{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.838 visninger | Oprettet:

Volkswagen Transporter - Vil ikke starte {{forumTopicSubject}}

Hej.
Jeg har en Volkswagen Transporter 2.4D fra 1996/7 af.
Den har kørt uden problemer, og startet hver gang. I morges var ikke en undtagelse, jeg kørte på arbejde, ca 6 km, og da jeg satte mig ud for at starte den igen, så ville den bare ikke starte.
Jeg regnede med det var batteriet da den "hostede" lidt.
Da jeg havde ladt det op til FULL, prøvede jeg igen, denne gang der gjorde den som normalt, men fik aldrig tænding. Det vil sige man kan høre den prøve at starte, så det kan ikke være starteren, men det er som om den ikke får noget brændstof eller er druknet eller sådan. Er der nogle der kan hjælpe?

Tak på forhånd!

Hilsen Oscar


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Volkswagen Transporter - Vil ikke starte
  • #1   8. jan 2015 Brændstoffilter? Gløderør?

  • #2   8. jan 2015 Stelforbindelse til dieselpumpe?

  • #4   8. jan 2015 Det kan det godt være, men mit problem er formegentlig lidt mere kompliceret da jeg skubbede den igang. Den startede og kørte uden problemer. Men da jeg slukkede den ville den ikke starte igen... Det udelukker jo at det er dieselpumpen der ikke virker da den holdt sig kørende. Så vendte jeg tilbage til at tro det er stateren, men som beskrevet virker den jo også...
    Hvor sidder gløderøret?


  • #5   8. jan 2015 Gløderør er rigtig trælse og komme til, mener du skal have fronten af og ned på forsiden af topstykket!

  • #7   9. jan 2015 Så hvis jeg kan skubbe den igang og jumpstarte den, hvad faen kan det så være?

    Og tak for de mange bud so far!


  • #9   9. jan 2015 Okay, det kunne faktisk godt være det der er galt da jeg havde problemer med tændingen med min radio der ikke fik strøm, og så pillede jeg tændingen af og satte den på igen! Så det kunne måske være det!

  • #11   9. jan 2015 Jeg fik godt nok ikke noget ud af at lirke nøglen frem og tilbage, men altså mon ikke at det stadigvæk er bundstykket?
    Jeg smutter afsted as a first ting på mandag!

    Tak for hjælpen! Jeg håber det er det!


  • #13   9. jan 2015 Det er jo det.
    Det hele forløb sig sådan at radioen gennem en længere periode var svær at tænde hvor jeg skulle dreje nøglen ekstra osv. Den gik også ret til ud, og kunne til sidst stort set ikke tænde. Derfor besluttede jeg mig at skifte den ud med en anden, og sætte den på fast strøm. altså tændingsledningen fra radioen på + så den var på konstant strøm.
    Da dette var gjort ville hverken radioen eller bilen tænde. jeg besluttede mig for at måle lidt på det hele med et multimeter og tog tændingsblokken af, men kunne ikke finde noget strøm i den overhoved. jeg var overbevist om det var multimeteret der var gammelt, så jeg gik væk fra den ide, og da jeg satte tændingsblokken tilbage kunne den ikke starte.

    Jeg prøvede efter alle kunstens regler, rokke lidt i 1 gear. Give den ekstra batteri, slibe forbindelsen til starteren, tjekke dysser for benzin osv, men intet virkede, så at du siger det er bundstykket vil jeg også godt sige jeg er 100% sikker på, ved ikke hvorfor at jeg ikke har tænkt over det noget før, men nu får vi jo at se! Giver under alle omstændigheder lige lyd fra mig herinde så der er andre der kan få glæde af det hvis de skulle stå med problemet! smiley


  • #15   13. jan 2015 Så kører bæstet igen! Det var ganske rigtigt bundstykket! Kørte til en Volkswagen forhandler der ville have 350kr for et bundstykket, sådan er det jo... Kørte hjem og kæmpede med den lille stjerneskrue og da jeg fik det gamle ud kunne man tydeligt se hvor slidt det var!

    Satte det nye på plads og startede bilen i første forsøg!

    Tusinde tak for hjælpen Holm og jer andre!


Kommentér på:
Volkswagen Transporter - Vil ikke starte

Annonce