Volkswagen Transporter - Vil ikke starte {{forumTopicSubject}}
Hej.
Jeg har en Volkswagen Transporter 2.4D fra 1996/7 af.
Den har kørt uden problemer, og startet hver gang. I morges var ikke en undtagelse, jeg kørte på arbejde, ca 6 km, og da jeg satte mig ud for at starte den igen, så ville den bare ikke starte.
Jeg regnede med det var batteriet da den "hostede" lidt.
Da jeg havde ladt det op til FULL, prøvede jeg igen, denne gang der gjorde den som normalt, men fik aldrig tænding. Det vil sige man kan høre den prøve at starte, så det kan ikke være starteren, men det er som om den ikke får noget brændstof eller er druknet eller sådan. Er der nogle der kan hjælpe?
Tak på forhånd!
Hilsen Oscar
aug 2013
Følger: 3 Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 300
apr 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Biler: 2 Emner: 51 Svar: 127
feb 2014
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 7 Svar: 22
Hvor sidder gløderøret?
aug 2013
Følger: 3 Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 300
feb 2014
Og tak for de mange bud so far!
feb 2014
feb 2014
Jeg smutter afsted as a first ting på mandag!
Tak for hjælpen! Jeg håber det er det!
feb 2014
Det hele forløb sig sådan at radioen gennem en længere periode var svær at tænde hvor jeg skulle dreje nøglen ekstra osv. Den gik også ret til ud, og kunne til sidst stort set ikke tænde. Derfor besluttede jeg mig at skifte den ud med en anden, og sætte den på fast strøm. altså tændingsledningen fra radioen på + så den var på konstant strøm.
Da dette var gjort ville hverken radioen eller bilen tænde. jeg besluttede mig for at måle lidt på det hele med et multimeter og tog tændingsblokken af, men kunne ikke finde noget strøm i den overhoved. jeg var overbevist om det var multimeteret der var gammelt, så jeg gik væk fra den ide, og da jeg satte tændingsblokken tilbage kunne den ikke starte.
Jeg prøvede efter alle kunstens regler, rokke lidt i 1 gear. Give den ekstra batteri, slibe forbindelsen til starteren, tjekke dysser for benzin osv, men intet virkede, så at du siger det er bundstykket vil jeg også godt sige jeg er 100% sikker på, ved ikke hvorfor at jeg ikke har tænkt over det noget før, men nu får vi jo at se! Giver under alle omstændigheder lige lyd fra mig herinde så der er andre der kan få glæde af det hvis de skulle stå med problemet!
feb 2014
Satte det nye på plads og startede bilen i første forsøg!
Tusinde tak for hjælpen Holm og jer andre!
Volkswagen Transporter - Vil ikke starte