{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.699 visninger | Oprettet:

Tid til skift af kobling/svinghjul ? {{forumTopicSubject}}

Audi A3 Sportback 1.9 BKC PD motor.

Synes koblingspunktet er ligger meget langt nede i bilen - Den skal trækkes helt ned før man kan skifte gear og den tager ved bare man løfter foden 2 cm - Sætter tit igang med små rystelser i kabinen.

Derudover synes jeg, der er mange (motor)vibrationer i koblingspedalen, ligesom den tager "hårdt" ved.

Endelig kan den - indtil motoren er driftsvarm - finde på at ruske lidt ved igangsætning.

Når man kører og accelerer ved lave rpm. er der vibrationslyde fra kabinen. Den er chippet til 160 HK/335nm - Standard 105hk PD motor

Hvordan ved man om den kobling trænger til at blive udskiftet ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tid til skift af kobling/svinghjul ?
  • #1   9. jan 2015 Hvor langt har bilen kørt? Jeg kan skaffe dig nyt Sachs svinghjul og Sachs koblingssæt for 4300 kr.

  • #2   9. jan 2015 Bilen har kørt 90.000 km med nuværende kobling/svinghjul..

  • #3   9. jan 2015 De plejer at holde omkring 100.000 km. Hvis bilen er føst med Luk konling og luk svinghjul, anbefaler jeg folk at skifte til Sachs komplet sæt, da jeg har erfaring med at det er mere holdbart end Luk.

  • #5   9. jan 2015 Køber et konverteringskit fra Valeo som går ind og erstatter Dualmasse svinghjulet med et single masse og derved kan det holde til de mange hk og NM som motoren yder efter den er blevet tunet.

  • #6   9. jan 2015 Du vil opleve en del vibrationer i bilen, ved skift til singlemasse og det er også hårdt ved gearkassen.

  • #7   9. jan 2015 Lige præcis de ting skulle Valeo have elimineret ved at lave dette convertering kit -

    Da det slet ikke er det samme som et Standard svinghjul.

    Valeo part no: 835035


  • #8   9. jan 2015 Ja de har lavet et konverteringskit til singlemasse, men ved montering af singlemasse svinghjul vil du opleve vibrationer i bilen og den vil lyde anderledes i tomgang.. Dobbeltmasse svinghjul "opfanger" vibrationerne fra motoren

  • #9   9. jan 2015 Jeg monterede valeos single kit i en touran 1,9tdi... Det spiller max, ingen vibrationer overhovedet.

  • #10   9. jan 2015 Det lyder rigtig godt Peter R

    Det tror jeg også er vejen frem.. Bare rart at hører folks erfaringer med dette sæt.

    Så ingen vibrationer i kabinen under accelratation eller ved i gang sætning ?

    Hvad med koblingen blev den også mere "blød" behagelig ?



  • #11   9. jan 2015 Nej ikke det der ligner, koblingen føltes som i enhver anden diesel touran... Dog ved jeg ikke om man kunne mærke forskel fra før, da jeg fik bilen indleveret var den gamle kobling helt død. Så jeg kørte først i bilen da jeg havde monteret den nye. Og ejeren har ikke nævnt noget om nogen forskel,... Det er i øvrigt min søsters bil, så jeg ville have hørt hvis der efterfølgende var problemer. Hun kørte i 2 år med den nye kobling, og så solgte hun bilen.

  • #12   4. feb 2015 Til info har fået Valeo kit i min bil nu og WOW kan næsten ikke få armene ned !

    Det er MEGET bedre end en helt ny DMF. Ingen gearkasse rallen og koblingen er super blød. Så ingen negative ting herfra og glæder mig over jeg aldrig skal skifte svinghjul igen.. Thumps up til Valeo fra mig !


  • #13   4. feb 2015 Sådan.... Det er godt at høre...! smiley

Kommentér på:
Tid til skift af kobling/svinghjul ?

Annonce