{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
595 visninger | Oprettet:

Standalone GPS enhed {{forumTopicSubject}}

Har pt en Holux GPSslim 236 GPS enhed som jeg kobler op mod min Android telefon med BT. Men den er jo ved at være noget bedaget og er nok ikke helt med på noderne længere så har overvejet at købe en ny/en anden.

Men har folk nogle erfaringer med dem, og kan folk evt anbefale nogen de har haft ejet/testet og kan "stå inde for"?.

Men det er nu ikke fordi at den fejler noget, men en GPS modtager der er 6+ år gammel er sq nok ikke lige den mest nyeste eller bedste længere smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle et skab 700 kr.
  • Klippet buskas ned 1.500 kr.
  • Montere kattelem og lave hul 1.500 kr.
  • Sætte køkkenlåge fast igen 750 kr.
  • Udskiftning af termostater på 3 radiatorer 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Standalone GPS enhed
  • #1   11. apr 2015 Hvorfor ikke bare bruge telefonen....

• #2   11. apr 2015 Buggi Boy:
    1: Er ikke særlig præcis
    2: Bruger væsentligt mere strøm end hvis at man bruger en BT GPS modtager

That's why smiley

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.712
    #3   11. apr 2015 Virker da helt fint og præcist på min telefon.
    Og en lader til bilen så spiller det.

• #4   11. apr 2015 Casper K, er så ikke min erfaring. Jeg kunne se klar forskel på at bruge min telefons GPS og så en ekstern. Men det tager så som sagt også mindre strøm at bruge BT.

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

#5   11. apr 2015 Strømmen er vel ligegyldig hvis du smider den i en lader.
    Jeg har købt Navigon til iPhone det har fungeret upåklageligt i alle lande jeg har været i indtil videre smiley

• #6   12. apr 2015 Gider i ikke bare droppe de ligegyldige kommentarer og bare svare på det jeg spørger om ;-).

Ikke for at lyde sur og gnaven, men der er jo nok en grund til jeg spørger som jeg gør :-). For var jeg tilfreds med telefonens GPS så havde jeg nok ikke spurgt smiley

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

#7   12. apr 2015 Du lyder nu meget sur og gnaven. Og meget bedrevidende eftersom du må havd prøvet alle gps app der findes på alle telefoner.

• #8   12. apr 2015 Jeg har det på samme måde... Vil ikke være afhænging af at den telefon virker, eller at den skal op af lommen og i holderen, og at jeg i det hele taget skal have en holder til den.
    Klart stand alone gps'er...

Jeg har altid haft Garmin, men har de sidste år været meget utilfreds... Jeg køber snart en Tomtom Go 500... de er meget hurtigere med de nye kort.

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

#9   12. apr 2015 Ham X det jo en smagssag. Jeg skifter ofte biler så har altid min telefon med mig. Så meget nemmere for mig.
    Og afhængig af din telefon virker ? Det er man vel altid ellers kunne den jo heller ikke fortage opkald smiley

• #10   12. apr 2015 Casper K, en App kan ikke forbedre en indbygget GPS modtagers "træfsikkerhed" :). Og det skal ikke kun bruges til navigation hvorfor at jeg er "nødt" til at købe en standalone GPS enhed da de er mere præcise. Og er skam ikke sur, bare en smule irriteret over at folk bare generel set ikke svarer på hvad der bliver spurgt om, men kommer med kommentarer som egt ikke er relevante :).

No hard feelings, men ved at der er andre der også har det sådan :).

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

#11   12. apr 2015 Danger du køre den jo selv videre. Du startede selv med at påstå en gps på mobil ikke er særlig præcis.
    Der påpegedede jeg blot at den faktisk er. Hvordan fanden får den mig ellers rundt i hele Europa ?
    Dertil gav jeg blot en info om den netop bliver bedre og med flere funktioner ved at betale lidt for en navigations app.
    Men ja kan godt se det ødelægger når nu der er så mange andre brugbare svar i emnet her smiley eller.

Det jo fair nok du lever med en 3310 og en gps. Men når du ikke har prøvet (lader det til med din viden) en rigtig navigations app er det da også dumt at udtale det upræcist.

