{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.458 visninger | Oprettet:

hasse n
hasse n
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 22

Opel Vectra B Abs fejl {{forumTopicSubject}}

Hej Gutter
Jeg har en Opel Vectra Comforte fra 2001
Når motor er kold og jeg starter o er der ingen fejl men når jeg har kørt lidt så tænder der en gul lampe med en bil med en svensk nøgle i og lidt efter tænder abs lampen nogle gange og andre gange først lidt senere .
det er er mega problem da bilen skal til syn øv øv
Er der nogen i nærheden af Hundested eller andre der har en tester og seriøs know how der vil hjælpe mig uden at det koster en formue ????

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Opel Vectra B Abs fejl
  • #1   22. apr 2015 det er nok service hva det angår bil med svensk nøgle, men abs KAN være føler

• #2   23. apr 2015 En servicelampe må vel gerne lyse til et syn? Viser displayet noget når du starter bilen? Fx iNSP0? Den med svensknøglen KAN være service, men kan også betyde at bilen er i nøddriftsprogram. Har du problemer med trækkraft eller brændstofforbrug?
    Den med ABS kan nok være en føler. Og den må jo ikke lyse smiley

• #3   23. apr 2015 korrekt

• hasse n
    hasse n Tilmeldt:
    maj 2009

#4   23. apr 2015 Spørgsmålet var ikke hvad der KUNNE være fejlen men om der var nogen der havde en tester .
    Personligt tror jeg at det er abs blokken men uden en tester er det jo svært at fejlfinde

• #5   23. apr 2015 Vi prøver blot at hjælpe og grunden til jeg spørger om der står noget i displayet når du starter bilen er fordi det faktisk kan fortælle præcis hvilken fejl der er på bilen. iNSP0 er fx service hvor iNSP4 er vand i brændstoffilteret. Man kan sagtens fejlsøge uden en tester - i hvert fald med lampen med svensknøglen.

• #6   23. apr 2015 som regel plejer det at Være føler prøv og rens den og se om det virker. Men kan du mærke om den bremser dårligere end før

• hasse n
    hasse n Tilmeldt:
    maj 2009

#7   23. apr 2015 jeg kan hverken se iNSP0 eller iNSP4 nogle steder
    Jeg har haft den på en Bosh tester og den meldte 10 fejl men efter fejlede var blevet slettet og der blev søgt på ny meldte den 0 fejl men efter nogle kilometer lyste lamperne igen så derfor tror jeg at der er ABS blokken der har en periodisk fejl men jeg er IT teknikker men ved ikke en skid computere på biler og DERFOR eftersøger jeg en med en tester da det bliver for dyre at betale 225.- hver gang man har lavet noget ???
    Jeg har skiftet skiver og klodser foran og håndbremsekabel og bakker bag og skiverne bag ser ok ud
    ALLE 4 abs ringe og følere er blæst rene for støv og snavs og ser også ok ud

• #8   23. apr 2015 der sidder en føler på bremse caliperen har du prøvet og tjekke den tit og ofte bliver de slidt

• hasse n
    hasse n Tilmeldt:
    maj 2009

#10   23. apr 2015 ja der er et lille slidmærke på den dims der skal vise om bremseklodserne er slidte men det er kun en lille smule som om den hun lige har været inde og kysse den ???
    Men nu er Klodser og skiver skiftet så nu er der god afstand

• hasse n
    hasse n Tilmeldt:
    maj 2009

#11   23. apr 2015 Att Bullet
    Nej den bremser fint

• #12   23. apr 2015 Ind på eBay og find en billig OP COM Kina-kopi. Den kan fortælle dig fejlkoder, nulstille osv smiley

• hasse n
    hasse n Tilmeldt:
    maj 2009

#13   23. apr 2015 Hej Phillip
    Jeg var lige inde og søge på en OP COM men der er jo mange forskellige og den der skal sættes til en pc skal der jo også bruges et program til ???
    har du et link til en der kan bruges som er komplet ?????

• #14   23. apr 2015 Du får både stik og software. Softwaren skal bare installeres på en PC og så kan du klare det smiley

Det her skulle være alt nok. Minder om den jeg har, min er så bare ikke en Kina-kopi, men den kan sådan set det samme smiley

http://pages.ebay.com/link/?nav=item.view&alt=web&id=121481195503

• hasse n
    hasse n Tilmeldt:
    maj 2009

#15   23. apr 2015 hej Phillip
    Delivery:
    Estimated between Fri. May. 8 and Wed. Jun. 3

så længe har jeg desværre ikke tid til at vente min bil skal synes igen inden 10 dage øv øv

• #16   23. apr 2015 Hmm.. Prøv at søg OP COM og se hvor der er en hvor man kan betale for Express Delivery smiley

held og lykke med det - uanset hvad er den god at have i fremtiden smiley

• hasse n
    hasse n Tilmeldt:
    maj 2009

#17   23. apr 2015 Hej Phillip
    Ok fint tips til selvhjælp men jeg sagde jo at jeg ikke havde forstand på biler ellers havde jeg jo bare selv lavet det ??? men jeg havde dog håbet på at der var en herinde der var god til den slags og gerne ville hjælpe mig og min kæreste for en mindre penge en vlrkstedet som sikker koster 10-15000 men ok thanks anyway

• #18   24. apr 2015 Man behøver ikke have forstand på biler for at fejlsøge med OP COM. Den er rigtig god at have i fremtiden.

• hasse n
    hasse n Tilmeldt:
    maj 2009

#19   27. apr 2015 Problemet med ABS lampen er nu løst !!!
    Vi skal plastiklåger op på ABD blokken og fandt 5 kolde lodninger
    disse blev loddet om og låget limet på igen og nu tænder og slukker ABS lampen som den skal JU HU
    nu er der bare en motor lampe tilbage
    Fandt løsningen på youtube via Google for vi ved jo alle at Google er Gud hæ hæ
    https://www.youtube.com/watch?v=qIOfQbld0A0

Kommentér på:
Opel Vectra B Abs fejl

Annonce