{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
14.126 visninger | Oprettet:

Automatisk tænding af baglys {{forumTopicSubject}}

Hej jeg har lige købt en ny Renault Twingo, og ville gerne have baglygterne tænder når jeg tænder bilen og kører med alm kørelys.
Forhandleren sagde at det kostede hele 1500kr at få det gjort lg at garentien ryger.
Det syntes jeg alstå lyder underligt, det burde da bare være at ændre det på en computer eller skifte et relæ?
Nogle der kender en løsning? smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Automatisk tænding af baglys
  • #1   20. maj 2015 Det er da bare et relæ på så det tænder med positionslyset.

• #3   20. maj 2015 Ikke hvis lyset er canbus styret.

Men lyde vildt at det skal koste 1500 kr og kide det.
    Og hvorfor skulle garantien ryge på grund af det.

Når det skal kodes.

Man skal jo ik lave det vilde operation for og lave det

• #4   20. maj 2015 Da vi købte vores Rio var det standard at lyset var "normalt" som på gamle biler - altså at det tænder og slukker med bilen.
    Men når nu alle må køre "uden lys" så ville jeg også, så det fik jeg med i prisen.

På vores Rio er det dog sådan, at hvis lys-armen er drejet op på lys, så er det tændt hele tiden, ligesom Coming home / leaving home også er slået til når den er i denne position. Den bruges jo gerne om vinteren hvor man gerne vil have lys hele tiden. Mon din Twingo også er sådan født?

• #5   20. maj 2015 En twingo har ikke nogen boks det kan kodes i sådan gør renault ikke da det er for dyrt at lave så der skal relæ på. Arbejder selv hos renault og vi bygger det på både clio og captur uden garantien ryger.

• #6   20. maj 2015 Okay Kasper D, hvilket relæ skal udskiftes og hvilket et skal det skiftes med? ??

• #7   20. maj 2015 der er ikke et der skal skiftes der skal bygges 2 i en lidt større operation.

• #8   20. maj 2015 Kasper D. har i fået en vejledning fra renault, til hvordan i skal gøre? eller er det noget i selv har fundet ud af?

• #10   21. maj 2015 Pind.
    bare bland dig uden om. når du ikke har noget fornuftigt at sige..

• #11   21. maj 2015 Nej ikke fra renault men noget vi har udarbejdet med teknisk afdeling.

• #12   21. maj 2015 Okay kan du evt linke til en guide eller skrive hvordan man går?
    På forhånd tak smiley

• #13   21. maj 2015 Okay bare fordi er selv Nissan mekaniker og det er jo mere eller mindre det sammen. og vi laver det ikke. da det Ik kan programmeres via omprogrammering smiley

• #14   10. jun 2015 Man skal bruge 2 87a relæer. På ben 86 og 87 monteret du en kl 15 (tændings plus) ben 85 kl 31 (stel). Så finder du ledningerne til baglyset og den klipper du den del som løber ud mod baglygten monterer du på ben 30 og den der løber i styreenheden montere du på ben 87a. Husk at bruge 2 relæer 1 til hver lygte.

• #15   10. jun 2015 Tak Kasper, ved du om garantien ryger hvis jeg gør det? smiley

• #16   10. jun 2015 Det gør den på det elektriske hvis det bliver opdaget.

• Peter B
    Peter B Tilmeldt:
    mar 2016

Følger: 1 Svar: 5
    #17   9. mar 2016 Kasper D du har vel ikke et billed af hvor det sidder i en Captur ?
    Evt. Diagram eller et sted hvor man nemt fikser ledninger? For det vil jo være dejligt hvis det ser pænt ud når man selv laver det. Kan forstå at front LED lygter tænder bare via tændings plus lige som dem man køber ved T Hansen til eftermontering med spændings overvågning 12V = positions lys og 13,5 volt = kørelys.

• Peter B
    Peter B Tilmeldt:
    mar 2016

Følger: 1 Svar: 5
    #19   9. dec 2016 Måske man skulle prøve og sætte sig ind de ting som må gerne vil købe !!! Især når det drejer sig forholds vis mange penge. Sådan en gang bræk i en tåd hvor star begynder med at spørge om pemanent baglys. Måske "MC" skulle henvende sig til forhandler lidt mere seriøst. smiley

Kommentér på:
Automatisk tænding af baglys

Annonce