{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.213 visninger | Oprettet:

volt på tændspole {{forumTopicSubject}}

hej er der nogle der kan fortælle mig hvor mange volt man skal kunne måle på tændspolen i tomgang på en gammel ford taunus v6. grunden til at jeg spørge er at den laver omkring 6-7 stykker og når man så gasser op bliver den faktisk laver?? skulle den ikke ligge på 12v ca og så gå en smule op i takt med at man gasser op


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  volt på tændspole
  • #1   16. maj 2015 Hej

    Hvad er det egentlig du vil måle?
    Kig i stedet på gnisten. Se den ud til at kunne sættes en mindre benzinbrand i gang?
    Husk at have tændrør på under hele testen ellers kan du stå med en igennem slået tænd spole.
    MVH KP


  • Emil Ø
    Emil Ø Tilmeldt:
    maj 2014

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 875
    #2   16. maj 2015 Hvilken årgang for det kan sagtens være 6 volt system

  • #3   16. maj 2015 69 og det er 12v og så er der sat eletron tænding på fra en Sierra men jeg syndes ikke den tager omdreinger som jeg ønsker 5000 og så er den total pint ud og den har hestene ved 5200 så den kommer jo aldrig der op og for sin hest, i øvrigt har jeg smidt en skarb knast i der skulle lever hestne ved 5500 rpm men den vil stadig ikke over 5000 rpm og alt andet er efter hånden skiftet karburator mm men det hjalp ikke

  • #4   16. maj 2015 Hvordan måler du??
    Et almindeligt multiinstrument kan du ikke bruge, der skal et oscilloskop på for at du kan se nogle brugbare værdier.
    Fordi der er tale om spoler, og hvis du måler med et jævnspændingsvoltmeter vil du få en slags "gennemsnitsværdi".
    Umiddelbart synes jeg det lyder fair nok - lukkevinklen falder vel ved stigende omdrejningstal??


  • #5   16. maj 2015 ja jeg har brugt et alm multiinstrument. det lyder som om i har forstand på det så jeg holder mig til den forklaring takker:)

  • #6   16. maj 2015 En (1) skarp knast i en V6??
    Spændende smiley


  • #7   17. maj 2015 Bruger du et analogt eller digitalt måleinstrument? Det er ikke sikkert du kan måle noget brugbart med et digitalt lige der, hvor spændingen kører op og ned.

  • #8   17. maj 2015 627, ja der er kun en (1) knast i de gamle v6'ere.... stødstangs motor u'know smiley

  • #9   17. maj 2015 For hevlede da også - nu kan jeg jo godt huske det smiley
    Tror bare jeg laver noget andet resten af aftenen smiley
    Godnat smiley


  • #10   17. maj 2015 Men omvendt. så giver min først tanke jo god mening.
    Der er nowet galt med timingen smiley
    Selv om det vist ikke burde kunne lade sig gøre???

    Godnat smiley


  • #12   17. maj 2015 Er der ikke både vakuum- og svingklodsregulering på sådan en gammel sag? - evt. kan vakuumdåsen være utæt og svingklodser fastrustede og/eller fjedrene slappe.

  • #13   17. maj 2015 det er 3 strømfordeler den køre med så vakuum og svingklodser kan vel godt udlukkes:)

Kommentér på:
volt på tændspole

Annonce