{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.522 visninger | Oprettet:

At køre uden navmøtrik {{forumTopicSubject}}

Hej alle

Jeg har efter 6 dage fået min bil tilbage fra værkstedet. Jeg er godt tosset på dem for de skulle kun skifte to forhjulslejer og en trækakselsmanchet. Jeg er ikke mekaniker, men jeg kan godt regne ud at det er vældigt i overkanten at bruge seks dage på det.

Jeg får bilen tilbage fredag (endnu uden regning) og jeg kører hjem. Alt forløber fint, men den sidste halvanden kilometer hører jeg en raslen fra den ene side. Jeg løfter bilen op og kan høre det komme fra hjulet.

Jeg hiver hjulet af og inde i centerhullet (bag kapslen) ligger nav møtrikken. Den passer for det første ikke til gevindet og da værkstedet har konstateret det har de forsøgt at svejse den fast med tre små punktsvejsninger. De har vel ødelagt/smidt den originale væk.

Jeg var rimelig målløs.

Så når jeg nu konfronterer dem med det i morgen hvad er så de yderste konsekvenser ved at køre uden navmøtrik?

Blot så jeg har noget kasteskyts.

Pft

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At køre uden navmøtrik
  • #1   12. jul 2015 navmøtrikken holder hjullejet sammen, uden den går hjullejet hurtigt i stykker.
    lyder som et værksted der burde lukkes!

• #2   12. jul 2015 Som Jeppe siger. Dit hjulleje går til og det kan gå rigtig stærkt

• #3   12. jul 2015 i væreste fald kan lejet skille ad, og du taber hjulet. Det er sku ikke for sjov.... Med det du fortæller der, skal der satme nogle fakts mv. til fra værkstedets side, til jeg ikke ville gå direkte i retten med det.

• #4   12. jul 2015 Jeg har ikke fordrejet nogle dele af historien overhovedet. Jeg har indtil videre undladt at nævne værkstedets navn, men der er et stort fedt Bosch Autopartner skilt lige foran indgangen så alt burde foregå efter bogen...

• #5   12. jul 2015 hvor i landet?

• #6   12. jul 2015 Har du ikke et billede af navet/møtrikken mv?

• #7   12. jul 2015 Jt, Østjylland

Kj-tek, er ikke hjemme nu, men kan godt tage om et par timer

• #8   12. jul 2015 Tag godt med billeder osv.

• #9   12. jul 2015 Det lyder crazy... Uden denne møtrik kan bilen ikke køre mere end et par hundrede meter uden at ødelægge hjullejet. Man anbefaler slet ikke at sænke liften ned, så hjulet rører ved jorden uden denne mørtik... Og den skal spændes med meget høj moment...

• #10   12. jul 2015 kæft noget fusk!!! meld de amatører til politiet og kræv erstatning!

• #11   12. jul 2015 Lyder som om de bare har spændt den på med hånden og glemt og spænde dem ind over de 3 små buk den har som godt kan ligne små svejsninger. Men stadig ikke i orden på 6 dage. måske to vis de ikk kunne få delen hjem.
    men ja nyt leje og måske trækaksel vis den er beskadiget.

• #12   12. jul 2015 Jonas, nej det her er helt tydeligt tre eftermonterede svejsninger ? gevindet som møtrikken skal skrues på er en m22 og jeg vil skyde den her møtrik til at være en m24 m26 stykker. Den har ikke fat overhovedet.

• #13   12. jul 2015 Det er nu også sjældent at man bruger den gamle møtrik, for tit er der en ny med til et nyt leje.

• #14   12. jul 2015 de må da være fuldstændige gale oven i hovedet... var blevet stikhamrende tosset, hvis det var mig. tag en masse billeder, og spørg dem hvad fanden det skal ligne. uden møtrikken splitter du hjullejet ad som sikkert tager trækakslen og hjulet med...

