{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.436 visninger | Oprettet:

Bil kører dårligt, står dårligt i tomgang og har startproblemer? {{forumTopicSubject}}

Min Mazda 6 2.0 diesel fra 2005 har et problem.

Hos Mazda mente de at det var EGR ventilen, så den er skiftet uden held.
Min kammerat mente det var luftmassemåleren, så den er også skiftet nu uden held.

Nogen gange når den er varm kan den godt stå i tomgang, men om morgenen kan den slet ikke og kan knap nok starte. Den hakker og tøver når man accellererer men kører man med konstant fart er der ingen problemer.

Hvad er fejlen...?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bil kører dårligt, står dårligt i tomgang og har startproblemer?
  • #2   18. maj 2015 Hvordan har dieselfilteret det?

  • #3   18. maj 2015 Jeg får en tester på på onsdag, men er bare lidt utålmodig, og de sidste to gange der var en tester på ramte de alligevel ikke plet..

  • #4   18. maj 2015 Torpedo: fint tror jeg, men kan men tjekke det på nogen måde?

  • #6   18. maj 2015 jeg ville også lige skifte det brændstoffilter som det første.. ofte en fordel at fylde det nye tørre filter op med diesel før man monterer det.
    Hvis ikke, så tjek også lige din olie og vandstand. Ellers kig lige om tester ikke evt melder fejl på en temp eller anden type føler.


  • #7   18. maj 2015 evt. dyser?

  • #8   18. maj 2015 Men vil filter og dyser ændre symptomer afhængig af om motoren er varm eller kold? Men tror ikke det er dyserne som er blevet ringe så hurtigt. Bilen kører altid med Bell Add i brændstoffet så de burde nogenlunde rene

  • #9   18. maj 2015 det kan godt ændre symptomer, da dyser hele tiden regulerer, og bruger mindre brændstof når den er varm f.eks. men du skriver den kører med bell add, så tror jeg mindre på dyserne.Ellers kan filteret godt være synderen, hvis det er tilstoppet, og der ikke kommer nok igennem.

  • #10   18. maj 2015 Altså den bil har køre lige så meget på Bell Add og liqui Moly additiver som den har kørt på diesel så tror sgu heller ikke dyserne fejler noget.

    Men jeg må prøve at skifte filteret så


  • #12   18. maj 2015 Vil du tjekke utætheder bare ved at spraye i motorrummet med æter/diesel start?

  • #14   19. maj 2015 hved 120.000 km service burde flammeskiverne være skiftet det er en del af servicet som de fleste værksteder undlader at gøre da det kan være en omstændig proces

  • #15   27. maj 2015 UPDATE: FEJLEN ER FUNDET!

    For hvem det måtte have interesse, hvis nogen står med samme problem en dag, så var det "magnetventil brændstoftrykregulatoren" som var problemet, og det er åbenbart et kendt problem.

    Der var ingen Mazda-mekanikere der kunne finde fejlen, men min kammerat som er autoelektriker kunne slå bilen op i et specielt program hvor det bl.a. var meldt ind at ved tomgangsproblemer var det ofte den som drillede på netop min model.
    Da jeg købte en ny regulator i England (ca. 1.100,- med fragt) stod der også på hjemmesiden at det var et kendt problem, så jeg er da ikke specielt imponeret over de to Mazda værksteder jeg besøgte som ikke vidste dette og heller ikke kunne finde fejlen når det angiveligt er så kendt et problem at autoelektrikere har det til at stå i deres system og det står på diverse hjemmesider.


  • #16   27. maj 2015 Thumbs up smiley
    Altid dejligt med feedback, godt du fandt fejlen.


Kommentér på:
Bil kører dårligt, står dårligt i tomgang og har startproblemer?

Annonce