{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
714 visninger | Oprettet:

Til Opelfolket {{forumTopicSubject}}

Dav alle på bilgalleri har sådan en Opel omega a fra 1991 med 2,0 C20 ne motor men den er begyndt at drille lidt med at når man køre på lande eller motorvej hvor man kun lige rører gaspedalen for at holde farten så hugger den eller tøver den lidt .........når man accelererer er der ingen ting den går også lidt ujævnt i tomgang ...... Der er skiftet tomgangsmotor og tempføler til motorstyringen .......håber i kan komme med nogle forslag på forhånd tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Til Opelfolket
  • #1   3. maj 2015 På min den gule Hyundai havde jeg lidt samme problem... Fik af vide det kunne være benzin filteret men det stoppede igen inden jeg fik gjort noget ved det. smiley
    Men rens da diverse filtre evt. skift tændrør koster jo alligevel ikke det vilde. smiley


  • #2   3. maj 2015 hmm - hvornår er tændspole, tændkabler rotor og rotorhus skiftet?

  • #3   3. maj 2015 Så der blevet skiftet benzinfilter det ændrede ingen ting , har sat en anden tændspole på som jeg havde liggende og jeg ved virkede ændrede hellerikke noget .
    Ang rotor og fordeler og kabler ser kontaktpunkter fine ud og har prøvet at sprøjte vand med en forstøver ud over og der blev ikke trukket gnister nogen steder og det ændrede hellerikke noget på tomgangen , tænker bare lidt at det måske ikke er tænding da den jo trækker fint ved fuld acceleration ?


  • #4   3. maj 2015 Jeg tænker umiddelbart brændstoffilteret. Der var en tråd om det forleden med en Astra H og min egen Corsa D gjorde det også. Virkede perfekt efter et skift smiley

  • #5   3. maj 2015 Philip har lige skiftet det ændrede ikke noget smiley

  • #6   3. maj 2015 Okay - øv smiley så ved jeg det sgu ikke smiley

  • #7   3. maj 2015 Prøv lige at tage et af tændrørene ud.. hvordan ser de ud?

    Er de helt sorte og soddet = forkert tænding (sikkert et sæt nye tændkabler alligevel)

    Er de helt irrede og er ved at smuldre = nye tændrør



    hvad angår tændspolen, er dem du har forsøgt dig med oliebaserede, kan det godt være den der fejler.. De gamle oliebaserede tændpsoler havde det med at blive ekstremt ustabile.. dog kun i starten i koldt og fugtigt vejr... Sætter den somme tider ud, når du kører.. altså går motoren helt ud? Kan du fornemme en duft af benzin i kabinen når den ter sig??? så vil jeg anbefale at skifte tændspolen...


    Hvad med rotorhuset - hvordan er derminalerne i den? er de irrede = nyt roterhus og rotor..


  • #8   3. maj 2015 Tændrørene er fine men syntes de er lidt til den hvide side end lysebrun = magerblanding ? Tændspolen kommer fra en bil magen til som blev hugget op for en måned siden den kørte perfekt bare en omega 2,4 men samme tændspole med samme bochnummer.

    Den er aldrig gået i stå og lugter aldrig af benzin.
    Derminalerne i rotorhuset ser fine ud og uden ir

    Har nu også prøvet for sjov med anden benzin pumpe ændrede hellerikke noget

    Det skal siges at den starter perfekt kold men varm springer den også igang med det samme men dykker lige helt ned i omdrejninger og finder så tomgangen alt vakum er tjekket og tomgangsmotoren er ny og har prøvet med flere andre der virker



  • #9   3. maj 2015 Det kan næsten kun være brændstof eller tændings relateret.

  • #11   3. maj 2015 Det er mange gange luftmængdemåleren der laver ballade.. banerne hvor nålen kører på, bliver slidt, og så kan motorstyringen ikke finde ud af det længere... Prøv evt ved en anden hastighed, men med ca samme omdrejningstal.. Hvis den gør det samme, så kig nærmere på lmm... smiley

  • #12   18. maj 2015 Update : så der blevet sat en anden luftmængdemåler på plus andre ting fra en donerbil der kørte perfekt og det hjalp ingenting efterhånden er det kun dysser ledningsnet og styreboks jeg ikke har prøvet smiley

  • #14   18. maj 2015 Har du prøvet at blænde egr ventil af?

  • #15   18. maj 2015 I mit hovede lyder det mest af alt som defekt lambdasonde.

    Med et oscilliscop ville man hurtigt kunne tjekke dette om den står på en fast spænding.


  • #16   2. jun 2015 Update : fejlen er fundet det var 2 dårlige dysser med dårlig sprymønster og dryppede smiley

  • #17   2. jun 2015 Kanon info smiley

Kommentér på:
Til Opelfolket

Annonce