• #15   12. jul 2015 Meld det til FDM lige meget hvad. Det er fandme det værste fusk man kan lave. Kan sige med 100 % at den nye leje ikke er vandtæt mere smiley

• #16   12. jul 2015 Det er så meget værre end først antaget. Se bare nedenstående billede. Man kan se hvor de tre punktsvejsninger er lavet. Den ene har brækket sig helt af, men man kan stadig se hvor meget det hele har skubbet sig. Møtrikken er skubbet HELT i bund! Der er vel en centimeters slip.

profilbillede
  • #17   12. jul 2015 Her et billede uden møtrikken på. Synes der er lidt sjove bobler bagved + noget hvid væske. Aner ikke om det er normalt?

profilbillede
  • #18   12. jul 2015 Og sidst et billede fra den anden side hvor de også har skiftet leje. Det ser til gengæld helt tilforladeligt ud. Plus - det er en helt anden type møtrik.

profilbillede
  • #19   12. jul 2015 smiley Det er sådan noget man skal se før man tror det....!
    Er det er "alternativt" værksted du har brugt?

Det er sq for sindssygt..

• #20   12. jul 2015 Det du kalder "bobler" er sikkert mærker fra en hammer / mejsel.. Den gamle møtrik har garanteret siddet fast, og så har de smadret den / gevindet i forsøget på at få den af

• #21   12. jul 2015 Næh, det er et stort og fint værksted, del af en kæde, tager 700 i timen og alt muligt. Ikke noget perlegrusværksted over det.

• #22   12. jul 2015 You got to be joking!

Det er satme en med mangel på både sig selv og sin arbejdsmorale.

Har aldrig set noget lignende.

Jeg kunne godt tænke mig at høre hvordan de vil bortforklare den der, mon ikke der er en der står til en fyring, uanset om mekanikeren har fået besked på det af en værkføre, så er det der uforsvarligt og ja... jeg havde ikke gjort det, uanset hvem der bad mig om det ( ja det kan alle skrive )

Du kunne ligeså godt have bilen pakke til ferie, med kone og 2 børn, og tabe hjulet med 130...

• #23   12. jul 2015 KJ-TJEK, Så prøv at høre her... Værkfører sagde at det var ham selv der havde lavet bilen da han afleverede nøglen smiley

• #24   12. jul 2015 Kæft en idiot smiley

• #25   12. jul 2015 det der skal du meld for det er ikke ufarlig og køre med. Det er disideret grov fusk Og der skal en nu leje i og trækaksel led

• #26   12. jul 2015 Det er altså for vildt....!
    Mon ikke kædens' facebookside, vil være glad for de billeder?

• #27   12. jul 2015 tænker det samme som jacob.

• #29   12. jul 2015
    What, det er jo sygt det der..... Det er mange år siden jeg har set noget så slemt, fra et autoriseret værksted....

Den skal de bare æde, uden brok.

Hvis det var mig så ville jeg kræve. Nyt leje, nyt drivled/komplet trækaksel, komplet klargøring af bilen og lånebil med fri km under rep, plus en skriftlig undskyldning fra direktøren af firmaet. Kun da ville jeg være tilfreds, selvom jeg aldrig ville komme igen. Og hvis der er bare det mindste brok fra dem, så ville jeg gå direkte til FDM og advokat, og så lade sagen rulle derfra.....

Der sker fejl på alle værksteder, nogen er større end andre. Men den klassiske er at man glemmer at spænde en bolt. Nogengange er det bare 1 ud af 30 skruer til et bundskjold, andre gange er det 1 ud af 2 skruer til en bremsekaliber. Disse fejl er selvfølgelig ikke iorden, men de KAN dog puttes i den kategori der hedder "glemsom".
    Men det du har oplevet der, det kan ALDRIG betegnes som en fejl, eller forglemmelse, det kan kun kaldes en ting, og der er " fusk". En 12 årig pige ville kunne se at den møtrik ikke passer, og når man så begynder at svejse på den, så er man ude på tynd is.... Man ved i hvert fald godt at det ikke er efter bogen. Og når man så ikke fortæller kunden at hans bil er blevet lavet med sådan en løsning, så er det i mine øjne bedrageri med fuldt overlæg.

