{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvem kan - udskiftning af kobling
  • #1   30. maj 2006 ville gerne hjælpe dig.. men desværre fra nordjylland...
    Men det er sådan set meget nemt... der sidder en lille blik plade du skal tage af. der sidder koblingen over.. så skal du have nogle klemmer. kan købes næsten over alt ved bil forhandlere m.m. de skal sættes på mens koblingen trykkes ned inde fra bilen. så skruer du den af.. sidder med 6 stk. 13 mm bolte... ( husk den skal stå i fri gear.. )
    Det er faktisk lige til at gå til...

• #2   30. maj 2006 tager genre turen til jylland hvis du kan dit kram

• #3   30. maj 2006 men er det en komplet kobling vi snakker om...ikke kun koblingspladen..er det virkelig så simpelt

• #4   30. maj 2006 jeg har en i tåstrup aftal med ham hvis det er kan jeg give hans nummer

• #5   30. maj 2006 ja det er så simpelt...

Det er faktisk så simpelt at det ligger på grundforløbet. på teknisk skole som mekaniker...

• #6   30. maj 2006 Det her er den måde jeg gør det på min seicento meget lig med puntoen

Jeg har lige været turen igennem og jeg er IKKE automekaniker, men der er ingen faldgrupper.

Hvis du har en lift behøver du ikke afmontere inderskærme.

Nu lavede jeg det hjemme i garagen så forkofangeren røg også af så jeg kunne komme til.

Jeg starter altid med at koblet batteriet fra da starteren skal af eller bare lidt ud..

Det jeg synes er værst er trækakslerne, jeg plejer at fjerne de inderste spændebånd på mancheterne og løsner de to bolte til fjederbenene ved spindlerne og vupti akslerne er til at trække ud af de inderste kanokkeled. og olien bliver i gearkassen

Så er det af med starteren.

kablerne på gearkassen skal du tage en 13mm fastnøgle og "vippe" dem af, du skal IKKE skrue den 6mm møtrik af på den lille vinkel. og koblingskablet skal selvfølgelig også af

Stelkablet til motoren sidder på gearkassen. så af med den.

Så er det "bare" skrue de bolte ud der holder gearkasse , men der er ikke meget plads.

Så af med gearkassen og af med koblingen og på med den nye, der lige skal centeres.

og så det bare at samle det igen i omvendt rækkefølge.

Håber det kan hjælper dig.

• #7   30. maj 2006 carsten b det er vist kun på en kadett det gøres på den måde!

• #8   30. maj 2006 Kristian J : nej det tror jeg så ikke lige det er...

• #9   30. maj 2006 Husker hvor nemt det var på min gamle Kadett fra 86..der har de tænkt sig om.

• #10   31. maj 2006 Carsten B har lige taget grundforløbet på teknisk og vi lærte sku ikke og pille en kobling af men har gjordt det et par gang selv. og vis det er hele koblingsdelen så er det af med kassen

Kommentér på:
hvem kan - udskiftning af kobling

Annonce