{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.070 visninger | Oprettet:

Opel Zafira dugger {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har en Zafira fra 1999, der er begyndt at dugge voldsomt efter jeg fik skiftet tandrem + vandpumpe. Ved ikke om det har noget med dette at gøre, men det var umiddelbart derefter det begyndet.

Nogen der ved hvad det kan skyldes?

Jeg har haft alle måtter, autostole og andet løst ude af bilen. Rengjort og støvsuget fra top til tå, og tjekket at den ikke er våd i bunden.

Ventilationen står IKKE på recirkulering, og spjældet virker og kører den rigtige vej. Pollenfilteret er skiftet og drænhullerne i dørene er ikke tilstoppede.

Jeg ved snart ikke hvad jeg mere skal tjekke, nogle gode råd? smiley

Kan der være en utæthed i kølersystemet så luften den blæser ind er fugtig? Hvordan tjekker jeg lettest det, og er der nogle klassiske steder det forekommer på gamle opeler?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Opel Zafira dugger
  • #2   31. mar 2015 kan måske være en utæt forrude pga. dårlig montering eller rust under ruden. har også set en Zafira engang hvor en af de bageste siderude efter bagdørene var knækket i de små 2 ud af 6 gevindbøs som holder ruden på plads så der lige ku nå at løbe vand ind i bilen

• #3   31. mar 2015 Daniel: Jeg synes ikke der lugter anderledes end der plejer, men skal da lige prøve at tænke over det næste gang jeg kører.

Er "varmeapparatet" det er sider lige foran gearstangen, under betjeningspanelet til blæseren? Hvis det er det, bør der så ikke være vådt på gulvet herunder? Eller kan en utæthed gøre at fugten kommer med luften ud, og ikke lægger sig i bunden af bilen?

• #4   31. mar 2015 Autoglas: Jeg skal da lige tjekke de 2 bagerste ruder. Det er dem der sidder i bagdøren, men ikke kan rulles ned, du tænker på - ikke?

Hvis det er utæt forrude, eller rust under den, hvor bør jeg så kunne finde fugten der kommer ind denne vej? Der er ingen synlig fugt i kabinen (ud over duggen :-)) og har tjekket ude i motorrummet, bag dækslet til viskermotoren, her synes jeg heller ikke der er fugt.

• #5   31. mar 2015 Er der forresten et dræn i selve varme systemet der kan være tæt? Synes jeg har hørt noget om at der kunne være et dræn omkring pollen filteret, men synes ikke lige jeg kan se hvor det skal være.

• #8   31. mar 2015 de ruder der sidder i siden af bagagerummet. bag ved bagdørene.. tjek forruden ved at sprøjte sæbe vand på forruden udvendig i kanten og blæs med trykluft indvendig fra.. kommer der bobler er den utæt. sådan kan du også tjekke sideruder og dørlister

• #9   31. mar 2015 Har selv en fra 2000 og en veninde har en fra 2003, og de dugger bare. Ingen af dem er utætte......

• #10   31. mar 2015 Skal lige nævnes at begge er varevogne smiley

• #11   1. apr 2015 Er dit nye pollenfilter vådt? Er der vand bag pollenfilter? Har du checket under gulvtæppet og om isoleringen er våd, gerne oppe under handskerum. Dygger den ligemeget om det regner eller ej? Har den a/c?

• #12   21. jan 2017 Fandt du fejlen mester jeg har nemlig også en zafira der dugger

• #13   21. jan 2017 Ja. Det var recirkuleringen af luft gennem blæseren jeg ikke kunne slå fra. Lampen tændte og skukkede godt nok når jeg trykkede på knappen, men spjældet stod bare stille og tog ikke frisk luft ind

• #14   22. jan 2017 Okay min er der hellere ikke lys i så det er nok samme problem her hvor sidder spjældet henne ?

• #15   23. jan 2017 Det sidder inde bag handskerummet.

Kommentér på:
Opel Zafira dugger

Annonce