• #30   12. jul 2015
    Btw

Vent med Facebook og diverse medier....
    Ligemeget hvor slemt et firma har dummet sig, så fortjener de at blive konfronteret med personligt før det kommer ud hvor det ikke kan fjernes igen...

Lidt ligesom med pædofile, og hetz mod dem. Rimelig ufedt for dem der viser sig at være uskyldige....

• #31   12. jul 2015 Kan godt følge dig Peter R.
    Men det værksted skulle SATME ikke lavet noget på min bil igen, hvis det var mig...

Andet værksted, og så skulle de bare æde regningen

• #32   12. jul 2015 Nej helt sikkert... Jeg ville heller ikke komme igen, men hvis de kompenserer tilstrækkeligt for "skaden", så kan man jo måske holde firma-navnet og historien adskilt når man fortæller det til folk. Hvis de er bare det mindste afvisende, så skal de selvfølgelig have hele turen.....

• rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
    #33   12. jul 2015 *Peter R

hvorfor skulle han vente med at køre kanonerne i stilling hvis det er som beskrevet her via tekst og billeder vil jeg selv gøre alt for at give det firma en mega sviner ikke gennem fdm eller advokat men ringe til ekstra bladet de ville elske en historie som denne

• #34   12. jul 2015
    Fordi jeg ville give dem en chance for at rette op på fejlen før jeg gjorde noget som ikke kunne tages tilbage.

HVIS de har bare en smule respekt for sig selv, så vil de gøre hvad som helst for at holde den historie mellem kunden og dem. Og så står man i en situation hvor man kan sige hop, og så spørger de hvor højt... Det kan man ikke, hvis man allerede har svinet dem til offentligt.
    Og hvad nu hvis fx ham mekanikeren der har lavet den selv har dummet sig, og smidt den rigtige møtrik væk, og så lavet det der fusk uden at sige det til chefen. Og hvis firmaet så fyrer ham og giver kunden kompensation i hoved og røv, så er det jo ikke deres skyld.

Derfor ville jeg lige vente til jeg havde henvendt mig hos dem imorgen, men som sagt, hvis de prøver at bortforklare det på nogen måde, så skal den selvfølgelig have hele armen....

• #35   12. jul 2015 Tak for alle jeres inputs. Jeg vender min opdagelse med værkstedet i morgen og så ser vi hvad der sker. Jeg har med vilje undladt at fortælle præcist hvilket værksted det drejer sig om af netop de årsager som er nævnt på det seneste.

I får at vide hvad der kommer til at ske smiley

• #36   12. jul 2015
    De har sikkert bare ikke udluftet bremsesystemet ordentligt, hvis de har haft kaliberen afmonteret... Det er nemt lige at fikse for dem...

• #37   12. jul 2015 den her er jeg dælme spændt på at høre hvordan de vil forklare sig ud af!
    Har aldrig hørt om eller set en så syg rep. af en kundebil.. hvad faen har de tænkt på, på 6 dage kan de da nå at få nye navmøtrikker hjem, eller finde hos en hugger... smiley

• #38   12. jul 2015 Prøver lige igen,,, får i ikke nye møtrikker og låsesplitter med, når i køber nyt leje.. for jeg han ikke se en undskyldning er god nok, med at man har smidt den gamle møtrik væk....
    Det er da fuldstændig fjern som forklaring....

Man kan jo ikke engang spænde lejet ordentligt, hvis det er nødvendigt at svejse en møtrik fast...

• #39   13. jul 2015 Man får sgu da ikke drivaksel møtrikker med når man køber et hjulleje?? Hvorfor skulle man også det? Det er jo i den grad en del, man kan genbruge igen og igen...?? Medmindre man er en værktøjsmongol...

• #40   13. jul 2015
    Man får meget ofte en ny møtrik med jo. Men ja, den kan snildt genbruges.... Den er bare ærgelig at mangle.

• #41   13. jul 2015 Ok så siger vi da bare det, men jeg gør nu.

• #42   13. jul 2015 Der følger tit en ny med, jo.

