{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.662 visninger | Oprettet:

Lys slukker når jeg blinker? {{forumTopicSubject}}

Jeg har et problem med lyset på min 106’er.

Hvis jeg kører med positionslys + tågelygter eller nærlys + tågelygter, så slukker tågelygterne hver gang jeg blinker til højre, og sommetider også når jeg blinker til venstre – og det er rimelig irriterende! Tågelyset kan også have en tendens til at slukke og tænde igen, hvis jeg sætter det lange lys på.

Jeg har haft tågelys i to år, men den er først begyndt på det nu. Tågelygterne er originale, men eftermonteret med et relæ (relæet ligger i sikringsboks i motorrum). Det tændes på kontakten (på venstre vippearm) til bagerste tågelygte – dog er kontaktens ledninger klippet af og loddet sammen med relæet (altså kan jeg med vilje ikke bruge bagerste tågelygte). Kontakten og dermed tågelyset går altså ikke i gennem bilens eget ledningsnet.

Hvad kan det skyldes? Det eneste jeg kan komme på er slidte relæer..


Her ses vippearmen med kontakten og de to sorte ledninger relæet er loddet sammen med:
http://www.bilgalleri.dk/fotoalbum/diverse_bil/96098-peugeot_106_kontakt

Relæsæt:
http://www.thansen.dk/bil/autoreservedele/universaldele/paerer-og-lygter/tilbehor-og-relae/relaesaet-til-ekstra-lys/n1200297316/pn1223718480/


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lys slukker når jeg blinker?
  • #1   9. jan 2015 Kan skyldes dårlig stel forbindelse fra nogle af dine lygter, så i gang med at afrens dine kontaktflader på lygter med en lille stålbørste også ville jeg prøve at anskaffe et org. relæ fra en ophugger.
    Står der T-Hansen på pakken ,skal man have en over nakken smiley


  • #2   25. jan 2015 Det var intet med THansen at gøre - har jeg nu fundet ud af. Det var simpelthen ledningerne til knappen, der var knækket - de må have gnavet på en kant.
    Lyskontaktarmen er skiftet ud og nu er der ingen problemer.


    profilbillede
Kommentér på:
Lys slukker når jeg blinker?

Annonce