{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
11.425 visninger | Oprettet:

anti pollution fault citroen c5 2.0 hdi {{forumTopicSubject}}

dav får den her fejl på min citron c5 fra 2002 2.0 hdi næsten hver gang jeg giver gas i den eller skal overhale andre når jeg skifter luftfilter i den kan jeg en gang imellem godt give gas uden der sker noget det er en gamle motor der er i bilen og den har kørt langt ca 640000 km nu håber der er nogle der har en ide til hvad der kan være galt det er ikke sjovt at bilen dør når man skal overhale så skal jeg vente ca 1 min så kan jeg køre igen bare med den fejl stående til jeg har haft den starte et par gang og kørt lidt så kommer den væk ca efter 2-3 gang jeg har været ude og køre og starte den på forhånd mange tak

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  anti pollution fault citroen c5 2.0 hdi
  • #1   27. maj 2015 Du er nødt til at få udlæst fejlen. Anit pollution fault er en generel betegnelse for fejl på hele forbrændingssystemet. Stort set fra tank til udstødning.

• #2   27. maj 2015 ok så må jeg finde et sted at få den udlæst mange tak for svar

• #3   27. maj 2015 dit fap filter er fyldt lad vær at køre for meget i den har lige haft det samme på min 406er det endte med at ventilatoremmen smeltet og den smed 4 dyser =kortsluttet
    og den smed gummiet på remstrammer hjulet få en tester på den og sæt den til at regenarer så skulle det hjælpe mvh joachim

• #4   27. maj 2015 fap filter ????? den har haft det problem i ca 6 mån nu har jeg fået af vide og der er kørt ca 100 km om dagen

• #5   27. maj 2015 partikelfilter om man vil det sidder efter katalysatoren
    man kan sætte en tester til at rense partikelfilteret dette sker i tomgang uden noget som helts i nærheden af bilen heller der må heller ikke være noget i bagaerummet da udstødningen bliver utrolig varm under denne proces den tager en små 20 min.
    i tilfælde af at dit partikelfilter er godt slidt kan det bedre betale sig af på det blæst rent hos et firma koster vidst nok 1200kr eller alt efter pris på et filter til din bil så et helt nyt. ved du ved når det sidst er blevet skiftet?

• #6   27. maj 2015 nej ved jeg ikke noget om men sådan som bilen er og ser ud tror jeg den skal skiftes den er ikke blivet passet særligt godt med noget som helst ved den har været brugt til at køre med autotrejler og næsten bare skulle køre og kun vis den ikke kunne eller ville bliver der lavet hvad der var galt så den kunne køre igen men siger mange tak for hjælp og svar

• #7   27. maj 2015 nu kan det godt være jeg spørger dumt hvorfor når det er fap filter virker den som den skal lidt når jeg skifter luftfilter

• #8   27. maj 2015 vis den har været brugt til meget autotrailer kørelse så skal partikkelfiltret nok skiftes/renses da hård belastning kokser det til sådan et nyt filter holder ca mellem 80.000-120.000 km også skal den ha væske på mener den bruger noget der hedder eolys 42 mvh joachim

• #9   27. maj 2015 ok det må jeg prøve og endnu engang tak

• #10   27. maj 2015 når du skifter luftfilter kan bilen bedre trække vejret så at sige
    men vis partikelfiltret er kokset/sodet til har bilen meget svært ved at komme af med udstødningsgassen og det overanstrenger motor

• #11   27. maj 2015 ok ja det giver mening tak hvor kan jeg købe sådan et filter billigt og hvor sidder det henne på bilen kender ikke noget til citron

• #12   27. maj 2015 lige et godt råd prøv først af tage bilen på motorvej og kør en 130 stykker i 4 gear over en strækning på en 10km og se om det hjælper evt. 3 gear vis bilen kan det det vil få udstødningen til at blive meget varm omkring 600 grader og det kan mulig vis være nok til at brænde partikkelfilteret rent på samme måde som vis man sætter en tester til bilen vis det er nok med engang motorvejs kørelse har man sparet en masse penge smiley send evt. reg nr. så kan jeg hurtig tjekke om den har et partikkelfilter

• #13   27. maj 2015 tak prøver jeg reg nr er am 67208

• #14   27. maj 2015 kan se den ikke har påmonteret et partikel filter

kig her under bil-info http://www.nummerplade.net/soeg/?regnr=am%2067208&sid=on701jqvbabb7vvs8muf94mu02
    og kan også ses på den store vægtafgift du betaler der betaler du 1000kr ekstra om året fordi den ikke har det påmonteret det er noget der hedder partikeludledningsafgift

men nu til det gode det er ihvertfald ikke partikkelfilteret da der ikke er noget påmonteret det kan evt. være et stoppet diesel filter koster en små 200kr vidst nok

• #15   27. maj 2015 ok tror det var fordi den var vejet op til at må trække 1900 kg på krogen

• #16   27. maj 2015 og diesel filter vil jeg alligevel have skifte

• #17   27. maj 2015 nej ikke derfor når en bil bliver opvejret fjerner man noget af bilens lasteevne og smækker det på krogen i stedet for så selve bilens tilladte lasteevne bliver nedsat mens krogen laste evne bliver hævet

• #18   27. maj 2015 ok så lærte jeg noget nyt så jeg må ikke ligge så meget i bilen men mere på krogen

Kommentér på:
anti pollution fault citroen c5 2.0 hdi

Annonce