{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
941 visninger | Oprettet:

Peugeot Mekaniker søges. {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg står med en lille hovedpine. Jeg har udskiftet kobling på en Peugeot 307 Hdi 2,0 fra 2004 AA38693. Koblingen var helt færdig, men svinghjulet så fint ud. Nu har jeg samlet hele pisset også banker den omkring svinghjulet(vil jeg tro det er) Når jeg bare ligger foden på koblingen, så stopper lyden med det samme. Har ikke gjort andet end at centrer koblingen på øjemål, monteret det hele også var der pludselig denne lyd, som ikke var der inden jeg afmonteret noget. Håber nogen lige kunne fortælle mig hvor problemet ligger. Om det måske er svinghjulet der skal justeres til den nye kobling eller en anden form for justering. Der vil være en belønning til den der kommer med guldkornet til hvor problemet var. Rigtig god dag.

Mvh Mikkel

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Peugeot Mekaniker søges.
  • #1   14. apr 2015 Tror nu alle mekanikere, ved noget om koblinger, der er pug ikke noget specielt...

Hvis du har fået gearkassen let på uden at spænde den sammen, så er der ikke noget der skal justeres...

Hvis du har spændt den sammen, kan højgearsakslen jo evt. sidde i spænd ind i svinghjulet, og kan risikere at sprænge på et tidspunkt..

På trykpladen og svinghjulet er der jo styretapper, og disse har du jo nok fået til at passe.

Dun kan også have glemt at spænde alle bolte i trykpladen, så den iukke ligger jævnt..for hvis ikke så vil fingrene stå ujævnt og kan give en banken, ud på udrykkkerlejet...

Der er mange ting, men måske du bare skal afmontere det hele igen... ;-(

• #2   14. apr 2015 Skiftede du udrykkerlejet i samme omgang??

• #3   14. apr 2015 Svinghjulet er dobbeltmasse og skiftes i 98% af alle tilfælde på dem der sammen med koblingen

• #4   14. apr 2015 hvis det er den gamle 2,0 hdi,(90/110 hk) er jeg ikke sikker på at det er et dobbelt masse svinghjul, med det lyder som udrykkerlejet det der.

• #5   14. apr 2015 Ikke mange der gider bruge nummerpladen til noget hva smiley manden har været så flink at skrive nummerpladen så man kan se det er en RHR motor (110 hk) den er 100% sikkert med dobbeltmasse svinghjul

• #6   14. apr 2015 det er kun de tidlige 90 hk modeller der kører uden

• #7   14. apr 2015 dobbeltmasse er noget billigt pis, men jeg tror stadig på udrykkerlejet

• #8   14. apr 2015 Mange tak alle sammen.. Har bestilt nyt svinghjul hjem, da jeg ikke gider stå uden et når jeg afmontere kassen igen.. Selvfølgelig er udrykkerlejet skiftet smiley Det en metallisk banke lyd. Ved alle bolte er spændt i trykpladen. Kassen gik rigtig fint på, men selve styret skulle den spændes ind fra. Lyden var der helt sikkert ikke inden jeg udskiftede koblingen, så må have noget med justering og gøre tænker jeg. Jeg hiver Kassen af igen fredag også kan jeg lige lave en opdatering. Igen mange tak og god aften smiley

• #9   14. apr 2015 Mikkel K

Det vil sige at du ikke har renset styrene inden du spændte det sammen igen, for hvis du har spændt det sammen, ved du jo ikke om du har spændt styrene sammen, eller om du faktisk har bare spændt og ikke et 100% sikker på at højgearsakslen er lige i center... smiley

Men held og lykke med det....

Kommentér på:
Peugeot Mekaniker søges.

Annonce