{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.198 visninger | Oprettet:

Jens K
Jens K
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9

Opel Astra 1,7 CDTI 2009 mister trækkraft og hyler {{forumTopicSubject}}

Er der nogen der har erfaringer med at miste trækkraft og en underlig hylen? samtidig er der en klapren fra motoren. Der er lige skiftet EPC ventil og motoren har fået en grundig rens uden at dette har hjulpet.
Har seriøst overvejet at skifte en ellers super bil, men er træt af at værkstedet ikke kan finde fejlen.
Håber at i kan hjælpe!!!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Opel Astra 1,7 CDTI 2009 mister trækkraft og hyler
  • #1   27. apr 2015 Det kunne godt lyde som om, at turboen halter lidt.. Kan dog let være en simpel reperation..

Prøv lige at skifte alle dine vaccumslanger. Især den der går til turboen. Taber den tryk på vaccumsystemet, kan det godt give de symptomer du beskriver her.

• #2   27. apr 2015 Hvilken fejlkode får du hvis du får en tester på?

• Jens K
    Jens K Tilmeldt:
    apr 2015

#3   27. apr 2015 Tak for kommentarerne, jeg har ikke haft en tester på selv, det havde mit første værksted, og der kom ingen fejl.
    Kan motoren tage skade hvis jeg kører videre et par dage før jeg har tid til værkstedet?

• #4   27. apr 2015 Som jeg husker, skal der temmelig meget til, førend den melder fejl på manglende vaccum.. Man mærker det selv, førend computeren mærker det..

Men - efter som vi ikke ved 100% hvad der er i vejen med den (og ikke har oplevet den live), tør jeg ikke sige om du kan køre med det eller ej.

• Jens K
    Jens K Tilmeldt:
    apr 2015

#5   27. apr 2015 OK værkstedet kalder. Er det OK her i dette forum at spørge til vurdering af værksteder? Bor i Helsingør, så hvis der er forslag til gode værksteder i nærheden så vil det være godt at høre om.

MVH Jens

• #6   27. apr 2015 Lyser nogle lamper i bilen? Kender desværre ikke værkstedet deroppe smiley

• #7   27. apr 2015 Det er bestemt ikke et dumt spørgsmål.. Valg af værksted er i den grad en tillidssag.. Så længe man bare tager tingene med et gran salt og ved, at der altid er to sider til en historie smiley

Men - lige i Helsingør kan jeg ikke være behjælpelig.. jeg er kun lokal i Thisted smiley

• Jens K
    Jens K Tilmeldt:
    apr 2015

#8   28. apr 2015 # Philip, nej der er ikke nogen lamper der lyser. Er der nogen der kender fejlkoderne ved fejl på turboen eller manglende vacuum?

• #10   28. apr 2015 Da min CDTI mistede trækkraft var det brændstoffilteret. Den klaprede også, men det var blot generatoren. Men den hylen du beskriver tyder som før nævnt på turboen.

• Jens K
    Jens K Tilmeldt:
    apr 2015

#11   28. apr 2015 Der er desværre Access denied på linket, så må prøve at finde koderne et andet sted. Når du skriver, at klapren bare var generatoren, hvad gjorde du så for at få det fikset?
    Er det svært selv at skifte brændstof filter?

• #12   28. apr 2015 Mht. linket: Blot søg "Astra H Fault Codes" på Google, så kommer det. Det EF meget nemt at finde engelske guides til Opel-biler, da de jo produceres til England under navnet Vauxhall smiley

Mht. filteret: Gjorde intet. Den klaprer stadig lidt, skal lige finde pengene til en ny generator smiley det kan man sagtens køre med.

Det er MEGET nemt at skifte brændstoffilteret. Man tager de to slanger af. På bunden af filteret sidder en prop. Den skruer man af og sætter på det nye, som man så sætter op på plads og sætter de to slanger på igen (de to slanger sidder med clips). Så drejer man bare nøglen og holder den 15 sekunder - bilen vil nu ikke kunne starte med den klassiske vil-ikke-starte-lyd. Det gentages en gang mere indtil filteret et luftet ud og så starter den.

Jeg oplevede problemer med trækkraften - især under acceleration.

• Jens K
    Jens K Tilmeldt:
    apr 2015

#13   28. apr 2015 Har lige læst lidt om fejlkoder mv. så tak for input. Jeg skal da helt klart prøve pedaltesten for at se om det er samme fejlkoder som jeg selv kan finde som værkstedet vil finde i morgen

• #14   28. apr 2015 Det kunne i hvert fald være smart at være forberedt. Jeg lavede pedaltesten og den sagde det var brændstoffilteret - værkstedet sagde det var fordi motorolielevetiden var udløbet - selvom den lige havde haft service. Fejlen viste sig at være filteret smiley

• Jens K
    Jens K Tilmeldt:
    apr 2015

#15   28. apr 2015 jeg prøvede lige at gennemføre pedaltesen, og kunne høre lyde der tyder på at den gik i gang, men der kom ikke noget frem i nogen af instrumentbrættets display. Ved du hvor lang tid går der før der begynder at komme info frem?

• #16   28. apr 2015 Det skulle der gerne med det samme?

• Jens K
    Jens K Tilmeldt:
    apr 2015

#17   28. apr 2015 det gjorde der ikke - underligt. som skrevet før kunne jeg høre nogle lyde der tyder på at testen gik i gang, men der blev ikke vist noget i nogen displays. Ved du om der kan der være forskel på hvordan testen skal udføres afhængig af årgang og model?

• #18   28. apr 2015 Hvilke lyde var det? Skulle være end for en Astra H og en Corsa D.

• Jens K
    Jens K Tilmeldt:
    apr 2015

#19   28. apr 2015 lydene kan bedst beskrives som "dæmpede" klik fra kølerhjelmen - ikke særlig højt, men kunne fornemme, at der skete noget ude foran

• Jens K
    Jens K Tilmeldt:
    apr 2015

#20   29. apr 2015 Testen på værkstedet viste ingen fejl som forventet, og næste skridt skulle så være en test tur med 2 mand der lytter og tester på vacuum etc.
    jeg skiftede brændstof filter i stedet for, og nu kører den godt igen, uden tab af trækkraft og hylen, så værkstedets forslag om 2 mands testen, tager jeg nok ikke imod.

Tak for hjælp og input !!!

• #21   29. apr 2015 Det var godt det løste problemet. Det var også hvad der hjalp da min CDTI gjorde det smiley

Kommentér på:
Opel Astra 1,7 CDTI 2009 mister trækkraft og hyler

Annonce