• #43   13. jul 2015 Forstår ikke hvor det "værksted" køber deres stumper, men enhver leverandør med respekt for sig selv plejer at levere en hjulmøtrik samt låsesplit med et sæt hjullejer.
    Under alle omstændigheder er det noget fusk man har lavet,manden der har lavet burde fyres og have indraget hans svendebrev, hvis han har et.

• #44   13. jul 2015 Sådan noget burde du få EB / BT / TV2 osv. til at køre en artikel om. Er jo pisse livsfarligt og ulovligt.

Sådan et firma burde lukkes eller bare brændes ned til grunden. Jeg havde fandme ikke fundet mig i sådan noget svineri. Havde gået til aviserne med det samme

• #46   14. jul 2015 Jamen, der skete det at jeg i starten prøvede at være behersket og lade værkstedet komme med en rigtig god forklaring på hvorfor der var sket det der var.

Det var helt tydeligt at de ikke havde regnet med at svejsningen ikke holdt og slet ikke at jeg opdagede det. Så da de sagde at de ikke havde andre muligheder for at lave det end det de havde gjort så blev jeg mildest talt harm og brugte pænt nogen af de worst-case scenarios I havde stillet med herinde. Tak smiley De var ikke helt enige at det ville ske, men det var sagen underordnet. De havde i hvert fald ikke nogen brugbar undskyldning klar.

Jeg bad dem få bilen hentet, skifte trækaksel og leje og have den færdig i dag!

Jeg har endnu ikke nævnt noget om at jeg nægter at betale regningen for det fusk de har lavet, af den årsag at de ikke skal have noget incitament for ikke at gøre det 100% ordentligt denne gang.

Så må vi se hvad deres samvittighed synes er rimeligt at opkræve mig for bagefter.

• #47   14. jul 2015 gad godt vide hvor det er så man slipper for at få lavet bil hos dem..

• #48   14. jul 2015 Selvfølgelig holder sådan nogle små fugleklatter af svejsninger ikke på et Led. Med mindre man virkelig brænder igennem - det bør være faglig viden, men skidt med det, jeg tror du får en bon på reservedele, og så tager de timerne ( men det er bar ikke godt nok ) men se hvad der sker, kan være de æder det hele, men tvivler

• #49   14. jul 2015 Det der er jo ikke en fejl. Det er fusk. Jeg var blevet tosset, hvis det var mig. Jeg ville sende en mail til dem med billederne, da du kan få brug for at dokumentere Hvad der er blevet sagt senere. Og så ville Jeg da også lige fortælle FDM om dem.

• #50   14. jul 2015 Jeg har såmænd også tænkt mig at benytte mig af mit FDM medlemsskab hvis det kommer til det. Jeg har RIGELIGT med billeder og videoklip af det færdige arbejde, men de skal stadig lige have lov til at prøve at rette op på skaden.

• #51   14. jul 2015 Hej
    Politianmeld værkstedet for uredelig ogfarlig praksis!
    M.v.h. KP

• #52   14. jul 2015 Fatter ikke deres tankegang...
    Hvis gevinden på drivakslen røg pga. at den gamle møtrik sad fast, eller fordi drivakslen sad fast i navet, skulle de bare have ringet til dig og sagt det. Jeg har selv prøvet flere gange, at man ikke kunne hive drivakslen ud uden at ødelægge gevinden, men så må der en ny drivaksel led på bagefter.
    Hvorfor helvede har de valgt at lave denne TOTALT perle-løsning, i stedet for at være ærlige over for dig og fortælle dig på en pæn måde, at der skal en ny drivaksel på???

• #53   14. jul 2015 Det kan jeg kun være enig i. Det er normal praksis.
    Det er jo ikke deres skyld det sidder fast, så det vil ikke være en udgift for dem at lave det ordenligt fra start af, men det blir det jo nu, så det er ris til egen røv smiley

• #54   14. jul 2015 Følger spændt afslutningen smiley

• #55   14. jul 2015 Update: Bilen bliver IKKE færdig i dag - tilsyneladende har de bestilt en forkert reservedel hjem.... Afslutningen er udskudt i endnu en dag smiley

• #56   14. jul 2015 Like sand through an hourglass, these are the days of our lives. smiley

(horton sagaen)

• #57   14. jul 2015 det her er jo spænende :S

• #58   15. jul 2015 Jeg synes det er vildt at man laver sådan en løsning. Den mekaniker der har lavet det burde fyres på gråt papir med det samme. Det er rigtig svært, men det er jo ikke "hele" værkstedets skyld, men snarere den enkelte mekaniker der har udført arbejdet.

