{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Samle et skab 700 kr.
  • Klippet buskas ned 1.500 kr.
  • Montere kattelem og lave hul 1.500 kr.
  • Sætte køkkenlåge fast igen 750 kr.
  • Udskiftning af termostater på 3 radiatorer 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bremser til syn
  • #1   10. mar 2015 ja det er intet problem bare du ikke ændre skive diameter til en fra Fx. en model med stører bremser smiley

    skiver og klodser i original mål der erstatter original kan du skifte som du vil smiley


  • #3   10. mar 2015 har sku aldrig hørt at det er en konstruktiv ændring at sætte sportsskiver og andre klodser på

    det svare jo til at hvis du køber skiver og klodser i T-svansen så er det en konstruktiv ændring ? det er jo også uoriginal


  • #4   10. mar 2015 Min bil kører med 258mm skiver foran så hvis jeg køber de der bremserskiver med huller i samme størrelse, så burde det ikke være noget problem?

  • #5   10. mar 2015 ikke så vidt jeg ved hvis skiven er samme diameter skulle det ikke være et problem

  • #6   10. mar 2015 Jeg takker for dit svar Lauritz smiley

  • #7   10. mar 2015 Bremseskiver og -tromler må ikke være bearbejdet eller slidt ud over de af køre-
    tøjsfabrikanten tilladte slidgrænser. Hvis synsvirksomheden er tvivl om, hvorvidt
    komponenterne opfylder slidgrænserne, og disse ikke fremgår af køretøjets
    godkendelse eller er kendt af synsvirksomheden, kan fremstilleren anmodes
    om at skaffe oplysninger om slidgrænserne.
    Montering af bremseskiver (og eventuelt tilhørende calipre) og -tromler med
    friktionsfladedimensioner og slidmål, der afviger fra køretøjsfabrikantens angi-
    velser, anses for at være syns- og registreringspligtige konstruktive ændringer,
    der forudsætter dokumentation fra køretøjsfabrikanten eller et anerkendt prøvningslaboratorium. Det skal dokumenteres, at EF-direktivet/ECE-regulativet om
    bremser for den aktuelle køretøjskategori er opfyldt, når bremserne er monteret
    på den konkrete køretøjstype og -model.
    Afvigelser i form af huller eller fræsespor i friktionsflader, udført af komponentfa-
    brikanten, anses dog ikke for at være konstruktive ændringer.
    Den originale bremsepedalarm må ikke svækkes ved boring af huller eller an-
    den formindskelse af pedalarmens dimensioner uden køretøjsfabrikantens god-
    kendelse.
    Bremsepedalen skal være forsynet med skridsikker overflade, idet der dog kan
    ses bort herfra på veterankøretøjer, der er født med en »glat« pedal.
    Bremserør må ikke være tærede i en sådan grad, at godstykkelsen i det tilbage-
    værende metal er målbart reduceret, og der må ikke forekomme grubetæringer,
    der ikke vil kunne fjernes ved en let slibning/afskrabning. Tærede bremserør må
    ikke repareres, men skal udskiftes. I forbindelse med reparation/udskiftning må
    der ikke etableres ekstra samlinger. Dog tillades etablering af en enkelt ekstra
    samling på den langsgående rørføring, uanset om den fra køretøjsfabrikantens
    side er delt eller udelt. Tæthed af uoriginal samling kontrolleres ved syn.
    Bremserør og -slanger skal have en passende længde i forhold til fastgørelses-
    og ophængspunkter. Der må ikke være sløjfer, unødige buk eller oprulning af
    rør og slanger, medmindre køretøjsfabrikanten dokumenteret kræver en særlig
    udformning.


  • #8   10. mar 2015 Min blev synet uden problemer med ///M3 bremser...

  • #9   10. mar 2015 Steffen at den er synet med det betyder ikke det er lovligt. DU skal oplyse synsmanden om det er skiftet. Ved ulykker kan du komme til at hæfte for det, da det ikke er lovligt hvis synsmanden ikke har noteret det i papirerne. At der er fortaget konstruktive ændringer på bremserne.

  • #10   11. mar 2015 Afvigelser i form af huller eller fræsespor i friktionsflader, udført af komponentfa-
    brikanten, anses dog ikke for at være konstruktive ændringer.


  • #11   11. mar 2015 Fik Synet bil med Zimmerman skiver for og bag i sidste uge, intet problem.
    Spurgte endda om det var ok.


Kommentér på:
Bremser til syn

Annonce