{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.114 visninger | Oprettet:

Polo 6n 16v gearkasse {{forumTopicSubject}}

Hey
Jeg er ejer af en Polo 6n1 16v 1,4 101 hk. Motorkode: AFH
Gearkasse kode: CWX
Gearkasse type: 085
Jeg har dette kritiske spørgsmål.
Jeg skal have en Polo 6n2 GTI motor over i min bil, men jeg vil bruge den samme gearkasse da jeg har mekanisk kobling i.

Motorkoden for motoren jeg vil have over i er: ARC.

Jeg har kontaktede vw tekniske support som ikke kunne besvare mit spørgsmål. Håber der er hjælp derude ! smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Polo 6n 16v gearkasse
  • #1   10. jun 2015 Jeg er 98% sikker på det passer sammen.
    Og fedt projekt smiley

• #2   10. jun 2015 Hvad med ledningsnettet. Kan man undgå at skulle have 6n2 instumentering og bruge det originale "gamle" instrumentbord og stadig har et instrumentbræt der virker smiley ?

• #3   10. jun 2015 Det er faktisk et godt spørgsmål, der er to typer instrument i den gamle model 6n - det kan være det virker med den nye model... smiley
    De sidder i 97-99 mener jeg..

Umiddelbart tror jeg bare du samler i sikringsboksen også er den skid slået.. Håber jeg for dig smiley

• #4   10. jun 2015 Det er en af de sene modeller, som vidst skule have det samme ledningsnet som Lupo. Den er fra 1999. Du får det hele til at lyde enkelt haha, men jeg skal lige ha overbevist en anden som skal hjælpe mig, at det her projekt kan lade sig gøre uden voldsomme problemer smiley Køler manifold og ja selve hele udseendet på begge motorer er næsten ens. Jeg ved, at normalt kører 6n2 GTI med hydraulisk kobling, som jeg helst ikke vil rode mig, da gearkassen slet ikke fejler noget på min egen.

• #5   10. jun 2015 Har kun prøvet at bygge 8v til 16v - men det var også med ledningsnet til sikringsboks osv.
    Hvis man tager sig tid og kigger efter, så er det ikke så slemt.
    Jeg vil vædde med at blokken er ens på alle 1.4 - 1.6 motorer, eneste er toppen der er forskel på og lidt ledninger.
    Kan godt forstå du ikke har lyst til at bygge om til hydraulisk kobling smiley

• #6   18. jun 2015 Polo 6n2 GTi kører med elektronisk styret gasspjæld, hvor at min gamle køre med kabelstyret. De er stort set ens i hul størrelse. Ved ikke om man bare kan flytte den gamle mekaniske spjæld over på den GTi motoren. Ellers skal jeg ud og lede efter pedal fra en 6n2 GTi, som der jo ikke er så mange af :). Den gamle 6N1 GTi kørte med samme spjæld som dem der sidder i 1.4 16v motoren.

• #7   18. jun 2015 Jeg ved faktisk ikke hvordan med motorstyring, om den får signal fra pedal eller spjæld - om hvor meget spjældet står åben.
    Hvis den får signal fra pot.meter i spjældet, tror jeg godt du flytte den gamle type over. smiley

Kommentér på:
Polo 6n 16v gearkasse

Annonce