Jeg ville ikke betale fuld pris for det når det ser sådan ud. Jeg ville betale for det de lavede i første omgang, dvs alt fra du kommer hjem med bilen til den er færdig ville jeg nægte at betale for. Den skal have nyt nav / aksel fordi de har svejset på den. Og det kan blive dyrt.

• #59   15. jul 2015 kan simpelt hen ikke forstå hvad der er forgået oppe i hovedet på den mekaniker der har lavet det nummer. Det er hovedløst på så mange måder at en hel række af alarmklokker burde have stoppet ham, simpel sund fornuft ville have bremset opgaven.
    Bare det have tanken om at de to små svejsninger ville holde noget som helst er ubegribeligt, det at sætte en forkert møtrik på er tåbligt og vidner om en meget lille faglig ekspertise/forståelse. At have moral til at sende dig og køre i bilen er helt hen i vejret, og vidner om et noget skummelt fortagne tilliden er jo helt væk til dette værksted.
    Fair nok at de knokler en møtrik fra hinanden og at måske gevindet ryger på trækakselen(pga dumhed/uduelighed!!!) det kunne nemt løses med en opringning til dig om at der var lidt flere stumper som skulle skiftes, det havde de rent faktisk tjent på. Men mon ikke du kommer til at skændes lidt over regnings størrelse, jeg havde betalt for materialerne til deres første forsøg, resten ville kun være rimeligt de åd selv.

• #60   15. jul 2015 Ser frem til at høre slutningen.

• #61   15. jul 2015 smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley

• #62   15. jul 2015 Må lige lege djævlens advokat her lidt. Hvad incitament har værkstedet for at lave skaden hvis at de får at vide at man aldrig kommer tilbage selvom at de laver den. Eller også så ved de sq nok at de har brændt den kunde.

Desuden må man faktisk ikke bare kører til et andet værksted og få dem til at lave en reparation på en reparation som et andet værksted har lavet og så sende regningen til dem. For at det kan lade sig gøre skal det oprindelige værksted give sin accept af det, ellers så kommer man selv til at hænge på den.

• #63   15. jul 2015 Update: de har i dag henvendt sig og sagt at bilen heller ikke bliver færdig i dag. Samme historie - forkert reservedel kommet hjem. Med lidt held er bilen færdig i morgen, ellers først fredag el. mandag.....

• #64   15. jul 2015 Amatørere..................................... Det er en dårlig undskyldning IMO - var det mig der havde sådan et tilfælde, ville jeg personligt afhente de stumper jeg skulle bruge for at få den færdig samme dag, om det så var en tur på 100km, skulle jeg nok finde en mand der kunne hente det ASAP!

Det virker mere og mere useriøst.
    Går da ikke ud fra det er en vildt "speciel" model du har?

• #65   15. jul 2015 LW: Tror de bliver ved med den historie for at trække tiden ud. Forlang at du skal bruge bilen og at du kommer og henter den imorgen og så har den bare at være færdig, om de så skal kører til forhandleren og hente originale nye reservedele.

• #66   15. jul 2015 Altså hvis han har en gratis lånebil er det vel i og for sig lige meget, men det bliver mere og mere en princip sag..

• #67   15. jul 2015 Kæft hvor er det useriøst. Som nævnt, så forlang bilen færdig, ellers må de få den fragtet til et autoriseret værksted, så de kan lave den..

• #68   15. jul 2015 kontakt fdm og få noget støtte derfra det der er alt for langt ude

• #69   15. jul 2015 Han tilbyder fint en lånebil. Den koster bare 250 kr pr dag.

Jeg er alvorlig spændt på det regningsmæssige udspil de vil komme med til allersidst.

