Hyletone fra motorrum Hyletone fra motorrum
halløjtaler !
Min '06 Octavia 2.0 TDI er begyndt at hyle fra motorrummet.
Jeg skal være ærgerlig og sige at jeg slet ikke har kikket under klappen endnu, jeg ville hører om der var nogen der havde nogle gode bud på hvad jeg skulle kikke efter.
Lyden kommer lige så snart jeg begynder og kører uanset om motoren er kold eller varm det lyder satme som en politi sirene på lang aftand v. Bykørsel. (Lyden følger omdrejninger)
Først når jeg holder tomgang stopper den, dog kun i 30 sek. Ca. Så kommer den med en konstant hyle tone igen.
Umiddelbart har bilen ikke mistet nogen effekt på hjulene.
Any ideas ???
nov 2009
Følger: 71 Følgere: 629 Annoncer: 1 Emner: 576 Svar: 15.796
feb 2013
Følger: 5 Følgere: 9 Biler: 2 Emner: 17 Svar: 2.794
nov 2009
Følger: 71 Følgere: 629 Annoncer: 1 Emner: 576 Svar: 15.796
mar 2007
Følger: 46 Følgere: 53 Biler: 16 Emner: 38 Svar: 478
okt 2010
Følger: 2 Følgere: 15 Emner: 17 Svar: 3.185
Et kuglelejes yderring som kaner rundt i f.eks. generatorhus eller vandpumpe.
Prøv at pille gen rem af og observer om fejlen følger ændringen.
MVH KP
jan 2014
Emner: 8 Svar: 14
Det kunne jo være at der var nogen der kendte til det specifikke problem og kunne sige med det samme "9 ud af 10 gange er det turboen der er ubalanceret" så havde jeg en ide om hvor jeg skulle starte. ;):)
feb 2013
Følger: 5 Følgere: 9 Biler: 2 Emner: 17 Svar: 2.794
okt 2005
Følger: 25 Følgere: 53 Biler: 2 Emner: 401 Svar: 11.305
Så ville jeg stramme den, hvis ja.
jan 2014
Hvis vi nu siger at det er turboen, tager resten af bilen så skade af at man kører med den indtil den siger bom ?
jan 2014
Ja det kunne jeg da, men så kunne jeg jo bare ikke få lov til at læse alle dine smart ass kommentarer •_•
Og hvilken skam det ville være hvis du ikke kunne få lov til at være lidt kæphøj og føle dig en smule klogere end alle os andre istedet for at komme med noget konstruktivt.
aug 2013
Følger: 10 Følgere: 9 Emner: 52 Svar: 254
Men lad da vær med at oprette et emne, når du ikke engang har kigget i dit motorrum?
jan 2014
Tak for input, men motoren tager "muligvis" skade er jo lige så meget gæt som Torben j er helt tosset med.
Det vil sige at du mener det ikke er okay og søge råd og vejl. Inden man går igang?
Jeg plejer nu at sige " hellere gå til hovedet end gå til røven "
Men der kan du jo selvfølgelig have ret i at jeg skulle måske bare kører den på værksted og så lade være med at lave en tråd herinde hvor man helt frivilligt vælger om man vil læse og svare på tråden.
aug 2013
Følger: 10 Følgere: 9 Emner: 52 Svar: 254
Jo jeg syns bestemt det er iorden at søge råd og vejledning inden man går igang, det gør jeg også selv.
Men jeg laver også mit hjemmearbejde, og googler da hellere end at lave et forumemne, men det er helt bestemt iorden at lave et emne!
Syns måske bare du burde have kigget i dit motorrum, og evt lyttet til hvor lyden kom fra så vi kunne hjælpe dig bedre.
Hyletone fra motorrum