{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
727 visninger | Oprettet:

Corsa 1.4i motorproblem. {{forumTopicSubject}}

Godaften til alle jer derude.

Jeg har en corsa B 1.4i sport.

Om morgen når motoren er hel kold, så skal den stå i ca 1 minut før den kan tage gassen, ellers så dør den.

Generelt når den er kold så trækker den virkelig af helvede til. 0-100 det sker aldrig.

Når den er varm, er der en smule mere trækkraft men langt fra nok ( topfart ligger på 110-120 km/t) men den trækker kun med halv gas. Giver jeg bundgas så falder den i fart.

Den har et for højt benzin forbrug, ca 10-11 km/l.

Motoren har kørt sådan i de sidste 6 måneder jeg har haft den men er stille og rolig blevet slemmere.

Jeg har skiftet lambdasonde, temperatur føler til motor styring, udskiftet tændings klump til en anden brugt, skiftet tændrør og kabler.

Motoren har gået 200.xxx km og er helt originalt.

Nogle der har oplevet noget lignende eller måske samme problem som ved hvad det kan være?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Corsa 1.4i motorproblem.
  • #1   20. dec 2014 Tjek om den trækker falsk luft og vacum slanger.

Ellers få en tester på, koster nok ikke meget hos de små lokale værksteder.

• #2   20. dec 2014 Vacum slanger er tjekket, men ellers et godt bud.

Ja det bliver nok enden af det.

• #3   20. dec 2014 Hvis den er med single-point indsprøjtning, så skift dysen....

profilbillede
  • #4   20. dec 2014 Det er den Carsten men så vidt jeg har fået at vide, så kan en elektronisk dyse ikke blive slidt?

• #6   20. dec 2014 olien er ca et halvt år gammel og står for udskiftning snarest da den har kørt 12k med det.

Katalysatoren, burde teoretisk ikke have noget at gøre med at jeg ikke kan røre speederen det første minut når den er kold, eller? Altså du tænker på hvis den er klappet sammen.

• #7   20. dec 2014 Har du også tjekket om den suger flask luft, såen omkring gasspjæld og indsugnings manifold?

Kan også godt mistænke den ikke får nok benzin, larmer pumpen meget?

• #8   20. dec 2014 Jeps har stået og sprøjtet rundt med motorstart for at se om den fik falsk luft et sted fra.

Med det benzin forbrug så vil jeg mene at det får for meget, men nej den larmer som den plejer smiley

• #9   20. dec 2014 nårh ja, det skrev du jo....havde jeg lige glemt.

• #10   20. dec 2014 Nå ja yderlig en ting som jeg lige havde glemt.

Hvad enten det er som den fejler, så fucker det min tomgangs motor.

Ofte når jeg kobler ud så falder den enten lige kort til ca 300 omdr/min og stiger til 1000 igen, ellers så dør den nogle gange.

Har skiftet tomgangs motor og dette hjalp i ca 1 uge ( kun ved det problem at den kunne finde på at gå ud) og så var det tilbage igen.

Hvis jeg trækker den langt ud i omdr ( dette har jeg først lige fundet ud af for en uge siden da jeg ellers plejer at køre pænt i min bil) samt holder den højt oppe i omdr i 4 gear så laver den heller ikke det nr med at kan finde på at gå ud ved udkobling.

Jeg syntes ellers jeg kender de opel motore meget godt men har aldrig set et lignende problem.

• #12   20. dec 2014 Kunne da være at man skulle prøve at hente en dyse ved huggeren og så pille karbunaden af for at rengøre den.

dernæst, pille kat af og se hvilken tilstand den er i.

• #13   20. dec 2014 Har en indsprøjtning til sådan til at ligge.... Den kørte fint inden motoren åd et stempel.... Men ellers kontroller alle vaccum slangerne og den til map sensoren og evt dit gasspjældspotensometer.

• #14   20. dec 2014 Michael, har ikke noget at bruge et monopoint indsprøjnings anlæg til.

Vacum slanger er tjekket, map sensor er skiftet ud.

Gasspjældspotentiometer har jeg dog ikke forsøgt med smiley

• #15   20. dec 2014 Ingen mekanik holder evigt.... Min Corsa kørte meget bedre med en "ny" brugt dyse...

• #16   3. jan 2015 Hvis det har interesse så er fejlen fundet.

Først udmålte vi alt elektronik og fandt en forkert spænding på map sensor.

Den lå på 2.5V hvor den skulle ligge på omkring 1.3V. Jo højere spænding, jo lavere vacum så det virkede til at den trak falsk luft. Vi kunne intet høre og der skete ingen forandringer med motorstart.

Vi tjekkede alle slanger og ja faktisk alt tænkeligt. Til sidst hev vi krumtap remhjulet af og fandt ud af at både denne samt tandhjulet ved krumtappen var defekt så den stod 2-3cm ved siden af hvilket giver et forkert signal til krumtapsføler.

Efter dette er skiftet så trækker den som den skal igen.

Der kommer et billede ind senere som viser hvor slemt det var.

Kommentér på:
Corsa 1.4i motorproblem.

Annonce