{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.764 visninger | Oprettet:

Mercedes w211, erfaringer {{forumTopicSubject}}

Hej.
Jeg overvejer at købe en w211 diesel aut 5g, 2006 og frem.
Jeg vil gerne høre jeres erfaringer med jeres w211, især efter faceliftet I 2006. Hvad er godt, og hvad er skidt? Er der nogen af jeres der er frikørte taxaer? Jeg vil specielt gerne høre om dem der har kørt mange KM, kan de holde til det, eller kommer der mange dyre reparationer med alderen og kørte KM?

På forhånd tak.
En måske kommende w211 ejer.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mercedes w211, erfaringer
  • #1   23. jan 2015 Jeg har lige købt en W211 fra 2007. en E220CDI med 456000km/frikørt taxi på klokken.

    jeg købte den engros hos Starmark og fik den til FDM og gået igennem inden købet.

    han fandt en del fejl og mangler men ikke værre end man kunne forvente på sådan en bil.

    jeg har efterfølgende fået skiftet 2xbærekugler, 2x bøsninger på bagbroen og midterlejet samt fået lavet service. kommende reperationer vil blive nye bagdæmper( det luftundervogn så koster en del) og så en bærearm. derefter burde den være klar til mange km igen.

    der er en del på market så led efter lige den der opfylder dine ønsker med farve/udstyr og skal det være en frikørt så find en der har kørt i jylland.


  • #2   23. jan 2015 Hej Audi Blondie. Det lyder jo ok. Hvordan er dit kørselsmønster? Og hvordan er brændstoføkonomien på en motor der har kørt så mange KM? Jeg skal primært bruge den til 2X50Km motorvej hver dag.

  • #3   23. jan 2015 min køre stort samme mønster med 2x 40 km på motorvej og lidt bykørsel og den køre ca 13-14 km/L

  • #4   23. jan 2015 Jeg synes da helt sikkert du skal op i en 320 Cdi, den er altså det sjovere. Min fars har kørt omkring 400.000 snart, den køre stadig som ny. Den bruger hverken vand eller olie.

  • #5   23. jan 2015 Hej Rasmus A. den er sikkert sjovere at køre. Tror bare ikke at den er sjovere i Km/L, forsikring, afgift og service. Kender selv en der har en 320cdi, dejlig bil ellers.

  • #6   23. jan 2015 Har en kollega som nåede lidt over 400.000km før motoren brækkede sig. Kostede knap 80.000 kr, nøj han var en glad mand.

  • #7   23. jan 2015 Hej Nikolaj. Hvad gik der præcis galt? Der kan jo gå 100 ting galt med en motor, og hvilken en var det?

  • #8   23. jan 2015 Jeg har en 280 CDI 2007 med 7 t automatkasse. Den rundede 400.000 km i mandags. Jeg har haft den i 2 år og den har koster 1 gang bremser og 2 bærekugler. Den bruger ikke olie eller vand men kører kun 10 km literen men der er en del bykørsel. Det er en rigtig dejlig bil at køre i.

  • #9   23. jan 2015 hvis det er faceliftet, og v6 diesel, så er der nogen få hvor olieskraper på stemplet er færdig, selv efter nogen 100 tusinde km. Så de bruger olie. Ellers motor mæssig er de alle gode. tjek undervogn i dem, da der er rigtig mange bøsninger der kan gå til. service skal være overholdt, speciel gearkassen med olie skift, joke alleges taxavogn mænd er lige gode til det.
    hvis den har luft undervogn, så kig lige det igennem, da der er losse dur at få lavet.

    men ellers en rigtig lækker bil der kan mange km


  • #10   23. jan 2015 Hej Mikkel J. Det er en faceliftet 220cdi, så firecylindret. Dyserne er skiftet.

  • #11   23. jan 2015 Så er det en fin motor, altså der er jo ikke ligeså mange km i den, som d r har været i MB motor. men der er ikke de store fejl ved den. er det sedan eller stc model?

  • #12   23. jan 2015 Mikkel, det er en sedan

  • #13   23. jan 2015 Så tjek håndtaget til bagklappen den går frit, de går også til efter en del brug smiley

  • #14   23. jan 2015 Kan i komme i tanke om andet? Jeg regner selvfølgelig med at sende den til Applus eller FDM før et køb. Har hørt at der kan være El-problemer, og at man skal tjekke om 5g aut. gearkassen er tæt.