• #70   15. jul 2015 Ahva? 250,- pr dag :O...... Der er intet service minded over dem ikke engang når der er deres egen fejl... ( så det jo sjovt det trækker ud, når de får 250,- for hver dag de kan trække den ) smiley

Hvad er det for bil vi snakker om her?

• #71   15. jul 2015 250 kr !!?? fordi han fucker op glem det !

• #73   15. jul 2015 Hatten af for din tålmodighed..
    Var det mig, så var værkstedet og hele kæden hængt ud overalt hvor de kunne!
    250 kr for lånebil... smiley
    Hvad tager man for at skifte en trækaksel? 1.5 time?

• #74   15. jul 2015 Skulle også til at sige. Det må da være en speciel bil siden de får forkerte stumper.

• #76   15. jul 2015 Kan kun sige kontakt FDM hvis du er medlem, ellers bliver det her en laaaang sag inden der sker noget som helst.

Kan slet ikke forstå at de kan få sig selv til at forlange 250 kr pr dag for lånebil når de selv har fucket en relativ simpel opgave op.

• #77   15. jul 2015 Kan godt se problemet med at skaffe leddet, der er ikke ret mange indreg. så det er ikke lagervare nogen steder.

• #78   15. jul 2015 Jeg havde sagt ja til hele pisset også lånebil og aldrig betalt regningen.

• #79   15. jul 2015 Det nok verdens dummeste løsning imo.

• Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator

Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.600
    #80   15. jul 2015 Håber virkelig du har taget kontakt til FDM..
    Men jeg tager virkelig hatten af for dig, og din utrolig store tålmodighed!

Den med 250kr for lånebil ses desværre tit efterhånden smiley

• #81   15. jul 2015 Ja, som de andre siger, hatten af for din tålmodighed, der er for mange ting der ryger på fjæcen med det samme, uden at den erhvervsdrivende har mulighed for at løse problemet, som sagt, det kan være en svend der burde fyres, og en kompensation til den handlende for sine omkostninger ved skaden, men synes du burde tage kontakt til enten FDM eller forbrugerrådet vedr betaling og kompensation.

• #83   15. jul 2015 Jeg siger ikke at det her er årsagen til at du ikke har fået din bil retur...meeen.

profilbillede
  • #84   15. jul 2015 Fandt du lige et billede mere udover det du smed i den anden tråd? smiley

• #85   15. jul 2015 Ja smiley

• #86   15. jul 2015 haha lærling på spil denne gang

• #87   15. jul 2015 Tror ikke engang, en lærling ville kunne finde på det der...

Det seriøst for sindsygt...

• Bjerggaards

#88   15. jul 2015 Selv om det skulle have været en lærling, så burde der have været en mester som ville kunne nå at afbryde ham i at finde et svejseværk frem, og derefter begynde at svejse xD
    Det er jo ikke ligefrem lydløst at svejse, og medmindre det er et kæmpe lokale eller flere lokaler de går i, så er det også til at se xD

• #89   16. jul 2015 Det er vildt nok, at der ikke er gået bare én forbi der har tænkt "det ser sgu forkert ud det der"...

måske er de meget glade for kvajebajere? Men det er sgu dårlig sportsmanship at få dem på den måde.

• #90   16. jul 2015 Må hellere lige følge med her smiley

• #91   17. jul 2015 Jeg havde meldt det der til politiet, ud over at det er det værste klyt der findes så har de bragt andres liv og førlighed i fare, og de har gjort det for egen vindings skyld, den ansvarlige står til en fængselsstraf og vil miste retten til den virksomhed.
    Hvis du ikke melder det vil de gøre det igen og så er du medskyldig.

Det eneste der holder hjulet på plads er bremserne og hvis de er slidte kommer hjulet så langt ud at det falder af.
    Jeg har selv været ude for et værksted der gjorde det der, de lukkede og ejeren kommer aldrig til at drive virksomhed igen.

• #92   17. jul 2015 Undskyld mig, men hvad vil du melde dem for, var der sket en ulykke havde det været en politisag, men ikke det her.

