{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
824 visninger | Oprettet:

106 GTI - søger hjælp :) {{forumTopicSubject}}


Hej Bg.

Har før haft oprettet et emne, ang strømmen på min 106 GTI.
Jeg har prøvet, hvad folk har rådet mig til. Specielt hjalp det meget at trække kabel, direkte fra generator til batteri. Dvs, har bilen stået stille længe, kan jeg køre uden problemer, men sparker jeg til den bare en gang, begynder lyset igen at blinke / svinge i strømmen. Jeg tænker det kan være spændings regulator?? Kan man selv skifte den? Den sidder vel på generator?

Jeg har også en ABS lampe der lyser nu, en gul med en bil der slingrer, må være abs. Hvordan finder jeg ud af, på hvilket hjul den er defekt?

Hvis der evt er nogen der ligger inde med en generator, vil jeg gerne høre om det smiley

Rigtig god søndag til jer alle.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  106 GTI - søger hjælp :)
  • #1   30. nov 2014 Ja styringen til generator strøm sidder som regel i generatoren. Har du målt om den giver nok strøm? Noget tyder på den går i underskud når du presser den. Har du stort anlæg i?

  • #2   30. nov 2014 Standard radio jeg aldrig bruger smiley Der er ikke problemer med strøm i sig selv, den lader fint og har aldrig problemer med at starte eller noget. Men strømmen svinger, på kabine blæser kan man tydeligt høre det, hvis den står på fuld skrue.

    Tænker jeg nok bare må bide i det sure, og anskaffe en ny generator, den er ellers helt ny, men købt privat, så ingen bytte mulighed.


  • #3   30. nov 2014 Ja så er det svære at fejlfinde. Der er jo noget der tager strømmen så den går i underskud siden du kan høre det på blæseren osv.

  • #4   30. nov 2014 Inden su køber en ny så prøv og kikke på dine stelledninger fra batteri til karossen og karosse og til motor . Afmontere dem og gør dem rene evt nye på . Husk stjerne skiver imellem karossen og kabelskoen

  • #5   30. nov 2014 Jeg har trukket nyt kabel, direkte til batteri. Motorens stel er rigtig dårlig, men har også der monteret et nyt kabel, men måske der ikke er ordenlig stel på det nye kabel.
    Lade lampen har også sin egen vilje, den tænder og slukker til tider, nogen gange kraftigt, andre gange står den bare og lyser svagt. Nogen gange kan jeg køre et par dage, uden at se noget til den.

    Jeg godt nok træt af det. Har flere gange overvejet bare at sælge smiley


  • #6   30. nov 2014 Tyder lidt på stelkabel, måske det der går fra motoren til karosseriet, tjek også stel fra batteri til stel, hvis dit batteri ellers er i topform, bilen starter fint og så videre, burde din blæser ikke mangle strøm, men den kunne mangle stel

  • #7   30. nov 2014 Prøv at gøre rigtig godt rent ved Stel'en og sætte sådan en stjerneskive imellem karossen og kabelskoen

  • #8   30. nov 2014 Det er sgu ikke nemt at sige hvad det er. Find en autoelektriker de har styr på det.

  • #9   30. nov 2014 Der er trukket nye kabler, og karroseri stel er rengjort. Men jeg er dog usikker, på den stel på motor. Det gamle kabel sidder der stadig, og på motor sidder den dårligt og løst, men den er meget svær at komme til, og bolte er godt rustet sammen, så lod den side og satte derfor et nyt kabel på, altså fra batteri til motor.

  • #10   30. nov 2014 Men har du også et kabel fra batteriet til stel og ikke kun stel til motor?

  • #11   30. nov 2014 jo der sidder skam fra batteri og til karrose, der har jeg bundslebet for at være sikker på forbindelse.

  • #12   30. nov 2014 Ok, det kunne godt gå hen og blive en svær fejlsøgning, men hvis din generator lader det den skal og batteriet ikke er faldet sammen, hvorfor vil du så skifte generatoren? Tror fejlen ligger et andet sted

  • #13   30. nov 2014 Jeg tror det vil hjælpe dig meget hvis du montere de stjerneskive . Så er du sikker på der er en god stel

  • #14   30. nov 2014 Fordi jeg mener det måske er generator der laver ustabil ladestrøm. Men måske jeg skulle prøve at klippe den gamle stel på motor af. Men hvordan kan jeg så se, om det nye kabel laver stel? Hvis den ikke gør, burde den vel ikke kunne starte?

  • #15   30. nov 2014 Mål med et multimeter mellem der hvor din nye stel er monteret på motoren og batteriet. Den spænding (volt) du får, er dit spændingsfald. Hvis din stel er god, er den spænding tæt på 0. Start evt bilen, og se hvordan den er, når du lægger lidt belastning på.

  • #16   30. nov 2014 Jeg har desværre ikke lige et multimeter, kender vist heller ingen der har. Har ikke lyst til at smide den på værksted, kommer da til at koste en mindre bondegård smiley

  • #17   30. nov 2014 Køb et billigt et i Harald Nyborg. De koster sikkert omkring 50kr. De er ikke meget værd, men nok til at du kan finde din fejl.

  • #18   1. dec 2014 Tak for alle svarene ??
    Benzo, hvor skal jeg måle fra på batteriet, fra minus og ned på motor?


  • #19   1. dec 2014 Hmm dumme tlf , skulle ikke være to ?? men en smiley

Kommentér på:
106 GTI - søger hjælp :)

Annonce