{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
922 visninger | Oprettet:

Bmw e30 - Ingen tomgang {{forumTopicSubject}}

Hej. Jeg har mistet tomgangen på min E30 M20b25. Den virkede fint tidligere Idag. Men jeg har haft afmontere indsugningsgummibælg og tomgangsmotor fordi at motoren rullede lidt i tomgang. Men den ku stå i tomgang. Så samlede jeg det og startede bilen. Stadig tomgang. Så kørte jeg en tur og pludselig ku jeg mærke at tomgangen blev lavere og lavere. Og til sidst forsvandt den. Jeg har haft afmonteret bælg, luftmængdemålere og tomgangsmotor. Der er liv i tomgangsmotoren ka jeg mærke. Har renset den fordi jeg troede at den havde sat sig fast. Stadig ingen tomgang. Hvordan skal tomgangsmotoren virke? Ka det have noget med gasspjæld kontakten at gøre? Der er der kortslutning mellem midterste og mellemste ben når der ikke gives gas. Når spjældet åbner forsvinder kortslutningen mellem de to ben. Der er ingen kortslutning mellem det mellemste ben og det tredje ben på noget tidspunkt.
Ka nogen hjælpe mig???


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bmw e30 - Ingen tomgang
  • #1   15. maj 2015 Det er vel ikke fordi der er kommet et hul i den gummi indsugningslange efter luftmassemåleren så den får "falsk luft", start lige med at tjekke den smiley

  • #2   15. maj 2015 Hey Anders. Den er tjekket. Er næsten ny. Den den tæt. smiley

  • #3   15. maj 2015 Kender desværre ikke til den model men måske skal gasspjældet/tomgangsmotoren grundjusteres smiley

  • #4   3. aug 2015 når dit gasspjæl er lukket skal der var gennemgang i v+m når du giver fuld gas skal der være gennemgang i m+h ellers får din motorstyring ikke besked om fuldgas og vil derfor ikke yde max da den kun bruger map Tim mellemgas. få den skiftet.



  • #5   3. aug 2015 hvis den bare går ud i tomgang må det være din tomgang regulator der er dårlig. prøv at lige give lidt gas så den slipper tomgang signal nede i position sensor hvis den så går i forhøjet tomgang ca 900 så er det din regulator

Kommentér på:
Bmw e30 - Ingen tomgang

Annonce