964 visninger
|
Oprettet:
volvo turbo {{forumTopicSubject}}
hej jeg har en volvo 850 2,0 t5 fra 94
Der løber olie ned på turboen, jeg har renset hele motor og turbo af, og fandt på den måde frem til, det kommer fra tryksiden, hvor røret til intercoleren er monteret, da jeg fik det af, kunne jeg se, der lagde olie i studsen.
Bilen har samtidig en fejl på bankeføler nr.2 fejl nr. 442. kan de to ting have noget med hinanden at gøre ?
er turboen defekt ? kan jeg på nogen måde tjekke standen på turboen, ud over at afmontere den, og rykke med akslen ?
håber i kan hjælpe - på forhånd tak
maj 2010
Følger: 11 Følgere: 21 Biler: 1 Emner: 3 Svar: 623
Så kan du mærke hvor meget slør der er, husk at det er aksialt slår du skal være mest opmærksom på.
Men det olie kan jo have ophobet sig over lang tid, så gør det godt rent, og check om en uge eller to. Har du ellers problemer med bilen? Bruger den "meget" olie mm.?
Hvis der komme en vis mængde olie med i undsugningsluften, kan det give tændingsbanken, men om det kan give dig fejlen på bankesensor ved jeg ikke.
Hvor langt har bil/turbo kørt?
Hvis du sletter fejlen hvor hurtigt kommer den igen?
Er bilen tunet eller modificeret.
/Steffen
feb 2005
Følger: 26 Følgere: 24 Biler: 3 Emner: 25 Svar: 101
mange tak for dit svar.
jeg kan godt få fat i akslen den vej, så det vil jeg lige prøve.
Den sætter lidt ud ind i mellem, synes ikke rigtig, der er nogen bestemte tidspunkter, altså regn, kold eller varm, ellers er der ikke problemer.
Jeg har kun haft bilen omkring 14 dage, men jeg synes næsten ikke, den bruger olie, derfor undre det mig også meget.
jeg synes, jeg kan se lidt olie omkring gasspjældet, så jeg tror den får lidt olie med i indsugningen, nok også der udsætterne kommer fra. Jeg har læst fejlen ud flere gange, men det har ikke lykkedes at slette den. Bilen er ikke tunet så vidt jeg ved.
volvo turbo