kæde, kædestrammer, 12 nye hydrauliske ventiler og oliepumpe Motoren er taktet som den skal på mærkerne, og strømfordeleren står også som den skal være. Motoren får benzin og gnist. Der er fin kompression på og har også efter set krumtaps føleren. Intet at komme efter. Har prøvet at få den i gang ved hjælp af at køre starter, diesel start og trække bilen igang. Men stadig intet liv. Håber der er en der kan hjælpe? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  VR6 Motor
  • #1   22. nov 2014 Den burde starte hvis der både kommer benzin og gnist. Hvordan har du tjekket din kromtapsføler? Og havde du motoren ude da du skiftede de ting på den?

  • #2   22. nov 2014 Den slår ikke engang en skid ved kørsel med starter?? Havde føleren ude af blokken. Der sad lidt metal spæner på, som blev renset af. Og nej motoren blev siddende i bilen. Motoren står på mærkerne nede ved svinghjulet, ved mellemhjulet og på knasterne.

  • #3   22. nov 2014 Hvis der er gnist, benzin og kompression og den ikke vil starte, så er der noget der står forkert.

    Strømfordeler på en VR6?
    Al respekt jeg har aldrig haft en VR6 mellem hænderne men har den overhovedet sådan en?
    Den har vel en Tændspole som bliver styret af ecu?


  • #4   22. nov 2014 Havde du stikket af føleren eller rensede du den bare og satte den i igen? For de har det med at ire i multistikket til føleren.

  • #5   22. nov 2014 Den gamle model motor i vr6 er med strømfordeler.

  • #6   22. nov 2014 Havde også skildt stikket af. Men intet at komme efter. Stikket er (hvidt) smiley

  • #7   22. nov 2014 Ja de første VR6 motorere kørte med strømfordeler. Mente det skiftede ved år 96 smiley


  • #8   22. nov 2014 Nårh, jamen så lærte jeg også noget idag smiley

    Er der gnist på alle tændrørs ledninger?


  • #9   22. nov 2014 Ja smiley

  • #10   22. nov 2014 Har rodet meget med de vr6 og har også selv en. Men det er svært at komme nærmere ind på når man ikke lige står med bilen smiley

  • #11   22. nov 2014 Ja det er ikke nemt når man ikke lige selv står med det...

    Hvad med Tændrørene? er de nye eller brugte?

    Spørg kun fordi jeg selv har prøvet en gang hvor ALT var som det skulle være, også fin gnist, og kunne bare ikke få liv i bilen, kom så i tanke om at under tryk kan gnisten være noget svagere, så prøvede 4 nye rør og den sprang lige i gang.


  • #12   23. nov 2014 Det må Være at din strømfordeler står forkert. Kan den være drejet en omgang for meget?

  • #13   23. nov 2014 Strømfordeleren kan kun sidde på en måde. Og den er ik justerbar smiley Det kan selvfølgelig have noget med de tændrør at gøre. Kommer lige i tanke om at det måske kan være en dårlig stel forbindelse til tændspolen. Da motoren hverken slår en skid ved hjælp af diesel start. Så må der vel ik komme en god gnist nok. Da den nok bliver blæst ud inde i motoren. Men er fin nok når den bare ligger oppe til visuel kontrol??. smiley

Kommentér på:
VR6 Motor

Annonce