{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.891 visninger | Oprettet:

Nissan 200sx {{forumTopicSubject}}

Hej jeg har en nissan 200sx sx s13 ca18det
jeg har snakket med en nissan mand der ved lidt om sådan en bil og han siger at man let kan lukke ventil dæksel udluftningrene så dem eneste udluftning er nede fra krumtappen og så over i en beholder så alle studserne oppe på de 2 ventiler dæksel bliver blindet af

jeg vil meget gerne høre andres mening og erfaringer

mvh


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nissan 200sx
  • #1   19. mar 2015 Spørg sikkert dumt. Men hvorfor skulle man det ? Fungere det ikke som det er nu?

  • #2   19. mar 2015 nej ikke optimalt da den går fra 25 cm nede fra krumtaps udluftning og ned til 12 cm rør op til ventildæksel udluftning og så er det et rør med bøjninger på så det med at stoppe til

  • #3   20. mar 2015 Kan man lægge billeder op her?

  • #4   20. mar 2015 Her er et tværsnit mellem cyl 1 og 2

    profilbillede
  • #5   20. mar 2015 hvad skal dette betyde ? kan man godt gør som jeg har beskrevet i teksten ?

  • #6   20. mar 2015 I venstre side of krumtaphuset kan du se krumtapsudluftningen fra krumtapshuset.. Krumtapen drejer rundt her i urets retning og skovler således blowby ud her gennem et hul med en studs på ca 24 mm som ses her

    profilbillede
  • #7   20. mar 2015 ja nemlig og så vil jeg lukke de andre oppe i ventil dæksel så der kun er krumtap udluftning ? vil det være optimalt

  • #8   20. mar 2015 I højre side af krumtapshuset suger den roterende gas olie ned gennem 3 kanaler topstykkes udstødnings side..
    De ses her som de lidt 3 store huller i den ene side af toppen et i begge ender og et stort i midten..
    Det er for at få olien ud gennem disse huller at din motor læner sig over til idstødningssiden


    profilbillede
  • #9   20. mar 2015 okay. så jeg må godt blinde det af oppe ved ventil dæksel og så kun bruge krumtap ud luftningen ?

  • #10   20. mar 2015 Det hele fungere ret godt på en motor med 170 hk og rene rør...
    Problemet kommer når der kommer mere blowby forbi stemplerne på grund af slid eller højt ladetryk..
    Når mængden af blowby bliver så stor at røret fra krumtapsudluftningen bliver for lille vil blowby søge op i gennem de 3 huller i udstødningssiden for at komme ud.. Men nu kan olien fra det topstykket ikke komme ned til oliepumpen og den vil hvis du køre hårdt simpelhen løbe tør for olie og dine plejlejer vil dø på sekunder..


  • #11   20. mar 2015 Det hele handler om at skaffe blowby af vejen effektivt så den ikke kommer op gennem de 3 huller som olien bruger som retur til bundkaret...

  • #12   20. mar 2015 ja men for at undgå det problem er det at jeg ville lukke dem oppe i ventildæksel og kun bruge krumtaps udluftningen hvor jeg vil sætte en slange som går over i en beholder ? ville det ikke være optimalt

    køre med 300 hk


  • #13   20. mar 2015 eller har du en bedre ide ?

  • #14   20. mar 2015 Hvis du først laver udluftningen fra krumtappen om som her så kan du i teorien godt blinde alle studser af i knast dækslerne..
    Men det skal siges at det ikke er gjort før på nogle biler jeg har set.. Og der kunne i teorien godt være et lille problem med at olien ikke kan løbe hurtigt ned gennem de 3 huller... Lidt lige som når du heller vand ud af en flaske, så kommer det i stød fordi der skal luft ind.. Men hvis du drikker af en øl bong eller et åbent rør så løber det hurtigt ud da luften kan tilføres på bagsiden af væsken...
    Kan du følge mig..

    Men først... Fri krumtaps udluftning!!!


    profilbillede
  • #15   20. mar 2015 Har du set denne tegning..


  • #16   20. mar 2015

    profilbillede
  • #17   21. mar 2015 okay super laver det som det er på billedet. og den slange jeg tager af over i indsugningen den skal så bare blændes af ?

  • #18   21. mar 2015 Ja dækslet forsigtigt af og så klemme studsen flad og støbe det til.
    Hvis du prøver med en slange at blænde det af er der mulighed for at den hopper af, og så vælter olien ud og baby dør..
    Det rør skulle have siddet i toppen af knast dækslet og haft et bedre rør ned til krumtappen, så var det ikke blevet fuld af olie og Ca18det have haft et bedre ry..

    Jeg går ud fra at du har indsugningsmanifolden af for at komme til krumtapsudluftningen ?


  • #19   21. mar 2015 der er 2 studser

    profilbillede
Kommentér på:
Nissan 200sx

Annonce