{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.244 visninger | Oprettet:

Rune N
Rune N
Tilmeldt:
22. aug 2011
Følger: 7 Følgere: 3 Emner: 41 Svar: 1.221

Audi A3 8P Service Due... {{forumTopicSubject}}

Hej.

Har en 2011 Audi A3 8P med 165t km på klokken der skriver Service Due. Den kører LongLife 30t km interval - så det er ikke nu.

Jeg har googlet lidt og har en mistanke om det er udlæsning af askemængde (partikelfilter) den kalder på.

Jeg har selv VCDS - men jeg er totalt armatør. Hvad gør jeg? Har fundet et sted på nettet hvor der står jeg skal ind under Motor og så 08 Måleblokke - men den er grayed out hos mig.

Anyone?

Rune.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Audi A3 8P Service Due...
  • #3   4. jan 2015 Den kan kalde på service allerede efter 12 måneder, eller 15.000 km. smiley Sådan er longlife, der sidder en sensor i dit bundkar som måler sod-indholdet i din olie.

  • #4   4. jan 2015 #1 Tak - men det hjælper mig jo kun til at få nulstillet så den ikke beder om service. Jeg mangler stadig info om hvad for noget service det er der skal laves?

    #2 og #3 Jeg køre få lange ture i bilen, og alle service indtil nu har været med 30t km mellemrum. Når jeg i computeren i instrumentbordet går ind under check -> service har jeg to punkter 1 = Oil change - her siger den ca. 15t km til næste service. 2= service - her siger den at service er lidt over 1000 km overskrevet.

    Bilen har kørt 165t km - så det passer fint med 15t km til næste service - sidste var ved 150t km - dette passer med de 30t km som jeg plejer at køre.

    Men hvad skal der så laves?

    De to punkter i menuen plejer altid at følges ad?


  • #5   4. jan 2015 Jeg har sådan en serviceplan fra FTZ - der står noget om partikel filter ved 3 år. Bilen er 3 år og 2 måneder - så mon det har noget på sig? Men hvad er det så jeg skal gøre?

  • #6   4. jan 2015 Spørg dem der har lavet sidste service og nulstillet serviceintervallet. Vi kan da ikke vide hvornår du sidst har fået skiftet bremsevæske, filtre m.m. Men tanken om den er nulstillet forkert kan da strejfe smiley

  • #7   4. jan 2015 Den skal ikke have et partikelfilter efter 3 år, det er noget sludder smiley


  • #8   4. jan 2015 Det er mig selv der har lavet service. Skiftet Olie og nødvendige filtre ift. den serviceplan jeg har. Har nulstillet på samme som de sidste 3 gange jeg har lavet det.

  • #9   4. jan 2015 Det er dette her jeg har fundet: "Dieselpartikelfilter. Udlæs askeindhold i partikelfilteret. Første gang ved 180.000 km, derefter for hver 30.000 km."

    Når jeg googler det ser det ud som om man skal udlæse mængden af aske og når det når eet bestemt niveau udskifte partikelfilter?

    Bilen har jo så som nævnt kun gået 165t km.


Kommentér på:
Audi A3 8P Service Due...

Annonce