  • #15   23. jan 2015 el problemerne er vist kun på prefacelift modellerne.

    men en rigtig god ide er også at få læst fejl ud på et aut MB værksted

    FDM kan ikke tyde alle fejlkoderne..

    samt når bilen er over 4 år så kan du få lavet en tilstandscheck hos MB gratis hvor de går den igennem for fejl og giver et tilbud på rep


  • #16   23. jan 2015 RuST!!!!!!! Alle steder

  • #17   23. jan 2015 Hej Kjærsgaard. Var det ikke primært på w210 den var gal med rustbeskyttelsen?


  • #19   23. jan 2015 w211 ruster i den ikke faceliftet udgave, den faceliftet er ikke slemmere end alle andre biler i dag

  • #20   23. jan 2015 Ok, overvejer at køre den til Mercedes så, tak for tippet og for jeres gode input generelt.

  • Rameez A
    Rameez A Tilmeldt:
    jul 2009

    Følger: 2 Emner: 5 Svar: 38
    #21   25. jan 2015 Har en Mercedes 320 fra 2008. Haft den siden 2010 købte den som færdigkørt taxa 250tkm nu har den kørt 350tkm og kører stadig som en drøm Self er der små rep her og der men ikke det helt vilde fra mit vedkommende. Men synes klart du skal overveje at kigge på 320 i stedet for 220, meget mere solid motor og nu hvor Du primært skal bruge den på motorvej så er det heller ik helt slemt med diesel. Min Tager 8 liter per 100 km på motorvej

  • #22   25. jan 2015 Hej Rameez. Hvad mener du med mere solid? Jeg vil som jeg har sagt før, mene at en 320 også må være det mere dyr i drift, grønne afgifter, brændstof forbrug samt service og reparationer. Mne er da åben for gode input og forslag. Jeg har dog en smertegrænse der hedder 15KM/L eller omkring 6L/100KM.

  • #23   26. jan 2015 På stille motorvejskørsel kan jeg få en E320 ned på omkring 6L/100km. Jeg tror faktisk ikke den er meget dyre at køre i. Du skal bare huske at tænke på at en 4 cylinderen bil er hårde presset heletiden end en 6 cylinderen, derfor holder en 6 cylinderen bedre end en 4 cylinderen. Du skal så bare huske at den faceliftet model af E320 er der en del problemer med, blandet med den nye 7 trins gearkasse. Motoren er vidst heller ikke noget at råbe hurra for. Jeg havde valgt den gamle R6, det er ihverfald en rigtig solid bil.

  • #24   26. jan 2015 Hej Rasmus. Interessant, for jeg hører og læser ellers at man skal vælge modellen efter faceliftet, men det gælder måske kun for de firecylindrede?
    Når du skriver 6L/100KM, er det efter kørercomputeren eller er det beregnet, og hvordan er dit køremønster?


  • #25   26. jan 2015 Og, Rasmus, hvilke problemer med 7g gearkassen? har kun hørt/læst om problemer med den 5 trins (722.6)

  • #26   26. jan 2015 Det er ud efter hvad kørecomputeren beregner. Det er ved en fart omkring 120-130 km/t når der ikke er ret meget trafik. Jeg kender ikke fejlene specifik, det var bare hvad Mercedes i kolding sagde. Det var også en af grundene til at vi købte en årgang 2004, med en række 6`er.

  • TWC
    TWC Tilmeldt:
    apr 2012

    Følgere: 1 Biler: 1 Svar: 9
    #27   6. feb 2015 Jeg har en MB CLS 320 CDI, den køre fantastisk, fik sidste år en chip Box i og nu kan jeg få den ned på 6.5/100 km når jeg køre på motorvejen og med fartkontrol. Før chip Boxen var det laveste 7.5/100km.

  • #28   6. feb 2015 Hej TWC. Er det så efter forbrugsmåler, eller er det beregnet du får den ned på det?


  • #29   6. feb 2015 Må jeg ikke også lige spørge om hvad i giver i forsikring for jeres?

  • TWC
    TWC Tilmeldt:
    apr 2012

    Følgere: 1 Biler: 1 Svar: 9
    #30   6. feb 2015 Det må være forbrugsmåleren, altså den man ser i displayet.
    Ang. forsikring betaler jeg 550 DKK for fuld forsikring / kasko med noget ekstra, hvis jeg får ridser, betaler jeg ingen selvrisk. Nu bor jeg godt nok i Malmø, så det er nok ikk det samme som i Danmark.


  • #31   6. feb 2015 Ok, vil tro at det giver et mere rigtigt billede at beregne det ud fra L og triptæller.

    Du har nok ret i at det er noget billigere i sverige. Jeg fik et ret så horribelt tilbud på 11500Kr. Helårligt, inkl. 20% rabat...AV!


Kommentér på:
Mercedes w211, erfaringer

Annonce