{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  1.9 tdi 100hk ???HASTER
  • #1   15. dec 2014 Det er jo nok en AVB-motor.....Men hvorfor det HASTER ved jeg ikke.....

  • #2   15. dec 2014 Jeg syntes det haster med de informationer omkring motoren.

    Har haft, 90, 115 og 130hk men aldrig en 100hk, og vil derfor vide om det holder og fungere ifht. de andre modeller jeg har haft løbende.

    En 100hk er vel PD også ? ligesom 105, og 115 hk og 130hk.

    Kom gerne med erfaringer om hvad du nettop syntes omkring, holdbarhed, kan den tåle en chip, osv.


  • #3   15. dec 2014 Det er en PD-motor og den tåler vel Chip lige så godt som alle de andre. smiley De fejler faktisk aldrig noget.

  • #4   15. dec 2014 Nettop det jeg har lyst til at høre smiley

    Fra en skala 1-10 hvor 10 er den bedste tdi 2.5tdi 150HK hvor ligger den 100 hk så smiley


  • #5   15. dec 2014 2,5 tdi 150hk er da den ringeste TDI der er lavet, i hvert fald hvis det er v6'eren du tænker på. 100hk PD har skam flere svagheder. Tandempumpen er nok den mest almindelige. De blander olie i dieslen når de bliver slidte og holder typisk 100-200.000km. Derudover er ledningsnet til dyser, og dyser også lidt en svaghed. Og sidst men ikke mindst kører de jo dual mass svinghjul, og det er jo en ret ond opfindelse.

  • #6   15. dec 2014 2,5 TDI V6 eller 2,5 TDI i en T4 ?

  • #7   15. dec 2014 Det var ironisk ment med den 2.5 tdi smiley
    Men har ikke alle tdi det med at blande olie i dieslen når de er slidte ?
    Hvorfor holder de 200.000 km ? er det selve motoren eller randrempumpen du tænker på ?
    Hvad mener du med ledningsnet til dyser og selve dyserne ?
    DM svinghjul er jeg ret så bekendt med fra min Bora smiley HADER DET LORT!


  • #8   15. dec 2014 Nej, er kun PD motorerne der kører med tandempumpe, og når den bliver slidt, fylder den olie i dieslen. Selve motoren kan køre meget længere, min har gået 388.000 og går stadig perfekt. Ledningsnettet til dyserne er en kendt svaghed på dem, ledningerne knækker, og så har dyserne det med at blive utætte, men du kan med en tester tjekke dem inden køb.

  • #9   15. dec 2014 okay, jeg har en vcds som jeg kan smide på den.
    Hvad farve ryger de så når den blander olien i dieslen , blot så jeg også kan se det når jeg kigger på den ?


  • #11   16. dec 2014 Købte en magen til i foråret, den har vi lige givet ny kobling og svinghjul, da den begyndte at vibrere i tomgang. Men vi er glade for den. Så vær opmærksom på vibrationer ud over det sædvanlige, da det er en halvdyr omgang (9000kr)

  • #12   16. dec 2014 Den ryger ikke nødvendigvis, men det kan ses ved at dieselfilteret er totalt smurt ind.

  • #13   16. dec 2014 Har har en 100 hk.
    Den bedste motor jeg nogensinde har haft/kørt
    Ikke verdens hurtigste da det jo kun er en 100 hk.
    Men for satan den køre godt og den spinder som en mis.
    Min har kørt 436.xxx og den har kun fået service. Og lidt forkælelse af div. Bell afdeling produkter


  • #14   16. dec 2014 Svinhjulet er en svaghed på de fleste VAG TDI, da deres dualmass ikke lige var det optimale ligeså snart man gav dem pedal lidt for mange gange, og hvis de er chippet ja så kan man sagtens køre sådan en skæv på 20 km , altså original standart. Folk skifter derfor til almindeligt svinghjul som kan tåle mere eller forstærket dualmass.

    Ang. At filteret er smurt ind, kan det ses blot ved at kigge på det eller skal jeg åbne filteret ?


  • #15   16. dec 2014 Niki det lyder satme super smiley Hvad er de største problemer du har haft med den ?

  • #16   16. dec 2014 Min AVB har kørt 534,000km har kørt de sidste ca. 200,000km har kun skiftet ledningsnet til dyserne, og så alm service ellers har den bare kørt og aldrig svigtet de sidste 6år.

  • #17   16. dec 2014 Du skal have filteret åbnet, på nogle er det indsatsfilter, mens andre kører med lukket, hvor du er nød til at skære det op for at se det

  • #18   16. dec 2014 Christian +1.
    Anders N , jo det er ikke lige noget en ejer tillader at jeg gør. Men i tilfælde af at det er tandempumpen så må jeg få den skiftet. Efter hvad jeg har kunne se så burde det ikke være en svær og kompliceret operation, og det samme med ledningsnettet til dysserne ? Eller hvad er din mening/holdning smiley


  • #19   16. dec 2014 Nu ved jeg ikke lige hvordan den sidder på en langsliggende, men på en polo som min er den nem at skifte, tager 30min. Dog koster selve pumpen godt 2000 inkl. moms, men har sælger ikke fået den skiftet, vil jeg næsten sige du kan regne med at den er død hvis bilen har gået over 200.000. Iøvrigt så soder de jo som alle andre tdi totalt til indsugningen pg.a. EGR

  • #20   16. dec 2014 Okay, tror ikke sælger ved det da det er en bilforhandler og bilen kom til i bytte. Men må se det an.

  • #21   16. dec 2014 Turbo var mit største problem også at motor skjoldet kan finde på at gnave i varcum slangerne

  • #22   17. dec 2014 Pt, har jeg lånt en Passat stc(variant) 1.9tdi 115hk men jeg syntes ikke at den overholder sit brændstof-forbrug. Hvad bruger sådan en ved 130-140 km/t på motor vej ?
    Ved at der jeg havde min Bora 90 der kørte jeg i gennemsnit 19 km/L.
    Føler at denne her ligger på 14-15 km/l.

    Jeg har lagt mærke til at den godt kan finde på at hakke engang i mellem, så tænker på om tandempumpen ikke er ved at gå sig en tur og dermed blander olie i diesel hvilket gør at bilen skal sluge mere diesel for at kunne trække sig selv eftersom at det vel bliver fortyndet ? Eller hvad mener i ?


  • #23   18. dec 2014 Diesel forbruget lyder rimeligt ca der min også ligger med den fart

  • #24   18. dec 2014 Okay, så er der intet at bekymre sig om hvad det angår.

Kommentér på:
1.9 tdi 100hk ???HASTER

Annonce