• #93   17. jul 2015 #92
    Hvis jeg tømmer et haglgevær ned af gågaden og ingen bliver ramt, er det så heller ikke en politisag?
    Læs hvad jeg skriver igen så ser du et eksempel på hvad jeg ville melde dem for.

Jeg kan se at KJ-TEK.DK holder dig i hånden, det fortæller mig at hans foretagende er ligeså usselt.

• #94   17. jul 2015 Så er det våbenloven du vil blive anklaget på, det her er en simpel ting som er gået helt galt for et værksted. Det er og bliver ikke en politisag, var der en som var kørt galt kunne det MÅSKE blive en politisag, men det er ikke tilfældet. Politiet har andet og lave end tage sig af tåbelige/uduelige mekanikere.

• #95   17. jul 2015 Nå, bilen kom tilbage fra værkstedet i går eftermiddag.

Og med det opstår der så et nyt problem.

1. Værkstedet holder ferie fra i dag af.
    2. Jeg spurgte ind til hvad de har lavet. De svarer: skiftet trækaksel led. Jeg spørger: og hvad med det hjulleje der også gik i stykker og de svarer: ja, også det.

Faktum er dog bare at jeg tydeligt kan høre og mærke at det IKKE er skiftet.

'amen Jesus Fucking Christ altså!

Nu får ejeren af værkstedet (der ikke selv gør andet end at passe salget af biler derfra) en lang og detaljeret mail om oplevelsen. Og afhængigt af hans svar så tager jeg den videre til FDM.

• #96   17. jul 2015 Go for it... Det er utroligt.. har du fået regningen?

• Bjerggaards

#97   17. jul 2015 Lyder som om de har rigtig godt styr på tingene, og det hele nok bare forsætter selv om fdm kommer på sagen.. Men altid noget du tager kontakt til dem, for det kan ikke passe at der stadig skal findes sådanne værksteder, som virkelig ødelægger mekaniker ryet for alle andre!

• #99   17. jul 2015 Bjørn
    Lad nu være med at gøre dig selv dummere end du er, jeg kunne i stedet sammenligne det med at køre 200 km/t på gågaden, og du vil sige at det først er en politisag når nogen bliver ramt. Hold nu kæft din latterlige nar.

• #100   17. jul 2015
    Pind

Dit navn siger mere end 1000 ord.... Fortsat god ryger !

• #101   17. jul 2015 Hej
    Lad os se en kopi af regningen for det veludførte fusk
    Eller er det dig og kammien som har kreeret en historie til os uvidende lallehoveder?
    Mvh KP

• #102   17. jul 2015 pind...
    Du sammenligner to forskelligeting, men er godt klar at din type er umulig at trænge igennem til,din slut kommentar siger vist det hele........

• #103   17. jul 2015 Pind

Nu stopper du... Det, du siger, er jo ren pis...
    Så skal f.eks. alle dækcentre, som ikke bruger en momentnøgle til at spænde hjulene fast, have politisag på halsen, da hjulet KUNNE jo falde af pga. forkert tilspænding

• #104   17. jul 2015 Karsten P,

Jeg har ikke fået regningen endnu. Skal gerne lægge den op herinde når jeg får den smiley

• #105   18. jul 2015 Jeg håber alle er klar over at Pind er resultatet af mange års amerikanske film og serier i B klassen. Det betyder så at man tror at man i USA (hvilket man faktisk heller ikke kan dér) kan sagsøge og politianmelde ting som ikke er sket endnu, kommer til at ske med en vis grad af sandsynlighed osv.

Det er så fjernt fra virkelighedens verden at det er ubegribeligt, og ikke flere kommentarer værd.

• #106   18. jul 2015 følger lige med en gang, stor respekt for din tålmodighed, det havde de færreste nok ordnet på samme måde som dig smiley

• #107   22. jul 2015 Følger!

• #108   22. jul 2015 Hvad sker der med det hele

• #109   22. jul 2015 Venter stadig på regningen... Har skrevet en lang dag for dag beskrivelse af det hele til FDM... Venter på svar fra dem også...

