1.257 visninger
|
Oprettet:
5,7 v8 vortec tændingsbanker {{forumTopicSubject}}
Halløj alle sammen. Er der nogen der bare har styr på v8 motore? Jeg har slettet en fejl vedr temperatur sensoren med en obd2 scanner. Jeg fulgte live data menu jeg kørte og da temperaturen nåede 80 grader viste den -40 et kort øjeblik hvorefter ses lampen lyste. Bilen hakkede da pcm justerede blandingen til fed. Slettede fejlen og kørte videre. Bilen tændingsbanker under accelleration. Synes ikke den har gjort det Før. Den viser ingen fejl, så det hat noget med blandingen at gøre. Men er det banke sensoren?
maj 2005
Følger: 29 Følgere: 52 Biler: 9 Emner: 272 Svar: 3.421
maj 2005
Følger: 29 Følgere: 52 Biler: 9 Emner: 272 Svar: 3.421
maj 2005
Følger: 29 Følgere: 52 Biler: 9 Emner: 272 Svar: 3.421
nov 2002
Følger: 11 Følgere: 173 Biler: 4 Emner: 76 Svar: 1.913
maj 2005
Følger: 29 Følgere: 52 Biler: 9 Emner: 272 Svar: 3.421
nov 2002
Følger: 11 Følgere: 173 Biler: 4 Emner: 76 Svar: 1.913
maj 2010
Følger: 11 Følgere: 21 Biler: 1 Emner: 3 Svar: 620
Nu er det jo oftest sådan at oktan valg er afh. af hvilke kompressions forhold motoren kører med.
Men det forhold gælder ikke på en Turbo motor, da fyldningen bliver højere jo mere ladetryk du kører med, og derfor er det en fordel at køre med et højt oktan tal, da det give mulighed for at kunne køre med højere ladetryk.
Trådstarter:
Har du overvejet om du har den rette type tændrør, hvis de "gløder" så vil medføre tændings-banken, så skal du have nogle koldere tændrør sat i motoren. Det vil være mit først bud på hvad der skulle checkes.
/Steffen
maj 2010
Følger: 11 Følgere: 21 Biler: 1 Emner: 3 Svar: 620
Det er korrekt hvis, kompressions forholdet er for højt eller tændingen for tidlig til det anvendte benzin(oktan).
Grunden til min post var at du ikke kan tage læringen fra din Turbo bil til en N/A bil, hvor forholdene er meget mere statiske. Med mindre kompressions forholdet er ændre på den pågældende V8 vil jeg påstå at det ikke er behov for at køre med V-Power.
Ikke mere om benzin herfra
Trådstarter:
Nu læste jeg lige første post igen, og jeg vil mene at du skal have styr på hvad der driller dine sensorer.
Input:
- Kører for magert. (Forkert input til ECU/sensorer, lavt benzin tryk, defekt dyse)
- Tændingstidspunkt forkert (Tænder for tidligt, check med tændingpistol)
- Tændrør forkert type (beskrevet tidligere)
- Olie i benzinen / eller utæthed i motor. (Utætte paraplyer, stempelringe)
- Oktan for lavt / dårlig benzin (Den ged er vist blevet barberet)
Det var hvad jeg lige kunne komme på af ting jeg ville checke.
nov 2002
Følger: 11 Følgere: 173 Biler: 4 Emner: 76 Svar: 1.913
maj 2005
Følger: 29 Følgere: 52 Biler: 9 Emner: 272 Svar: 3.421
maj 2005
Følger: 29 Følgere: 52 Biler: 9 Emner: 272 Svar: 3.421
maj 2005
Følger: 29 Følgere: 52 Biler: 9 Emner: 272 Svar: 3.421
maj 2005
Følger: 29 Følgere: 52 Biler: 9 Emner: 272 Svar: 3.421
maj 2005
Følger: 29 Følgere: 52 Biler: 9 Emner: 272 Svar: 3.421
maj 2005
Følger: 29 Følgere: 52 Biler: 9 Emner: 272 Svar: 3.421
maj 2005
Følger: 29 Følgere: 52 Biler: 9 Emner: 272 Svar: 3.421
maj 2005
Følger: 29 Følgere: 52 Biler: 9 Emner: 272 Svar: 3.421
maj 2005
Følger: 29 Følgere: 52 Biler: 9 Emner: 272 Svar: 3.421
maj 2005
Følger: 29 Følgere: 52 Biler: 9 Emner: 272 Svar: 3.421
maj 2005
Følger: 29 Følgere: 52 Biler: 9 Emner: 272 Svar: 3.421
maj 2005
Følger: 29 Følgere: 52 Biler: 9 Emner: 272 Svar: 3.421
maj 2005
Følger: 29 Følgere: 52 Biler: 9 Emner: 272 Svar: 3.421
maj 2005
Følger: 29 Følgere: 52 Biler: 9 Emner: 272 Svar: 3.421
maj 2005
Følger: 29 Følgere: 52 Biler: 9 Emner: 272 Svar: 3.421
maj 2005
Følger: 29 Følgere: 52 Biler: 9 Emner: 272 Svar: 3.421
maj 2005
Følger: 29 Følgere: 52 Biler: 9 Emner: 272 Svar: 3.421
maj 2005
Følger: 29 Følgere: 52 Biler: 9 Emner: 272 Svar: 3.421
maj 2005
Følger: 29 Følgere: 52 Biler: 9 Emner: 272 Svar: 3.421
5,7 v8 vortec tændingsbanker