{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.240 visninger | Oprettet:

Check Engine Suzuki alto 1999 {{forumTopicSubject}}

INDEN i begynder og sige tjek med Computer, er forsøgt, og vi har ingen kontakt fået, hverken hos Suzuki eller en privat person med diverse computere

... Man kommer kørende, når temeperaturen på temperatyr føleren er kommet op, tænder "check engine" men du mærker INTET, bilen kører stadig som den plejer ganske ubemærket,

Mange siger at det kan være LMM Luftmasse måleren, MEN, jeg ved ikke hvor den sidder, den som folk heletiden har fortalt mig at der er LMM måleren viser sig at måle indsugnings temperaturen

Har selv gransket i at lampen kan lyse ved en anden fejl med de symptomer den har, og det er en Lambda sensor, .. hvor den ved tilsodet lamda sensor, vil kører som den plejer bare uøkonomisk, og det synes jeg egentlig bilen er blevet, anden fejl er hvor bilen kører ujævnt, men det gør den ikke,

Rent ud sagt, "computeren" på bilen er ikke så klog at den kan fortælle hvorfor den tænder, og motoren ved heller ikke lampen tænder for den kører total uændret, .. ved heller ikke om min har 1 eller 2 lambda sensorer, nogen der ved det,

Men jeg er sku glad for den bette æske og vil gerne ha lampen til at holde op med at tænde.. nogen dage tænder lampen slet ikke, så kan der gå dag, og andre gange lyser den bare hele dagen når motor opnår arbejds temperatur

Håber virkelig nogen kloge hoveder kan hjælpe lidt, for

Og igen sig nu ikke vi skal smide en computer på, og de mekanikere, der har forsøgt at finde fejlen siger bare jeg skal køre indtil bilen opfører sig mærkeligt, men så er det vel mange gange for sent,

Bilen bruger hverken Olie eller vand, kun Benzin og sprinklervæske,

På forhånd tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Check Engine Suzuki alto 1999
  • #2   24. mar 2015 hvis Computeren er den som styrer bilens motor kan den ikke være defekt, for bilen kører som en perle, ... og ganske problem frit Motorlampen kommer og går som den lyster hvilket er nederen, og skal lige siges jeg har 2 biler, og det er samme NUL kontakt til Computeren, og den viser altså ingen fejl, og den mangler både ditten og datten, Men jeg lader min egen tester ligge i bilen og når lampen tænder vil jeg prøve at scanne efter fejl igen, En suzuki mekaniker siger at den styre enhed jeg har ikke lagre fejlen i hukommelsen, og kun kan aflæses i gernings øjeblikket mens lampen lyser, .. Så det vil jeg prøve,

  • #3   24. mar 2015 Den er da for gammel til at kunne forbindes med tester. Det er blinkkoder du skal igang med.



    profilbillede
  • #4   24. mar 2015

    profilbillede
  • #5   24. mar 2015 fedt nok, ... Så lige en video hvor de lavede det der, MEN jeg forstår ikke meget af det, .. desværre, MEN bilen har OBD2 Diagnose stik, ... dog har du nok ret i at bilen er for gammel, og computeren er ikke voldsom klog

  • #6   24. mar 2015 Dog er min ikke en 97´er den er 2år nyere, og motorerne er ikke ens, ... langt fra,

  • #7   24. mar 2015 kan du ikk lige tjekke fra 98 til 2002 om det er det samme, ...


  • #8   25. mar 2015 Der står godt nok at den har diagnosestik (obd) så der er ikke andet for at få målt alle følere igennem med et multimeter hvis i ikke kan komme i forbindelse med styreboksen.

  • #9   25. mar 2015 Du får intet ud af dit OBD stik, det er ligesom på min 98ér Swift, der er også OBD på min protokollen den kører med, er der ingen tester der kender til.
    Der sidder nemlig også det lille firkantet der, ude i motorrummet.

    At du ikke kan snakke med den gennem OBD betyder ikke defekt ECU


  • #10   25. mar 2015 har læst at Tech2 testeren fra gm kan bruges på netop de her indisk producerede Suzukier, men den er dyr

    Har også læst at når fejl er fundet lyser lampen og "computeren / ECU" går i nødprogram er og kører efter faste værdier som er fastlagt i computeren / Ecu som den så kører efter .. er det korrekt forstået, ?



  • #11   25. mar 2015 R B Fin suzuki du har, men er den med indsprøjtning eller Karburator, for min er med indsdprøjtning, din motor ligner dem fra 1996 Din har det store runde luftfilter

    Min ser sådan der ud http://motorhog-breakerimages.s3.amazonaws.com/BreakerImage_003935ed-1a8c-442a-97a8-5aa1bc6c3eec.jpg

    men jeg er stadig irriteret over de problemer med en motor der ikke har rundet 40.000 endnu,


  • #12   25. mar 2015 Hvor er du fra Daniel, det kunne måske være en idé at alliere dig med en der viste lidt mere om det, som kunne hjælpe dig med at fejlsøge, på den måde lære du en hel masse og får måske samtidig fundet fejlen...


  • #13   25. mar 2015 Jeg fra kjellerup ved 8620,

    Jeg har en perlegrus mekaniker, men han er ikke inde i det med motor styring og den slags, men han har været så hjælpsom som han kan være,

    Dog skiftede jeg temperatur sensoren i luftslangen, og der kom ingen motorlampe i denne omgang, men jeg skal jo også hjem igen så ser vi om den kommer der eller bliver væk,

    men ja kunne være fedt og komme lidt i motorlære, men kender ingen udover ham desværre,

    Forstår bare ikke lampen er mere konstant, det er i perioder den lyser, nogen gang kan jeg kører en måned uden den kommer, så lyser den i et par dage så er den væk igen i en periode, det er derfor jeg tror fejlen er lidt svær og finde, desværre


  • #14   25. mar 2015 Det lyder som en meget svær fejl at finde... desværre...
    Jeg bor ved Lemvig og går det helt galt for dig, kan jeg godt prøve at hjælpe dig videre...


  • #15   25. mar 2015 men nu har jeg skiftet indsugnings temperatur føleren / sensor, og den har slet ikke lyst idag, ... men nu ser vi om det holder ved,

  • #16   26. mar 2015 Du skal prøve blinke fejlen ud som Anderes skrev tidligere, det er slet ikke så svært som det måske kan lyde, og der er jo en fine beskrivelse af hvordan man gør smiley

    Det er samme motor vi har i kun indsugningen der er forskellig, min har mono-indsprøjtning.


  • #17   26. mar 2015 passer reservesikringen i Obd Stikket,


  • #18   19. mar 2019 Hey fandt du nogensinde fejlen? Min kærestes laver samme show nemlig

Kommentér på:
Check Engine Suzuki alto 1999

Annonce