2.384 visninger
|
Oprettet:
BMW Getrag 240 E30 M52 motor {{forumTopicSubject}}
Jeg er ved at bygge en M52B28 i min E30 325i.
Gearkassen er jeg nød til at skifte og har købt en 320i Getrag 240 gearkasse. Passer den på min kardan? Jeg regner med at kardanen har samme længde på alle 6-cyl. e30'er?
Er der nogen der kan fortælle hvordan jeg ser om mit svinghjul er fra en 320i eller 325i? Syntes ikke at der er det typiske 1-cifrede OEM nummer
jul 2005
Følger: 11 Følgere: 8 Biler: 1 Emner: 69 Svar: 182
apr 2006
Følger: 11 Følgere: 31 Biler: 3 Emner: 2 Svar: 789
koblingen er same shit, det er svinghjulet der har noget vægtforskel, bare husk
at brug en starter fra en m20.., så er du kørende
dec 2006
Følger: 200 Følgere: 198 Biler: 23 Emner: 257 Svar: 6.518
jul 2005
Følger: 11 Følgere: 8 Biler: 1 Emner: 69 Svar: 182
jul 2005
Følger: 11 Følgere: 8 Biler: 1 Emner: 69 Svar: 182
Jeg går ud fra at det er den yderste ring på bagsiden, den skal drejes ned?
mar 2003
Følger: 201 Følgere: 219 Biler: 27 Emner: 437 Svar: 6.649
Nu kan jeg ik huske hvad 240 er for en guldfisk, men en e30 6cyl gearkasse er der forskel på en 320i og en 325i i længden.
Men bare du har kardan+gearkasse fra samme bil, er det fint.
Jeg har dog problemet med en hardyskive der er lidt presset på min 320i, da der er nogle der har smidt 325 bagtøj og gearkasse på, uden at skifte kardanen, så den nu sidder i spænd...
Og vær også glad for du smider e30 gearkasse på, da du får et "overdrive" i 5. da e30 kører 1.1 i 4. gear hvor M50 først kører det i 5.
mar 2003
Følger: 201 Følgere: 219 Biler: 27 Emner: 437 Svar: 6.649
jul 2005
Følger: 11 Følgere: 8 Biler: 1 Emner: 69 Svar: 182
Min gearkasse er en Getrag med OEM nummeret 240.0.0460.90, som ud fra hvad jeg kan læse mig til kommer fra de senere årgange af E30 320i
Tak for jeres indspark! Det hjalp meget. Så skal jeg bare finde en kardan, da den jeg har nu er fra en helt 3. model + nye bagstøddæmpere og en starter
Vedr. gearskiftet har jeg læst at man kan købe et shortshift fra en Z3 som skulle passe på og gøre yderligere modifikation unødvendigt. Har ikke lige bestemt mig for hvilken vej jeg går
dec 2006
Følger: 200 Følgere: 198 Biler: 23 Emner: 257 Svar: 6.518
240 er 320i gearkasse. Der skal du bruge 320i kardan. 325i kardan er for kort.
jul 2005
Følger: 11 Følgere: 8 Biler: 1 Emner: 69 Svar: 182
dec 2006
Følger: 200 Følgere: 198 Biler: 23 Emner: 257 Svar: 6.518
jul 2005
Følger: 11 Følgere: 8 Biler: 1 Emner: 69 Svar: 182
Jeg er ved at købe en brugt af en der har nogle forskellige liggende, men vi er i tvivl om hvilken der er fra en E30 320i, som derfor burde passe i længden til min ombygning : )
Syntes ikke at jeg kan finde det på nettet
nov 2008
Følger: 64 Følgere: 33 Biler: 10 Emner: 39 Svar: 713
skal snart bygge selv, men er ikke helt med på om der er "samme muligheder" med en 240 getrag som der er med en 260 getrag" her tænker jeg den "teoretiske topfart der burde være mulig med en 260 getrag..??!
mvh
feb 2007
Følger: 18 Følgere: 20 Biler: 2 Emner: 3 Svar: 480
nov 2008
Følger: 64 Følgere: 33 Biler: 10 Emner: 39 Svar: 713
en getrag 260 burde i teorien have en topfart på 318km/t i gear ratio..
samt 285 i 4gear..
men er man ude i samme ekstreme hastigheder her eller er det mig der tager fejl så også bagtøj skal med??
mvh
jul 2005
Følger: 11 Følgere: 8 Biler: 1 Emner: 69 Svar: 182
nov 2008
Følger: 64 Følgere: 33 Biler: 10 Emner: 39 Svar: 713
men vil fandeme også gerne have en b28 i!!!! ;D
BMW Getrag 240 E30 M52 motor