{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.906 visninger | Oprettet:

P 406 Tilspændingsmomenter kobling+trykplade. {{forumTopicSubject}}

Hej er igang med at skifte svinghjulspakdåse på min 406 TS4'er. Jeg har dog glemt, at finde tilspændingsmomenter til svinghjulet og koblingstrykpladen. Så er der nogen er jer, der har mulighed for at finde det? Reg. nr. er: YM32626 og gearkassekoden er: ML5T. Vil I anbefale at få afdrejet svinghjulet nu jeg har det afmonteret? (eftersom jeg har læst herinde, at de godt kan ruske i kobling ved igangsætning, som vidst skyldes svinghjulet)?. Håber I kan hjælpe :). Mvh. Brian


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  P 406 Tilspændingsmomenter kobling+trykplade.
  • #1   13. feb 2015
    Svinghjul:
    Forspænding med 0,8 m.daN
    Tilspænding med 2 m.daN
    Tilspænd 23 ± 5 °

    Koblingstrykfodens befæstelse:
    2 m.daN

    og det er altid en godt ide at afdreje svinghjulet på sådan en smiley


  • #2   13. feb 2015 Tak for det :). Hvor meget svarer det til i Nm.? Er det også nødvendigt at afdreje det, når bilen kun har kørt knap 170000. Har kun kørt i bilen hjem og så ud til en kammerat som har lift, efter jeg købte den for 2 uger siden. Så jeg har ikke rigtig haft tid til at bemærke rystelser - men har bare læst om det et sted her inde efterfølgende, at de kunne have det næsten alle sammen...

  • #3   13. feb 2015 Svinghjul:
    Forspænding med 8Nm
    Tilspænding med 20Nm
    Tilspænd 23 ± 5 °

    Koblingstrykfodens befæstelse:
    20Nm

    man behøves ikke at afdreje det... men det rusker nok ikke i første omgang... det kan nok godt komme til det når den nye kobling bliver slidt smiley


  • #4   13. feb 2015 Mon ikke man skulle tage chancen så, for den gamle kobling så nærmest ud som ny (men den får en ny, nu når gearkassen er afmont. alligevel). Jeg har nok ikke bilen om yderligere 170000 km alligevel og synes ikke jeg bemærkede nogen rystelser i den korte tid jeg har haft den... Men plejer de at ryste voldsomt, så man ikke er i tvivl, eller er det til at leve med, hvis den begynder?

  • #5   13. feb 2015 Den gør det for det meste når du sætter i gang smiley

  • #6   16. jan 2017 Hej Morten.
    Jeg skal til at skifte kobling på mine forældres xs4'er (zx53517), pga. defekt udrykkerleje. Har du stadig mulighed for at slå data op - altså tilspændingsmoment på svinghjul, trykplade og navmøtrikker på trækakslerne?
    Mvh. Brian :).


  • #7   17. jan 2017 Koblingstrykfodens:
    2 m.daN

    Svinghjul:
    Spænd bolte med 2.0 ± 0.2 m.daN
    Efterspànd til 26° ± 3°

    trækakselmøtrikken:
    32,5 m.daN


  • #8   19. jan 2017 Fedt. Tak for det ;).

Kommentér på:
P 406 Tilspændingsmomenter kobling+trykplade.

Annonce