Motorskift audi a3 8l startspærre {{forumTopicSubject}}
Hvad skal der egentlig til når man skifter motor, hvis styreboks følger med samt gearkassen.
Nøglen og tændingen vil jo ikke kunne kommunikere med styreboksen, da startspærre ikke er kodet til den nye styreboks.??
Har i tanke om at skifte min 1.8 Suge motor med rotrex kompressor ud, da den ikke kan trække mere tryk med den tændspole den køre med. Dvs den har pt 227 og mit mål er 300+ men det er en meget svær process med en suge motor, hvor tændspolen ikke kan følge med mere. Bilen køre med 1 var tryk, og tændspolen kan ikke følge med hvis jeg kommer længere end det. Så HK på den motor vil nok blive lagt på hylden, og så evt. Få fat i en ny AGU motor 1.8T og montere kompressoren over derpå. Men intet er sikkert endnu, måske kommer der en dag et geni der kan hjælpe mig og fortælle hvordan jeg får min suge motor til at yde endnu mere, måske en der finder tændspolen der kan løse problemet ???
Men nok om det, har hørt en fugl synge om at man kan slette erfaringsværdier for startspærre og grundindstille gasspjældet. Så skulle startspærren og styreboksen kommunikere sammen når erfaringsværdierne er slettet, og en ny "kodning" vil opstå. Det lyder dog mærkeligt i mine ører, og har aldrig hørt om at det er så nemt før.
Tak på forhånd
okt 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Biler: 1 Svar: 192
feb 2013
Følger: 30 Følgere: 28 Emner: 2 Svar: 2
maj 2007
Følger: 39 Følgere: 40 Biler: 5 Emner: 6 Svar: 516
Motorskift audi a3 8l startspærre