Hvis man overhovedet ikke vil have inputs eller andres meninger bør man nok Google frem for at oprette offentlige emner smiley

• #12   12. apr 2015 Casper K, at en GPS er unøjagtig med 20 mener er jo ikke noget DU mærker når at du navigerer rundt i europa da de fleste navigationsapps "snapper" dig til nærmeste vej. Men 20 meters unøjagtighed eller opdatering hver 10 sekund er bare ikke nøjagtigt NOK eller hurtigt nok til mig, til det JEG skal bruge den til smiley

Desuden er det ikke FUNKTIONERNE jeg er ude med riven efter, men som sagt den basale nøjagtighed i selve GPS enheden smiley

Og har da ikke fået et eneste forslag til en eventuel extern BT modtager jeg kan bruge til min telefon?, så der er da ingen brugbare svar?. At sige jeg kan/skal bruge min telefon når jeg nu spørger efter en extern GPS modtager er da ikke rigtigt brugbart ;).

Men bevares, skulle jeg kun bruge det til navigering så gad jeg da ikke rode med en ekstern GPS Modtager da som du korrekt nok siger så virker det fint med telefonens GPS. Men det er så ikke det den kun skal bruges til smiley

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

#13   12. apr 2015 Hvis du ikke skal bruge den til at navigere rundt med var det nok en super smart ide at skrive hvad den så skal bruges til så ?

Omvendt har mig og mine kollegaer kørt med både almindelig GPS og Navigon app på iPhone samtidigt. Og telefonen har nu vundet på præcision flest gange alligevel smiley

• #14   12. apr 2015 Casper K: Den skal ikke kun bruges til at navigerer med, men når man nu alligevel har den så kan jeg lige så godt bruge den til det :). Men skal bruge den i forbindelse med noget "arbejde" jeg laver for Waze, og som sådan virker min Holux GPSSlim 236 stadig, men overvejede bare om der ikke monstro var kommet noget andet og bedre i de snart 6-7 år jeg har haft den smiley

Men de der PNA (Personal Navigation Assitant) som fx TomTom, Garming og deslige er heller ikke super nøjagtige da det jo basalt bare er telefon GPS der sidder i. Men de er fine nok til navigation og det er jo det folk køber dem til.

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

#15   12. apr 2015 Ok se det gjorde mig lidt klogere. Men hvis den fungere fint den du har nu ser det da ud til der er kommet en nyere model 240.
    Men om den så er bedre og værd at skifte for skal jeg ikke kloge mig på smiley

• #16   12. apr 2015 240'eren er vidst næsten lige så gammel og det behøver nu ikke være en Holux :). Men har siddet og gogglet det lidt før at jeg spurgte herinde og det var nu en del at vælge imellem, men kunne jo ske nogen havde praktiske erfaringer med nogen af dem.

• #17   12. apr 2015 og hvis du ikke har kort liggende på mobilen, så skal den hente data konstant. Noget rigtigt lort når den er uden ordentlig dækning 80% af tiden.

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

#18   13. apr 2015 Ham X men det har man netop med den app jeg har. Der kan man altid hente de nyeste kort over det meste af Europa.
    Og din dækning er da håbløs hvis du ikke har det 80% af tiden. I så fald burde du skifte teleudbyder smiley

Danger så kan jeg nok ikke hjælpe hvis det skal være sådan en lille ekstern boks. Har aldrig prøvet dem smiley googlede bare lige hurtigt og så den model med højere modelnummer smiley

• #19   13. apr 2015 Det er fint nok at du synes det er godt med navi på mobilen... Jeg synes det er den værste gang lort. Og jo det er prøvet.

• #20   14. apr 2015 Ikke for at gøre tråden længere....

Jeg opdaterer min telefon hvergang det er nødvendigt, og min er meget precis, hvis jeg holder ved en stoplinje, viser min gps det samme, ændre jeg rute undervejs, så ændre den prompte, tid og kilometer, der vil have betydning for min tur...

Mange der køber en standalone gps, opdaterer kun så længe at deres gratisperiode er aktiv.... og så køber de en ny, med gamle kort i.... smiley

Men hver deres smag, men måske der kommer nogen i tråden der ved mere om det der bliver spurgt til...

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

#21   14. apr 2015 Ham X "det lort".
    Godt argument. Og du har jo prøvet alle telefoner med alle GPS app ikk smiley

Som Buggi også skriver lige netop med opdateringer købte jeg en app til 600 kr og så kan jeg opdatere så ofte jeg lyster.
    Har smadret 2 almindelige GPS på 2 år og det har kostet 4500 kr. Og så var de aldrig opdateret ordentligt alligevel. Det skulle man så give 4-500 kr for oveni.

Og til almindelig navigation i Europa som jeg har brugt meget har min mobil altid gjort det helt godt modsat mange kollegaers almindelige GPS.

• #22   14. apr 2015 Nu snakker jeg ikke om en TomTom, Garmin eller deslige. Men en GPS modtager og ikke en med skærm og navigation smiley

Kommentér på:
Standalone GPS enhed

Annonce