{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.395 visninger | Oprettet:

Peugeot 406 motorproblemer ?!?! {{forumTopicSubject}}

Har lige købt mig en gammel 406'er fra 1996.
1,8 16v
Kørt 222.000
Da jeg prøvede bilen og gik den efter, kørte den ganske udemærket. Fik den billigt.

Så køre jeg hjem efter handlen og jeg har vel kørt en 20 km ca.
Så kommer jeg til en rundkørsel og pludselig lyser alle lamperne og så er den lige ved at gå ud. Jeg trådte på speederen og den ville ikke tage gas ordenligt, (lidt ligesom at der var "klumper i benzinen" ved godt det ik er det, men den nemmeste måde at beskrive det på)
Da jeg kommer igennem rundkørslen så går bilen ud.
Jeg holder ind til siden og slukker bilen helt. Kort efter starter jeg den igen. Og den starter da osse. Men går dårligt i motoren. Og så er det som om at den ikke for benzin eller luft nok.. Eller som om den er stoppet i udstødningen eller lign. Og så går den ud igen.
Jeg starter den igen og for liv i den og gasser op til høje omdrejninger. Og så går den normalt i motoren igen.
Jeg køre lidt videre. Og så begynder den ikke at vil tage gas. Hver gang jeg trykker på speederen er det som om jeg kvæler motoren. Og da jeg så kommer hen til et lyskryds går den ud igen. Og så har jo problemer med at starte den. Når jeg så for liv i den går den dårligt i motor og går ud efter lidt tid. Og hvis jeg trykker på speederen efter jeg har startet den. Så går den ud.

Er der nogen der ved hvad der er galt ?
Forslag modtages med kyshånd!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Peugeot 406 motorproblemer ?!?!
  • #1   13. mar 2015 Der er forøvrigt en gul motorlampe der lyser og går ud og lyser..

    profilbillede
  • #2   13. mar 2015 Dårligt billede i know. Jeg har ik nogen instruktionsbog på bilen, men den lyser gul og det ligner lidt at der er et K på motoren,
    Har mistanke til at katalysatoren er kaput?!


  • #3   13. mar 2015 Det kan sagtens være katalysatoren der er faldet sammen. Rasler den?
    Men start med at få lavet en fejlkodeudlæsning. Der er over 1000 forskellige koder, så den kan fortælle mange ting.


  • #4   13. mar 2015 Det kan også være at det sted hvor map-sensoren sidder, er flækket i smadder.
    Der skete nemlig det samme på en 1,8'er jeg havde for et par år tilbage (købt til reservedelsbil) - den "sprang i luften" på plænen hvor den stod, og så hoppede den helt vildt og tovligt indtil jeg nogle uger efter fik skilt lortet ad og set hvor det var flækket.
    Så får den nemlig masser af falsk luft og opfører sig mærkeligt.


Kommentér på:
Peugeot 406 motorproblemer ?!?!

Annonce