{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
654 visninger | Oprettet:

Traffik/Vivaro/Primastar common rail dyser {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg skal ud på en special opgave i morgen , hvor en kunde skal have hjælp med og trække dyserne ud af topstykket på sin bil .
ingen af os har det special 20 tons løfte værktøj man kan købe til
prisen af spidsen på en rumraket.

nogen der har prøv dette før og han nogle tips og tricks de vil dele ud af ?

Pft


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Traffik/Vivaro/Primastar common rail dyser
  • #1   26. nov 2014 Kan nok fortælle dig det senere om det besværligt da jeg selv skal igang med at skifte en dyse på sådan en ??

  • #2   26. nov 2014 He he det er nu nemt nok hvis de ikke sidder fast , men den bil jeg skal kigge på har været fyldt med vand nede ved dyserne og derfor er den ene af dem gået død og nu
    sidder den bare fast i dysehullet siger han.


  • #4   26. nov 2014 Super god ide. Det skal prøves i morgen. Er dog bange for de allerede har brækket toppen af en af dyserne men så må den bare svejses til så den bliver tæt.

  • #5   26. nov 2014 Hej
    Vi har et specielt hydraulisk værktøj til at trække dyser ud med på bl.a. PSA & Mercedes m.f. - det kan trække mere end 15 tons og kan eventuelt lejes (Slagelse) pris normalt ca. 1500 Kr.
    polobjørn


  • #6   26. nov 2014 Hvilken motor er det? 2.0 er ikke så slemme at trække op som 1.9 kan være.

  • #7   26. nov 2014 Det kan sidde sindsygt godt fast, det kan klares med trykluftværktøj. Som vibrere og løsner samtidigt. Men vi har desværre haft eksempler hvor vi måtte udskifte topstykket, arbejder hos Nissan.

  • #8   26. nov 2014 Havde en engang for længe siden, før det værktøj var fremme, måtte skære ventildækslet i smadder, så jeg kunne komme til og få fat og vrikke dysen op.

  • #9   26. nov 2014 Det er en 2.0 motor og de billeder værkstedet har sendt mig , ligner det godt nok noget som sidder rigtig grundig fast. Men nu får det et forsøg i morgen,

    har i hørt om at hårlak skulle være rigtig god til og løse dyser med ?
    kan huske jeg hørt det fra en faglære på et kursus og har hørt om flere som bruger det


  • #10   9. dec 2014 Lige en lidt forsinket feed back på dyse projektet.
    Det tog 10 timer så kom den ud efter møj bøvl og besvære

    De havde brækket el delen af dysen på ved deres eget forsøgt på at få den op

    Så jeg startet med og svejse en nød bugseringskrog fast oven på resterne af dysen.

    derefter lavet jeg en adapter som kunne sættes på den storeglide hammer og tog motorhjelm og kabineblæserkassen ud af motor rummet for og få et lige træk i dysen, efter rigtig mange ryk/slag med glidehammeren så havde den ikke rygget sig en my op af
    Næste forsøg blev med induktionvarmeren som varmet den rødglødene og så eller i gang med glidehammeren igen uden held , derefter sat jeg motorkranen i øjet på dysen og endt med og løfte hele bilen den gav sig ikke ej heller med varme og slag med en luftmejsel .

    sidste løsning blev og skære krogen af igen og derefter svejse en 35mm navmøtrik fast og derefter sat jeg den helt kæmpe store luftnøgle på og det gik den til og dreje rundt og til sidst kom den op sammen med det styr som sidder i topdækslet Py ha en omgang med det lykkes sku smiley


  • #11   9. dec 2014 Godt klaret smiley

Kommentér på:
Traffik/Vivaro/Primastar common rail dyser

Annonce