{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
980 visninger | Oprettet:

hjælp til støddæmper {{forumTopicSubject}}

halløj folkens

jeg har sådan en lille kia picanto lx 1,0 2005
jeg havde bilen op på liften i dag for at tjekke den igennem, og opdagede at når bilen var på lifte og jeg tog fat i højre hjul og vippede det op og ned gav det en kluk lød og jeg kunne se at hele støddæmper + fjederen bevægede sig. er lift i tvivl om det er dæmper der er galt med eller om det er tårnleje der er gået.

håber i kan hjælpe mig og på forhånd tak

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hjælp til støddæmper
  • #1   2. dec 2014 Det lyder mest som tårnlejet smiley
    Hvis det er fjeder/støddæmper burde du kunne se det..
    Ellers få en til at kigge i toppen og ryk i den imens, så burde den kunne bevæge sig lidt hvis det er defekt..
    Ellers skal det sidde helt stramt smiley

• Thomas J
    Thomas J Tilmeldt:
    okt 2013

Følger: 1 Emner: 8 Svar: 194
    #2   2. dec 2014 Kunne du ikke bruge det svar jeg gav dig tidligere?

• #3   2. dec 2014 thomas j har ikke lige set den smiley men hvad mener du i dit svar forstod det ikke helt

lowrider

jeg har tjekket havde bilen over jorden og en rykkede i hjulet og kunne se at toppen ( i motor rummet ) bevægede sig.

• #4   2. dec 2014 Så er det helt sikkert tårnlejet smiley
    Det er også sjældent at en støddæmper giver klonk/banke lyde..

• Thomas J
    Thomas J Tilmeldt:
    okt 2013

#5   2. dec 2014 Tsb er en service skrivelse fra kia. Og det er der på picanto med det problem som du beskriver. Er ikke tårnlejet men den øverste skive med gummi der skal skiftes til en type der er tykkere. Og man skal bruge det reservedelsnummer som der står i den tsb fra kia. Hvis man bestiller ud fra reservedelsfilmen får man den gamle type og ikke den forbedrede type.

• #6   2. dec 2014 men den skive du beskriver, den skal kunne løfte sig en smule når bilen står på jorden for de drejer når du drejer rattet.
    det er dem der sider på toppen af tårnet i motorrummet

• #7   2. dec 2014 den her ikk også?

profilbillede
  • Thomas J
    Thomas J Tilmeldt:
    okt 2013

#8   2. dec 2014 Jo er dem. Men de sidder ikke helt på samme måde på din. På din skal man ha visker armene af og viskerafdækningen af og så er der en gummiprop i hver side man skal fjerne. Så er man nede ved møtrikken. Lige til at løsne med lufthammer. Så løfter man bilen lidt så man kan få skiven fri og skifte den.

Kommentér på:
hjælp til støddæmper

Annonce