Kabinevarme BMW E 46 {{forumTopicSubject}}
Jeg har en bmw e46 323i fra 1999. Den har klimaautomatik, men der er lidt bøvl med det.
Problem - som vejret er lige nu, mellem 5-15 grader, har den problem med at holde kabine temperatur stabil og varm nok. Ved opstart fra kold, kommer der ret hurtigt brandvarm luft ud. Efterhånden som køreturen skrider frem, forsvinder varmen og meget ustabil. Idag ved kørsel på motorvej, er varmen sat på auto og hele 30 grader bare for at holde lidt varme i kabinen.
Motortemperatur står snorlige i midten som den skal og svinger ikke.
Ved opstart fra kold, kørerblæser op som den skal og dæmper den efterhånden som bilen bliver varm. Men når bilen så er gennemvarm, går der kuk i det. Så er det giga svært at hive varme ind i kabinen - jo, hvis jeg smider temperaturen på max, så kommer det.
Noget der har prøvet noget lignende og løst gåden.
jul 2002
Følger: 33 Følgere: 45 Biler: 9 Emner: 54 Svar: 1.297
Prøv at give dem et lille dap med enden af en skruetrækker.
feb 2015
Følger: 6 Følgere: 8 Emner: 33 Svar: 1.000
sep 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Biler: 2 Emner: 8 Svar: 12
sep 2012
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 5 Svar: 69
sep 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Biler: 2 Emner: 8 Svar: 12
Hvis du har kold luft i starten - må det fælles problem jo være et eller andet der regulerer kold/varm.
Er der nogen der ved, om vandet cirkulerer anderledes ved opstart til den er driftsvarm ? For så må det ifølge min logik, er IKKE expert og prøver ikke på det, være den vandventil eller noget lignende der kan være i udu enten den ene vej eller den anden ?
sep 2012
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 5 Svar: 69
sep 2012
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 5 Svar: 69
dec 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Biler: 2 Emner: 38 Svar: 433
sep 2012
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 5 Svar: 69
dec 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Biler: 2 Emner: 38 Svar: 433
Hvad angår kabine temp sensor, så menes jeg ikke at det sidder nogen i loftet.. Der sidder kun den ene som sidder i panelet.. Og solar sensor kom hvad jeg ved af, først på de faceliftet..
aug 2014
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 4 Svar: 67
ved ikke om det er det samme på e46
sep 2012
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 5 Svar: 69
dec 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Biler: 2 Emner: 38 Svar: 433
Min er også en 99 og har ikke solar, men min forældres er en 04 og den har...
Jeg havde store problemer med luft i systemet, fordi den ikke var udluftet ordenligt. Og det kunne ikke høres...
Jeg havde varme når man kørt på motorvejen, men i tomgang forsvandt det... Efter jeg fik den udluftet kunne jeg virkelig mærke forskel på hvad jeg troede der var varme... Nu bliver det så varmt at man ikke kan holde ud, at have hånden foran i mere end et pr sekunder..
sep 2012
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 5 Svar: 69
dec 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Biler: 2 Emner: 38 Svar: 433
Luft i systemet, vil komme i forbindelse med at man har fået udført arbejde på system... Eks ved at pille en køler slange af...
sep 2012
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 5 Svar: 69
dec 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Biler: 2 Emner: 38 Svar: 433
Det er vigtig at hæve fronten på bilen når med udlufter...
sep 2012
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 5 Svar: 69
dec 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Biler: 2 Emner: 38 Svar: 433
sep 2012
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 5 Svar: 69
dec 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Biler: 2 Emner: 38 Svar: 433
Undskyld for at jeg lige fik din tråd på et sidespor...
Hvad ang dit problem, er det så kun i auto mode, at den lavet kukkuk eller er det også i manuel??
sep 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Biler: 2 Emner: 8 Svar: 12
dec 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Biler: 2 Emner: 38 Svar: 433
sep 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Biler: 2 Emner: 8 Svar: 12
dec 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Biler: 2 Emner: 38 Svar: 433
sep 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Biler: 2 Emner: 8 Svar: 12
dec 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Biler: 2 Emner: 38 Svar: 433
Lad os antage at din termostat virker og at du ikke har luft i system, da bilen godt kan varme...
Din vandehane ventil som nogen kalder den, må jeg formode virker... Det er en on-off ventil. Så hvis den var gået stuck i lukket position, ville du slet ikke have varme..
Dit klima panel beregner hvad den skal ved hjælp af følgende input:
Udendørs temp
Vand temp
Heater core temp
Evaporator temp
Kabine temp.
mit udgangs punkt, ville være at kigge disse forskellige sensor igennem..
Det letteste, ville være at smide en tester på, men ellers må du ud og måle med et multi meter..
sep 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Biler: 2 Emner: 8 Svar: 12
okt 2012
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 1 Svar: 119
Skiftede den på min egen da den en dag pludseligt ikke ville varme og/eller køle. Smed altid bare samme varme ind i kabinen.
Min fars gik også - Hans varmede kun nogen gange ordentligt. Andre gange ikke.
Mit bud er modstand til blæsermotor. Også kaldet pindsvinet
EDIT: Det er altid varmen som tager livet af modstanden. Et typisk tegn er at den gerne vil køle/varme indtil bilen bliver godt varm. Så står den af.
Passer jo meget godt på din beskrivelse..
sep 2012
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 5 Svar: 69
sep 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Biler: 2 Emner: 8 Svar: 12
okt 2012
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 1 Svar: 119
I forhold til det med at stoppe og sætte blæser igang igen, det kan godt være det måske udelukker modstanden. Ville lige påpege at det måske kunne være den. Har ofte oplevet det var den del som gav op i forbindelse med klima
dec 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Biler: 2 Emner: 38 Svar: 433
Det jeg lige tænker er, hvis nu den heater core sensor tror, at vand temperaturen er Højer end den i virkeligheden er, at det kan give lidt bøvl...
Det samme kunne gælde for kabine temp sensoren.
sep 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Biler: 2 Emner: 8 Svar: 12
Men gode input fra Jer alle - vender tilbage med løsningen
http://blog.bavauto.com/12282/bmw-and-mini-diy-no-heat-diagnosing-heater-problems-how-to-diagnose/
dec 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Biler: 2 Emner: 38 Svar: 433
sep 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Biler: 2 Emner: 8 Svar: 12
Kabinevarme BMW E 46