{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
520 visninger | Oprettet:

Toyota Corolla 1.3 - motorskift {{forumTopicSubject}}

Nogle der har erfaringer med at købe en importeret motor? F.eks. Gadbjerg Motorimport - overvejer nemlig at købe en Corolla fra 93 som har gået 280000 og så smide en 1,6 i - er det besværligt eller kan det lade sig gøre, ved godt den skal omsynes men kan det ikke lade sig gøre?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Toyota Corolla 1.3 - motorskift
  • #2   4. jun 2006 Går udfra efter hvad du skriver, at den du vil købe er en 1,3 og du så vil have en 1,6 i.
    Det er bøvlet da 1,3 er en E-blok og 1,6 er en A-blok.
    Du skal svejse eller bolte nye ophæng i motorrum.
    Hvis det var mig ville jeg tage en 4efte turbomotor istedet.Den har 135 hk og passer lige i .
    MVH Finn

• #3   4. jun 2006 Men du får self problemer med panserne, forsikring, og syn smiley

• #4   4. jun 2006 eller købe en 1,6 til at starte med?

• #5   4. jun 2006 PEU - Jeg synes også umiddelbart at de virker reelle.
    Finn P - Ved du hvad sådan en turbomotor ca. koster? har godt tænkt på det, men hva så mht. bremser, jeg vil nemlig ikke foretage mig noget ulovligt, så hvis der skal laves ændringer på den skal det synes og godkendes.
    Hvis dette ikke kan gøre, så tror jeg sgu næsten bare jeg vil smide en standard 1,3 i da den egentlig passer fint til mit behov.
    Mvh Andreas

• #6   4. jun 2006 behold du bare den 1.3 for det er faktiskt umuligt med mange af de motorer pga manglende typegodkendelse.........

• #7   4. jun 2006 Du kan ikke gøre den lovlig med en 1,3t uden at det kommer til at koste dig en del mere end hvad du lige går og tror. Tro mig har selv overvejet og undersøgt det idet jeg kun ville have det hvis jeg kunne lave det lovligt.
    Og du skal ca regne med lidt over 10k, fordi det er ikke kun motor du skal skifte, der er en del ting du skal forbedre for at kunne klare det.

• #8   4. jun 2006 Det var det jeg tænkte, at fx bremser skulle forbedres, men 88hk er nu egentlig os fint til mig, men synes nu godt nok ike der er meget moment i så'n en corolla... Mine forældre har en 1,3 galla fra 95 så ken der den derfra...

• #9   4. jun 2006 start med en anden udstødning og kn filter og så kan det være du er lige så heldig som mig at kunne presse den op på 99 hk. smiley
    det er ihvertfald til at klare.

• #10   4. jun 2006 Nice alligevel... Så kan man vel os altid bearbejde topstykket og få en skarpere knat i så burde den da være okay kvik...

Jeg lægger lige nogle billeder ind på min profil under poloen, så kan du se den jeg overvejer at købe, skalud og prøve den imorgen, og muligvis reservere til jeg har snakket med banken tirsdag.

• #11   4. jun 2006 Nice alligevel... Så kan man vel os altid bearbejde topstykket og få en skarpere knat i så burde den da være okay kvik...

Jeg lægger lige nogle billeder ind på min profil under poloen, så kan du se den jeg overvejer at købe, skalud og prøve den imorgen, og muligvis reservere til jeg har snakket med banken tirsdag.

• #12   4. jun 2006 ups smiley

Kommentér på:
Toyota Corolla 1.3 - motorskift

Annonce