{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.522 visninger | Oprettet:

At køre uden navmøtrik {{forumTopicSubject}}

Hej alle

Jeg har efter 6 dage fået min bil tilbage fra værkstedet. Jeg er godt tosset på dem for de skulle kun skifte to forhjulslejer og en trækakselsmanchet. Jeg er ikke mekaniker, men jeg kan godt regne ud at det er vældigt i overkanten at bruge seks dage på det.

Jeg får bilen tilbage fredag (endnu uden regning) og jeg kører hjem. Alt forløber fint, men den sidste halvanden kilometer hører jeg en raslen fra den ene side. Jeg løfter bilen op og kan høre det komme fra hjulet.

Jeg hiver hjulet af og inde i centerhullet (bag kapslen) ligger nav møtrikken. Den passer for det første ikke til gevindet og da værkstedet har konstateret det har de forsøgt at svejse den fast med tre små punktsvejsninger. De har vel ødelagt/smidt den originale væk.

Jeg var rimelig målløs.

Så når jeg nu konfronterer dem med det i morgen hvad er så de yderste konsekvenser ved at køre uden navmøtrik?

Blot så jeg har noget kasteskyts.

Pft

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At køre uden navmøtrik
  • #1   12. jul 2015 navmøtrikken holder hjullejet sammen, uden den går hjullejet hurtigt i stykker.
    lyder som et værksted der burde lukkes!

• #2   12. jul 2015 Som Jeppe siger. Dit hjulleje går til og det kan gå rigtig stærkt

• #3   12. jul 2015 i væreste fald kan lejet skille ad, og du taber hjulet. Det er sku ikke for sjov.... Med det du fortæller der, skal der satme nogle fakts mv. til fra værkstedets side, til jeg ikke ville gå direkte i retten med det.

• #4   12. jul 2015 Jeg har ikke fordrejet nogle dele af historien overhovedet. Jeg har indtil videre undladt at nævne værkstedets navn, men der er et stort fedt Bosch Autopartner skilt lige foran indgangen så alt burde foregå efter bogen...