{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
959 visninger | Oprettet:

VAG 1.8T kan de køre med forskellige LMM {{forumTopicSubject}}

Hey Bilgalleri

Jeg har en Audi A3 1.8T fra 97 (AGU) hvor min LMM er defekt.

En kammerat har så en liggende fra en 1.8T motor, 4 ben, præcis magen til min men ikke samme model nr på den.

Vi prøvede at skife den og bilen køre nu perfekt igen MEN så er det store spørgsmål. Kan den køre med den selvom det ikke er den samme?
- Nu tænker jeg selvfølgelig over en længere periode smiley

Vh Jacob

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  VAG 1.8T kan de køre med forskellige LMM
  • #1   14. jul 2015 Ja hvis den kommer fra samme motorkode kan den godt og reservedelesnummeret er bare fordi den sikkert er fra en anden bil smiley

• #2   14. jul 2015 #1 Den kommer fra en langsliggende og min er en tværliggende

Men hvad skulle der ske ved det?
    - Jeg kan forstå hvis bilen kørte vildt dårligt i tomgang plus når man kørte men det er ikke tilfældet. Faktisk så kører den super godt, også når der bliver den bliver kørt hårdt til (Man skulle jo teste smiley )

• #3   14. jul 2015 Der plejer ikke og være den store forskel de kører med de samme slag styrebokse smiley

• #4   14. jul 2015 Kan den sagtens. Den tager ikke skade af det. Hvis der er problemer ser du din motorlampe lyse. Du kan faktisk køre på en TT 225hk LMM eller fra en VR6. Sker der ikke en døjt ved.

• #5   14. jul 2015 #3 og #4
    Det er lækkert at høre!! Så sparer jeg da lige kassen på det smiley

Men efter jeg skrev herinde så ringede jeg til Audi for at høre og de sagde "Det skal være præcis den samme ellers ville din motor nok gå i stykker"
    Jeg tænkte ikke længere over det da jeg lige har kørt min bil rimelig hårdt til for at teste den.
    Efter at have læst jeres og tænkt over hvad en LMM egenlig gør, så giver det jo ingen mening at en motor ville gå i stykker når den nu kører præcis som den skal smiley

• #6   14. jul 2015 Der er ikke andre der har inputs til hvad der kunne ske med en eller "forkert" lmm? smiley

• JCT
    JCT Tilmeldt:
    nov 2011

Følger: 1 Emner: 27 Svar: 67
    #7   15. jul 2015 prøv at tjekke om nummeret på selve sensoren inden i LMM er den samme. hvis ikke den er den samme så kan din motor tage skade. Dette pga af at de forskellige sensorer sender forskelligt signal alt efter hvor meget luft den måler. Der kan godt være forskelligt hus, men samme sensor inden i.
    Et eksempel er at der er en helt del alfa Romeo der bruger forskellige LMM når man ser på nummeret udvendig. Men sensoren indeni er nøjagtig den samme. Jeg kan ovenikøbet bruge dem på min Opel astra

Kommentér på:
VAG 1.8T kan de køre med forskellige LMM

Annonce