BMW 750i tændingsproblem {{forumTopicSubject}}
Hey Bg. Jeg har en BMW e32 750i v12. Den har et tændingsproblem som lige pludselig kom. Den går ikke på alle 12 cylindre, kun når den får noget pedal. Derudover kan den, når den er varm, finde på at hoppe mellem 1300-1700 omdrejninger mens man kører, selvom jeg ikk rør speederen. Den falder ikke i omdrejninger, kun hvis jeg bremser ned.
Når man holder ved lyskryds i en opstart er den langsom, og den prutter. Man kan nemt høre og mærke at den ikke går på alle cylindre.
når den kører dårligt kan man tage det højre tændkabel af uden der sker noget også kan man se gnisten hoppe rundt nede i tændspolen..
Har prøvet at skifte tændrør, tændkabler, rotor, rotordæksel og tændspole. - godt nok var det brugte dele, men problemet forblev nøjagtig det samme.
Har tænkt på at den muligvis kunne være fugt et sted, eller en stelforbindelse. Har også fået afvide at det kan være nogle kul i rotoren, som er døde, eller tændingen skal indstilles.
Andre siger at det muligvis kan være luftmængdemåleren, men den kan vel ikke gøre så den går på færre cylindre?
På forhånd tak
nov 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 57
feb 2013
Følger: 1 Svar: 1
Har du checket om der kommer benzin frem i begge benzinrør til motor, evt. checket benzintryk ?
Har du målt begge krumtapssensorer skal hver være ca. 540 ohm ?
Har du checket om der skulle være knækket en tråd i luftmængde måleren modsat den side du kan hive tændkabel af tændspole ?
jun 2007
Følger: 22 Følgere: 25 Biler: 11 Emner: 299 Svar: 1.150
BMW 750i tændingsproblem