Ford Focus utæt {{forumTopicSubject}}
Kære kloge debattører
Jeg har en Ford Focus Ghia st. Ti-VCT fra 2005.
Problemet er, at der er begyndt, at dryppe store mængder vand ned fra oppe under tagbeklædningen i venstre side ved enden af loftet / bagsmæk.
Umiddelbart er det ikke listen, den er gal med og ej heller synlige huller / rust eller lign.
Jeg har skruet tagbeklædningen løst og kan lokalisere vandet til, at komme ud oppe under taget. Vandet drypper relativt kraftigt efter et stykke tid og efter kørsel hvis jeg f.eks. hælder vand på bagerste del af bilen så det løber ned langs tagrendelisten og ned bag bagsmækken og ned langs kanalen der. Samme når det regner.
Jeg har haft bagerste del af tagrendelisten skruet af men der er tørt under og der er ikke vådt omkring møtrikken ej heller inde i bilen.
Er der nogle forslag til hvor jeg skal lede eller kigge?
maj 2013
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4
mar 2007
Følger: 64 Følgere: 62 Biler: 5 Emner: 40 Svar: 277
maj 2013
Jeg har desuden ved et grundigere eftersyn fundet bitte små revner / sprækker næsten 'usynlige' i hjørnerne ved rummet til hængslet til bagsmækken. Jeg har fuget akvariesilikone de forskellige steder og vil nu se om det hjælper. Hvis det hjælper vil jeg anvende noget mere permanent fuge der ikke kan gnubbes af.
mar 2007
Følger: 64 Følgere: 62 Biler: 5 Emner: 40 Svar: 277
mar 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 206
maj 2013
Ford Focus utæt