peugeot 106 frost/vandpumpe/tandrem hjælp {{forumTopicSubject}}
hej og godt nytår bg
jeg har været i sverige og holde jul i år og da jeg kom hjem i lørdags kunne jeg ikke starte bilen da den var løbet tør for strøm, jeg smed et par kabler til en anden bil og ved første forsøg sprang bil igang og 3 sek efter gik den ud, jeg prøvede så igen og der kunne den ikke starte ved 5-7 forsøg i ca 10-15 sek, efter 3 forsøg begyndte den og "skyde/knalde" både foran og ud af udstødningen, prøvede et par gange mere men ville stadigæk ikke starte, hvorefter tryk vejhjælp blev tilkaldt. han prøvede det samme og også med startgas uden det hjalp. det lød stadigæk som om den var ved og starte
jeg fik bilen transportet hjem til mig selv hvor jeg igen prøvede og starte bilen 5-7 gange i ca 10 sek af gangen og det hjalp heller ikke og det lød stadigvæk som den var tæt på og starte.
jeg havde tjekket om der var tænding og der kom benzin og der var ingen problemer
men så da jeg fik en anden til og prøve mens jeg stod og kiggede ned i motorummet så jeg at tandremmen "blafrede" meget lidt så fandt ud af at tandremmen sad "lidt for meget løst" af hvad den ellers burde men stadigæk stram, så kiggede uder bilen og fandt ud af at den køleslange som går til vandpumpen var fuldstændig frossen. der har åbenbart ikke været nok kølevæske i systemet.
mit bud er jo så selvfølgelig at vandpumpen er frosset til, har prøvet og starte bilen men så er tandremmen hoppet og tændingen står forkert..??
så søger råd og tips til hvad jeg skal gøre for og stille den rigtigt igen og hvordan ved svinghjullet?
bilen er en peugeot 106 1,4 xs 1997 den nye model
jul 2006
Følger: 19 Følgere: 18 Biler: 2 Emner: 20 Svar: 99
jan 2009
Følger: 29 Følgere: 29 Biler: 1 Emner: 69 Svar: 137
mar 2003
Følger: 19 Følgere: 10 Biler: 14 Emner: 73 Svar: 447
jul 2003
Følger: 179 Følgere: 126 Biler: 18 Emner: 67 Svar: 11.437
jul 2005
Følger: 81 Følgere: 80 Biler: 1 Emner: 17 Svar: 45
jul 2005