Corsa 1.4i motorproblem. {{forumTopicSubject}}
Godaften til alle jer derude.
Jeg har en corsa B 1.4i sport.
Om morgen når motoren er hel kold, så skal den stå i ca 1 minut før den kan tage gassen, ellers så dør den.
Generelt når den er kold så trækker den virkelig af helvede til. 0-100 det sker aldrig.
Når den er varm, er der en smule mere trækkraft men langt fra nok ( topfart ligger på 110-120 km/t) men den trækker kun med halv gas. Giver jeg bundgas så falder den i fart.
Den har et for højt benzin forbrug, ca 10-11 km/l.
Motoren har kørt sådan i de sidste 6 måneder jeg har haft den men er stille og rolig blevet slemmere.
Jeg har skiftet lambdasonde, temperatur føler til motor styring, udskiftet tændings klump til en anden brugt, skiftet tændrør og kabler.
Motoren har gået 200.xxx km og er helt originalt.
Nogle der har oplevet noget lignende eller måske samme problem som ved hvad det kan være?
jan 2005
Følger: 33 Følgere: 30 Biler: 6 Emner: 305 Svar: 5.636
Ellers få en tester på, koster nok ikke meget hos de små lokale værksteder.
jan 2009
Følger: 49 Følgere: 53 Biler: 2 Emner: 31 Svar: 1.383
Ja det bliver nok enden af det.
jun 2007
Følger: 23 Følgere: 30 Biler: 11 Emner: 296 Svar: 1.321
jan 2009
Følger: 49 Følgere: 53 Biler: 2 Emner: 31 Svar: 1.383
jan 2009
Følger: 49 Følgere: 53 Biler: 2 Emner: 31 Svar: 1.383
Katalysatoren, burde teoretisk ikke have noget at gøre med at jeg ikke kan røre speederen det første minut når den er kold, eller? Altså du tænker på hvis den er klappet sammen.
jan 2005
Følger: 33 Følgere: 30 Biler: 6 Emner: 305 Svar: 5.636
Kan også godt mistænke den ikke får nok benzin, larmer pumpen meget?
jan 2009
Følger: 49 Følgere: 53 Biler: 2 Emner: 31 Svar: 1.383
Med det benzin forbrug så vil jeg mene at det får for meget, men nej den larmer som den plejer
jan 2005
Følger: 33 Følgere: 30 Biler: 6 Emner: 305 Svar: 5.636
jan 2009
Følger: 49 Følgere: 53 Biler: 2 Emner: 31 Svar: 1.383
Hvad enten det er som den fejler, så fucker det min tomgangs motor.
Ofte når jeg kobler ud så falder den enten lige kort til ca 300 omdr/min og stiger til 1000 igen, ellers så dør den nogle gange.
Har skiftet tomgangs motor og dette hjalp i ca 1 uge ( kun ved det problem at den kunne finde på at gå ud) og så var det tilbage igen.
Hvis jeg trækker den langt ud i omdr ( dette har jeg først lige fundet ud af for en uge siden da jeg ellers plejer at køre pænt i min bil) samt holder den højt oppe i omdr i 4 gear så laver den heller ikke det nr med at kan finde på at gå ud ved udkobling.
Jeg syntes ellers jeg kender de opel motore meget godt men har aldrig set et lignende problem.
jan 2009
Følger: 49 Følgere: 53 Biler: 2 Emner: 31 Svar: 1.383
dernæst, pille kat af og se hvilken tilstand den er i.
nov 2003
Følger: 71 Følgere: 69 Biler: 3 Emner: 154 Svar: 878
jan 2009
Følger: 49 Følgere: 53 Biler: 2 Emner: 31 Svar: 1.383
Vacum slanger er tjekket, map sensor er skiftet ud.
Gasspjældspotentiometer har jeg dog ikke forsøgt med
jun 2007
Følger: 23 Følgere: 30 Biler: 11 Emner: 296 Svar: 1.321
jan 2009
Følger: 49 Følgere: 53 Biler: 2 Emner: 31 Svar: 1.383
Først udmålte vi alt elektronik og fandt en forkert spænding på map sensor.
Den lå på 2.5V hvor den skulle ligge på omkring 1.3V. Jo højere spænding, jo lavere vacum så det virkede til at den trak falsk luft. Vi kunne intet høre og der skete ingen forandringer med motorstart.
Vi tjekkede alle slanger og ja faktisk alt tænkeligt. Til sidst hev vi krumtap remhjulet af og fandt ud af at både denne samt tandhjulet ved krumtappen var defekt så den stod 2-3cm ved siden af hvilket giver et forkert signal til krumtapsføler.
Efter dette er skiftet så trækker den som den skal igen.
Der kommer et billede ind senere som viser hvor slemt det var.
Corsa 1.4i motorproblem.