{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
828 visninger | Oprettet:

Audi 80 elruder {{forumTopicSubject}}

Nu har jeg monteret elruder og elspejle fra en audi 90 i min audi 80 fra 1990.
De kører alle, men også når der ikke er tænding på bilen.
Der er lys i alle knapperne når bilen er til tænding, og når man slår den fra tænding slukker lysene efter nogle sekunder, og trykker man på en af knapperne kommer der lys i dem igen og de kan alle køre.
Skal de virke med tændingen slået til?

Når man trykker en gang hurtigt på ruden i førersiden kører den helt ned, men bliver ved med at forsøge at køre ned indtil man trykker igen, så de har vel mistet top og bund positionerne. hvordan indlærer man det igen?

Elspejlene virker kun med tændingen slået til. smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Audi 80 elruder
  • #1   12. mar 2015 det er ikke så smart at vinduerne kan køre ned uden tænding. du har helt sikkert monteret en ledning på konstant 12v som du må flytte over på tænding. elruder med autofunktion har normalt normalt dobbelfunktion i kontakten på den måde at hvis du ik trykker knappen helt ned så køre vinduet kun så længe du holder på knappen. hvis du trykker den helt ned så vil vinduet køre indtil den når sin bund eller til du selv stopper det. der er normalt ikke noget top og bund signal som stopper vinduet på vinduet. den slår automatisk fra når belastningen stiger.

• #2   12. mar 2015 Der sidder 6 eller 8 store ben i bunden af sikringskassen hvor + passer på. der er alle konstant strøm på, der går desuden 3 tynde ledninger ud fra ledningsnettet til vinduerne, og den ene er på tændingsstrøm. den styrer lyset i knapperne, så det er tændt når der er tænding på, lyset slukker efter nogle sekunder når man slukker bilen. smiley
    Der er kun et trin i kontakten, og hvis jeg holder den nede indtil vinduet er halvvejs nede burde det vel stoppe der, men det fortsætter til bunden, hvor den bliver ved med at "holde på" indtil man trykker igen.

Har været ved at søge på nettet og har fundet op til flere ledningsdiagrammer, men ingen der ser ud til at passe på min bil.
    Jeg har selv pillet det hele ud af den audi 90, men det er så ikke helt ens...

• #3   12. mar 2015 da det ikke er helt samme bilmodel du har flyttet det over i er det muligt at du må lave nogle tilpasninger. hvis du finder den ledning som forsyner rudehejsen så kan du flytte den over på tænding. hvis dine elruder ikke har autofunktion så skulle de ik kunne køre automatisk. men det er normalt med autofunktion at de stopper hvis man trykker på knappen igen

Kommentér på:
Audi 80 elruder

Annonce