{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.755 visninger | Oprettet:

VW Touran 2.0 TDI DSG {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Jeg er i gang med forhandlinger om at købe en Vw Touran 2.0 TDi 170 hk med DSG gear fra 2013...

Er der nogle herinde der har nogle input i forhold til hvad jeg skal være opmærksom på??

Det skal lige nævnes at det er en frikørt landtaxa med alle service overholdt, den har kørt 250000 km...

Jeg har været ude og køre en god lang tur i den og der var intet at komme efter hverken fra motor eller gearkasse...

Alle input er velkomne, men er især interesseret i at høre om evt. fejl på motor gearkasse...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  VW Touran 2.0 TDI DSG
  • #1   15. jun 2015 Har selv en Leon, 2.0 TDI dsg.
    Ved 214000 sku den have skifter knast osv og nu skal den have skiftet svinghjul og koblinger så tjek om det er gjort smiley


  • #2   15. jun 2015 Er det også den nye 2.0 med commonrail og 170 hk????

  • #4   15. jun 2015 ... kender selv den gamle 2.0 med PD.. købte en sprit ny Seat Altea i 2004 ( en af de Aller første med 140 hk ) og den begyndte at opføre sig underligt efter 80000 km så den blev solgt....

    Jeg har søgt på nettet efter info om den nye 170 hk og DSG gearkassen men kan ikke finde ret meget info...


  • #5   15. jun 2015 Bare sørg for den er holdt med olie for hver 15000 og gearolie skyllet for hver 60000

  • #6   15. jun 2015 Den model kører med 30000 km service.. og de er alle overholdt ved VW...

  • #7   16. jun 2015 Jeg gentager, sørg for og skift olie for hver 15000MAX. Og dsg gearkassen skal ha skiftet, helst skyllet systemet dor hver 60000km. Så holder den kombination fint, ellers er det lort med lort på.

  • #8   16. jun 2015 ... nu forstår jeg Johan... i dit første indlæg skrev du i datid, derfor mit svar...
    Jeg har altid kørt med 10000 km interval på service, uanset bil og motor!!!


  • #9   16. jun 2015 Det mere fordi de vognmænd kan være nærrige, og har kørt loooong life 30-50000km på olien, samt aldrig skiftet dsg olie.

  • #10   16. jun 2015 .. har lige set alle papire igennem og han har kørt til service for hver 31-34000 km og det er alle hos vw, samt de har skiftet DSG olien hver 2 gang!! Er det virkelig nødvendigt at skifte gearkasse olie for hver 60-70000 km???? ??

  • #11   17. jun 2015 Det med gearolien, ja det er nødvendigt hvis den skal holde i længden, den med motorolien, tjaa du kan være heldig den holder,, men jeg ville gi den en olierens, frisk olie og filter, køre et par dage, og gøre det samme igen, så man får mest muligt slam ud.

  • #12   17. jun 2015 .. jeg har netop bestilt den HELT store Bell Add maskine til en komplet rens af motor.
    Det anbefalede Scantune at jeg fik gjort.
    i samme ombæring får jeg kontrolleret indsugning manifold for slam/sod.

    Får bilen Fredag i næste uge og det første der sker er en tur på værksted efter JERES anbefaling for at få den renset ud.

    Dog siger min mekker at vi endelig IKKE skal begynde at bruge motor rens til olien når den har kørt de kilometer...


  • #13   17. jun 2015 Risikoen for den begynder og bruge olie er der ja, men 200000km burde ikke gøre det. Min passat med 460000 km, og min skoda med 400000 gav jeg rens x 2. Ingen problemer.

Kommentér på:
VW Touran 2.0 TDI DSG

Annonce