{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.483 visninger | Oprettet:

Omskifter relæ. Fejl i relæ? {{forumTopicSubject}}

Har købt et omskifter relæ.
85-86
30-87/87a

Men det fungere ikke som jeg gerne vil.
Har sat daylight lygter på. Som tænder som positions lys. Dvs. Altid tændt.
- også xenon i tågelygterne.
Derfor vil jeg ha at når tågelygterne tænder. Slukker daylight.

Men når jeg har stel på klemme 86
Og plus fra tågelygten på klemme 85.

Også positions lys plus på klemme 30. Og ud igen på 87a så burde den bryde for strømmen til positionslys når der kommer plus på klemme 85.

Men den kan så slet ikke tænde daylight, også når jeg tænder tågelyset. Er det kun den ene tågelygte der tænder.

Fjerner jeg plus fra tågelygte til relæ. Så lyser det hele normalt igen.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Omskifter relæ. Fejl i relæ?
  • #1   15. maj 2015 Hej
    Prøv lige og skiv hvordan det skal virke og ikke hvordan det ikke virker
    Hvad er. Der af signaler at gøre godt med?
    Så må det være mulig med en løsning på skitseform
    Mvh kp


  • #2   15. maj 2015 Altså skal virke sådan

    At når der plus på tågelygten.
    Så skal plusen til daylight/positionslys afbrydes.

    Og vil os mene det skulle virke det jeg gjorde. ret enkelt. Købte er omskifter relæ. Fordi der NO og NC funktion. Så jeg kan lave en afbrydelse af en plus


  • #3   15. maj 2015 Hej Dit projekt kan løses på 2 måder som vist
    Ved to alm ni relæer eller en ni og en nc
    Bemærk at tåbelysene skal være 2 55 w for at trække stel gennem lamperne
    Held og lykke med projektet
    Mvh kp


    profilbillede
  • #4   15. maj 2015

    profilbillede
  • #5   15. maj 2015 Hej
    Når dine tågelygter er tændt er der jo også baglys/positionslys på bilen - det er derfor du ikke kan få det til at virke !
    Forbind dine daylight til en klemme 15 (tænding gennem kl. 30 & kl. 87a på relæet
    forbind så relæets ene styreklemme til stel og den anden til dit positionslys/tågelys så virker det som du vil ha det nemlig sådan at dit daylight tænder når du starter bilen og de slukker når du tænder andet lys som også krævet i færdselsloven smiley
    Hilsner polobjørn


  • #6   15. maj 2015 Hvordan skulle de nogen sinde slukke. Hvis positions lys ledningen er styre spænding. Den er der jo altid plus på når bilen er tændt

  • #7   15. maj 2015 Helt rigtigt men kun hvis der er kørelys på bilen - hvis der er det skal du hente styrespændingen til dit relæ på plus til dine tågelygter !
    polobjørn


  • #8   15. maj 2015 Kan bare ikke se hvorfor det ikke skulle virke med et omskifter relæ.
    Tågelygte plus som styre spænding
    Og plus til daylight brydes i kontakt funktionen.

    Men fatter ikke hvad der sker. Og hvorfor det kan slukke den ene tågelygte.
    Burde jo ikke ha noget og sige det var xenon


  • #9   15. maj 2015 du skal også bruge et omskifter relæ men pas på at du henter styrespændingen FØR styring/ballast til dine xenon ellers går det galt - er der kørelys på bilen ? og hvis der er er det så fabriksmonteret ?
    polobjørn


  • #10   15. maj 2015 Har taget strømmen fra org stik. Inden ballast.

    Det eftermonteret. Men burde det ikke være svære af. Skal bare brude den skide plus til de lygter jo.


  • #11   15. maj 2015 Hvilken bil - hvis lygter er styret af "CAN" kommer du i store problemer med det !
    polobjørn


  • #12   15. maj 2015 Min focus 2008. Burde ikke være can

Kommentér på:
Omskifter relæ. Fejl i relæ?

Annonce