• #110   28. jul 2015 Update? smiley

• rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

#112   19. aug 2015 hvorfor må vi ikke vide hvad for et værksted vi skal holde os fra vi deler jo erfaringer på godt og ondt her inde så ville da være fint hvis du fortalte hvad værksted det handler om

• #113   19. aug 2015 UPDATE!

Jeg har i dag fået regningen smiley Den er håbløst dateret, men Post Danmarks datostempel på kuverten lyver ikke. Regning, detaljeret arbejdsbeskrivelse samt hobetal af billeder er sendt til FDM for gennemgang. Så ser vi hvad det ender med!

profilbillede
  • #114   19. aug 2015 Der skal nyt leje i igen hvis du har kørt uden møtrik... Efter vores foreskrifter må vi ikke engang stille bilen på hjulene uden møtrikken er spændt noget af momentet.

Og så kan de jo passende give dig et nyt yderst trækakselled med ny møtrik nu de har svejset på det.

• #115   19. aug 2015 Ham X, historien går på at værkstedet har brugt UHYRE lang tid på at skifte trækakselmanchet. De har så afleveret bilen igen hvor de har svejst en for stor møtrik på. Jeg opdagede det selv da jeg hørte mislyde på vejen hjem. De har sidenhen så været tvunget til at skifte drivled plus hjulleje da jeg på basis af folks kommentarer til historien herinde bad dem om det. De har dog stadig faktureret mig for deres sløseri.

• rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

#116   20. aug 2015 du svare ikke på mit spørgsmål

• #117   20. aug 2015 det er jo fordi der står i reglerne at man ikke må hænge folk ud på forummet. Dette gælder også firmaer

• #118   20. aug 2015 det sku noget svineri

• peter k
    peter k Tilmeldt:
    apr 2009

Biler: 1 Emner: 5 Svar: 70
    #119   2. sep 2015 hva så LW hvad er det endt med ang FDM og værstedet

• #120   2. sep 2015 Jamen, det er godt i spørger, ellers havde jeg sq glemt at fortsætte sagaen smiley

FDM's tekniker gennemgik sagen og gav mig fuldstændigt medhold i sagen. De kunne max få opgaven til at ende på ca. 1400 kr hvilket er for den reparation jeg bestilte værkstedet til at lave i første omgang.

Værkstedet har siden da korresponderet med FDM og er gået med til et forlig. Jeg er derefter blevet bedt om at tage kontakt til værkstedet. Dette har jeg gjort via mail (for eventuelt at kunne sende videre til FDM) og de har endnu ikke svaret tilbage.

• peter k
    peter k Tilmeldt:
    apr 2009

#121   3. sep 2015 sikke en bøvl du har haft . men held og lykke med sagen ??

• #122   8. sep 2015 Kedelig update! Værkstedet har i går trukket deres interesse om et forlig tilbage og fastholder nu deres oprindelige regning på de 6600 kr.

Derfor er sagen dags dato meldt til Ankenævnet for Biler og så må vi se. Værkstedet har nu 14 dage til at melde tilbage og hvis ikke, går Ankenævnet ind i sagen.

Ankenævnet består af tre firmaer der repræsenterer værkstederne og så FDM, så jeg er skeptisk! Men FDM siger at jeg har en god sag på hånden så de ville ikke afvise at det ville være en god ide at anke sagen, men de kunne selvfølgelig ikke garantere at jeg ville få medhold.

Det koster 300 kr at klage og får jeg ret i klagen får jeg de penge tilbage. Får jeg ikke medhold så er det ikke den store forskel og så må jeg betale regningen og så vurdere hvad der så skal ske, for uanset hvad skal de ikke slippe godt fra det!

• #123   8. sep 2015 Ufatteligt....

Jeg havde forventet at du nærmest havde fået et års gratis brændstof, gor at lukke munden på dig...!
    Vildt at de ikke bare "ligger låg på" smiley

• peter k
    peter k Tilmeldt:
    apr 2009

#124   9. sep 2015 Hvorfor ikke nævne værkstedet navn offentligt. Ellers true med det og Gør det hvis de ikke makker rat

Kommentér på:
At køre uden navmøtrik

Annonce