{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.298 visninger | Oprettet:

instrument lys astra f {{forumTopicSubject}}

Hej bg.
Jeg har brug for hjælp. Har sådan en Astra hvor instrument lyset ikke virker, både i speedometer og varme regulering. Tåge lys foran virker heller ikke. Kan ikke se nogle sprunget sikringer. Hvis jeg drejer på kontakten til positionslys, bliver den på køre lys. Er der nogen der har kendskab til denne fejl? De små lamper til feks blinklys, benzin,håndbremse og den slags virker fint når man aktiver dem. Temmeligt træls at køre om natten uden belysning i instrumenter smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  instrument lys astra f
  • #1   27. maj 2015 og du har skruet op for belysningen på rulleknappen som sidder på det lille panel i venstre side af instrumetbordet

  • #2   27. maj 2015 er det kommet på en gang at alle pære ikke lyser

    tjek om pæren ikke er sprunget, i instrumenteringen.
    har oplevet at de sprang meget hurtig efter hinanden.





  • #3   27. maj 2015 det er en bil jeg lige har overtaget. så da jeg kørte på arbejde i aftes, var der bare intet lys inde i bilen, hverken i instrumenter eller varme. men de små lamper til blinklys, fjernlys , håndbremse og alt det virker fint. der sker intet når man drejer på knappen til lys styrke. men feks drejer man knappen til lys, over på positionslys, bliver den ved med at give alm kørelys. men den skal stadig drejes over på kørelys, for at kunne bibeholde fjernlys aktivt. skummel er den.

  • #4   27. maj 2015 tågelys foran virker heller ikke, men bagi virker det fint. og trækker man ud i den der kørelys kontakt, tænder den kabine lys, så den virker i hvertfald korrekt.

  • #5   27. maj 2015 Nu det ikke en bil jeg har tænkt mig at beholde, da jeg skal have ny. men skal bruge den en måneds tid, så det altså træls man ikke kan se hastighed om natten, eller feks motorens temperatur smiley ud over det, er jeg nu overrasket over den gamle opel, den er jo alligvel 20 år, og umiddelbart hverken rust i døre, skærme eller paneler, imponerende.

  • #6   27. maj 2015 Sådan virker lyskontakten i Astra F

    Drejekontakt:
    - hive ud = tænd kabinelys
    0 = ingen lys / kørelys hvis installeret (ikke en del af kontakten)
    1 = Positionslys
    2 = nærlys/fjernlys

    Hjul nederst : Instrumentlys
    - rulle til venstre = ingen lys / lavere lysstyrke
    - rulle til højre =kraftigere lysstyrke


    Tågelys og tågebaglys er hver sin kontakt.
    Ofte/standard er det kun tågebaglys der er monteret.



  • #7   27. maj 2015 fandt fejlen, kontakten til kørelys, den der drejeknap er defekt, så strømmen kommer ikke igennem. Trak en ledning udenom, så er der da lys i speedometeret. Men der mangler dog stadig lys i varmeregulering.

  • #8   27. maj 2015 Fik du prøvet at dreje på hjulet for at se om man kunne skrue op for instrumentlyset?

    Der findes(sikkert) et kørelysrelæ (tænder nærlys når motoren er startet)

    Der findes ikke en kørelyskontakt.
    Der findes en lyskontakt som kan stå i tre stillinger:
    - ingen lys
    - positionslys
    - nærlys/fjernlys


Kommentér på:
instrument lys astra f

Annonce